Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Επικίνδυνη η σήμανση και οι διαγραμμίσεις στον ΒΟΑΚ σύμφωνα με τον Σύλλογο για τα Τροχαία Δυστυχήματα «Ο Άγιος Χριστόφορος»

Με έγγραφό του προς τους Εισαγγελείς Εφετών Δυτικής και Ανατολικής Κρήτης το οποίο κοινοποιεί στους Υπουργούς Δημόσιας Τάξης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθώς και στην Εισαγγελέα του Άρειου Πάγου, τον Περιφερειάρχη Κρήτης, τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Περιφέρειας Κρήτης και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ο.Α. Κρήτης ο Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος» επισημαίνει τα πολλά ζητήματα ασφαλείας που εγείρονται από τη χρήση του Βόρειου Οδικού Αξόνα και ιδιαιτέρως στην λανθασμένη και εν τέλει παράνομη τοποθέτηση πινακίδων που θέτει σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των οδηγών και ζητά την εξέταση της νομιμότητας και τις τυχόν ευθύνες που υπάρχουν για πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων.

Αναλυτικά το έγγραφο που εστάλει στις αρμόδιες αρχές έχει ως εξής:

Αξιότιμοι Κύριοι Εισαγγελείς
Αξιότιμη Κυρία, Αξιότιμοι Κύριοι,

Σας υποβάλλομε την παράκληση όπως μας επιτρέψετε να σας εκθέσομε τους παρακάτω σοβαρούς προβληματισμούς μας που έχουν άμεση σχέση με την Ασφάλεια των οδικών συγκοινωνιών στην Κρήτη και την πιστή ή όχι εφαρμογή και τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας (Κ.Ο.Κ.) :

α. Στο άρθρο 10 του Ν.2696/99 (Κ.Ο.Κ.), νομοθετήματος η σημασία του οποίου ενίοτε υποτιμάται, αναφέρεται με σαφήνεια ότι:

1) ‘’Όποιος έχει την εξουσία επί του πράγματος επί του οποίου διεξάγεται Δημόσια Κυκλοφορία, ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να λαμβάνει κάθε μέτρο, ώστε από την δημιουργία κυκλοφορίας να μην δημιουργείται κίνδυνος ή ζημία τρίτων προσώπων’’.
2) Στην παράγραφο 2 του ως άνω άρθρου, αναφέρεται ότι ‘’η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών, εκτελείται ΜΟΝΟ κατόπιν σχετικής μελέτης’’.
Αρμόδιοι φορείς για την εκπόνηση ή έγκριση μελετών εφαρμογής που αφορούν την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών (πινακίδες, διαγραμμίσεις) και για την εγκατάσταση και συντήρηση της σήμανσης αυτής, είναι είτε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, είτε οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας, είτε οι Οργανισμοί Τ.Α. που συντηρούν κατά περίπτωση το οδικό δίκτυο.
β. Στο υπ’ αριθμ. 890 φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, (Φ.Ε.Κ.) με ημερομηνία 21-8-75 και στην Α 60/2/159 Υπουργική Απόφαση “Περί σημάνσεων στο οδόστρωμα διά διαγραμμίσεων”, αναφέρεται με σαφήνεια στο άρθρο 6, ότι “η χάραξις και η σχεδίασις των διαγραμμίσεων των οδών, εκτελείται βάσει προδιαγραφών του υπουργείου Δημοσίων Έργων, αι οποίαι στηρίζονται εις τας διατάξεις του πρωτοκόλλου επί των διαγραμμίσεων των οδών της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας (Γενεύη 1η Μαρτίου 1973)’’.

2. Στον Νομό Χανίων όπως και έγινε γνωστό με σχετικό έγγραφο της αρμοδίας Υπηρεσίας Τεχνικών Υπηρεσιών της τότε Νομαρχίας Χανίων, δεν υπάρχει ΟΥΔΕΜΙΑ μελέτη καθέτου και οριζοντίας σημάνσεως και διαγραμμίσεως επί των οδών, ως στοιχείο της συγκεκριμένης μελέτης οδοποιίας που εφαρμόσθηκε για την κατασκευή – επέκταση όλων ανεξαιρέτως των οδών (Επαρχιακών – Β.Ο.Α.Κ.). Εξ όσων γνωρίζομε, τούτο συμβαίνει και στο Υπόλοιπο οδικό Δίκτυο της Κρήτης και ειδικότερα στον Β.Ο.Α. Κρήτης ο οποίος με απόφαση του αρμοδίου Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ (ΑΡ. ΠΡΩΤ ΔΜΕΟ/Ε/0/670/19-6-2001) έλαβε τον διακριτικό Ε.Ο.90 (ΚΑΣΤΕΛΛΙ – ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ – ΓΑΛΑΤΑΣ – ΜΟΥΡΝΙΕΣ – ΡΕΘΥΜΝΟ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΜΑΛΛΙΑ – ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟ – ΠΑΧΕΙΑ ΑΜΜΟΣ – ΣΗΤΕΙΑ) και έχει χαρακτηρισθεί ως οδός ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

Συναφώς αναφέρεται ότι όπως διαπιστώθηκε αντί των ως άνω προβλεπομένων ενεργειών και εφαρμογών στα πλαίσια διαφόρων κατά τόπους και τμήματα εργολαβιών που εκτελούνται κατά καιρούς, τοποθετούνται αυθαιρέτως και κατά συνέπεια παρανόμως πινακίδες σήμανσης, αναγγελίας κινδύνου, ρυθμιστικές κλπ και χαράσσονται διαγραμμίσεις άνευ σχετικής προς τούτο μελέτης και εγκρίσεως της Αρμόδιας Υπηρεσίας και κατά συνέπεια κατά παράβαση προαναφερθείσας Νομοθεσίας, κατά τρόπο πιθανότατα αυθαίρετο.

3. Προσφάτως στην εν λόγω οδό ταχείας κυκλοφορίας (Β.Ο.Α.Κ.) ετέθησαν από την Ελληνική Αστυνομία σε λειτουργία 40 φωτογραφικές κάμερες, οι οποίες καταγράφουν τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. και ειδικά τους παραβάτες που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας.
Προς τούτο σας γνωρίζομε ότι οι υπάρχουσες ρυθμιστικές πινακίδες ως έχουν και με τις αναγραφόμενες σ’ αυτές ανώτερες επιτρεπόμενες ταχύτητες (50 – 60 – 80 κλπ km/h), ως έχουν, δημιουργούν στους χρήστες του οδικού δικτύου ΜΟΝΟ οδική οργή και επιθετική συμπεριφορά καθ’ ότι ως απεδείχθη και από σχετικό VIDEO που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, για να κινηθεί οδηγός από Χανιά προς την Ανατολική Κρήτη ή να κινηθεί από Χανιά προς Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Άγιο Νικόλαο τηρώντας αυστηρά τα καθοριζόμενα όρια ταχυτήτων και τους περιορισμούς που ορίζουν οι πινακίδες και οι διαγραμμίσεις, χρειάζεται υπομονή, αντοχή, κουράγιο, γερά νεύρα και πολύ τύχη, προκειμένου να ολοκληρώσει ο όποιος οδηγός τον άθλο του. Συγκεκριμένα σας καταθέτομε ότι για να διανύσει κάποιος οδηγός την απόσταση 134km (Χανιά – Ηράκλειο) τηρώντας αυστηρά τις πινακίδες και τις δεσμεύσεις αυτών, χρειάζονται 3 ώρες και 10 λεπτά, με αποτέλεσμα ως είναι λογικό, η απαράδεκτη αυτή κατάσταση να δημιουργεί μόνο άγχος, νευρικότητα, επιθετική οργή και τάση για εκατοντάδες τροχονομικές παραβάσεις σε όσα σημεία δεν υπάρχουν οι ως άνω φωτογραφικές μηχανές και οποιοιδήποτε κίνδυνοι για την ανθρώπινη ζωή. Τα υπάρχοντα αλλεπάλληλα εικονοστάσια και ο αριθμός των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, μας επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.

4. Στο άρθρο 20 του Κ.Ο.Κ. αναφέρονται τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια ταχυτήτων σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που έχει χαρακτηρισθεί με σχετική απόφαση ως Οδός Ταχείας κυκλοφορίας οι υπάρχουσες πινακίδες είναι αντίθετες με την ισχύουσα Νομοθεσία και την προβλεπόμενη ως μεγίστη επιτρεπομένη ταχύτητα.

Κατόπιν των προαναφερθέντων, εκτίμησή μας είναι ότι ενδεχομένως την ως άνω απόφαση που χαρακτηρίζει τον ΒΟΑΚ ως οδό Ταχείας Κυκλοφορίας να μήν την έχουν λάβει ΑΚΟΜΑ σοβαρά υπ’ όψη τους οι Αρμόδιες Αρχές που έχουν την ευθύνη και την εξουσία επί του ΒΟΑΚ, με τα γνωστά μέχρι τώρα τραγικά αποτελέσματα.
Κατά γενική παραδοχή και ομολογία τα υφιστάμενα όρια ταχυτήτων στον Β.Ο.Α.Κ., που και ο ίδιος έχει αφεθεί στην τύχη του, όχι μόνο δεν προσφέρουν ασφάλεια στις οδικές συγκοινωνίες αλλά αντίθετα προσφέρουν εκνευρισμό και μεγαλύτερη παραβατικότητα (συστηματικές προσπεράσεις), επιθετική οδήγηση και οργή και επιπλέον την ευκαιρία βεβαιώσεων τροχαίων παραβάσεων από την ΕΛ.ΑΣ., γεγονός που ως εκτιμούμε δεν πρέπει να αποτελεί είδηση “άθλου” αλλά μήνυμα για ανεύρεση των αιτιών και καταλογισμό ευθυνών στους υπευθύνους που με την απραξία τους συντελούν στην γιγάντωση αυτής της κατάστασης.
Το γεγονός ότι το τριήμερο από 30-05-2015 μέχρι 01-06-2014 βεβαιώθηκαν 1.636 τροχαίες παραβάσεις, πρέπει να εξετασθεί αρμοδίως.

Κατά τη δική μας εκτίμηση οι χρήστες οδηγοί του οδικού Δικτύου της Κρήτης δεν είναι και δεν μπορεί να είναι παγκοσμίως οι πιο ακατάλληλοι και επικίνδυνοι οδηγοί, ούτε οι συνεχώς παραβαίνοντες την Νομοθεσία.

Εκ των ανωτέρω συνάγεται αβίαστα ότι η τοποθέτηση, διατήρηση και συντήρηση ρυθμιστικών πινακίδων και διαγραμμίσεων στην οδό ταχείας κυκλοφορίας Κρήτης που έχουν τοποθετηθεί παρανόμως και διατηρούνται :

α. Δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες κινητικότητας που προβλέπονται για οδούς Ταχείας Κυκλοφορίας.
β. Δεν διασφαλίζουν την ομαλή και ασφαλή οδήγηση στους οδηγούς του οδικού δικτύου.
γ. Δημιουργούν στους οδηγούς επιθετικότητα, θυμό, οργή και κίνητρο για μη ασφαλή οδήγηση και άμεσο κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή.
δ. Γεννούν προβληματισμούς και διαφορές σε αστικές και ποινικές υποθέσεις.
ε. Δημιουργούν σοβαρούς προβληματισμούς για τις αναθέσεις έργων υλοποίησης, διατήρησης και συντήρησης των ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ διαγραμμίσεων αλλά και ως προς την έγκριση των σχετικών δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς να μιλήσομε για προφανή αστική ευθύνη του Δημοσίου.
ζ. Κατόπιν όλων των παραπάνω σας υποβάλλομε την παράκληση όπως εξετάσετε τη νομιμότητα των υφιστάμενων πινακίδων και διαγραμμίσεων του οδικού δικτύου της Κρήτης και ειδικότερα της οδού ταχείας κυκλοφορίας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στην οποία κυρίως εστιαζόμαστε, δεδομένου ότι έχομε θρηνήσει μέχρι τώρα υπερβολικά πολλά θύματα.

Με εκτίμηση
Χανιά 10-6-14
Ο Πρόεδρος
Σταύρος Πολέντας

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η Ρωσία θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των «ασταμάτητων» βαλλιστικών πυραύλων Oreshnik

Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό πόλεμο, καθώς η Μόσχα απάντησε στα…

9 hours ago

Αιχμές Καραμανλή κατά της διαγραφής Σαμαρά: Η άλλη γνώμη δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα – Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία της Δημοκρατίας

Θέση εμμέσως εναντίον της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά από την Κ.Ο. της ΝΔ, χωρίς να τον κατονομάζει,…

9 hours ago

Η «επιστροφή» του ΠΑΣΟΚ

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί την αξιωματική αντιπολίτευση της…

9 hours ago

Με δράσεις σε Ηράκλειο, Αρχάνες και Χανιά ολοκληρώνονται στην Κρήτη οι δράσεις του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα

Στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, συνεχίζονται το Σαββατοκύριακο και ολοκληρώνονται…

9 hours ago

Κουτσούμπας στην συνάντηση με τον ΓΓ του Κόμματος του Λαού της Παλαιστίνης: «Εμείς θεωρούμε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες για τη γενοκτονία»

Ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας συναντήθηκε σήμερα 22/11, στον Περισσό,…

9 hours ago

Όπως με τον Ανδρουλάκη, θα δώσει η Κρήτη την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στον Πολάκη από την 1η Κυριακή;

Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου, σε μια…

13 hours ago

This website uses cookies.