Την αντίδρασή του για τις συνεχείς αναβολές της συζήτησης της ερώτησης που έχει καταθέσει για το αεροδρόμιο Χανίων εκφράζει μέσω επιστολής του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.
Η επιστολή έχει ως εξής:
Άλλος ένας υπουργός φρόντισε να αναβάλλει προγραμματισμένη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Συντυχάκη Μανώλη για σήμερα 24.5.2015, με θέμα “Τα προβλήματα του αεροδρομίου Χανίων”.
Η τακτική των επαναλαμβανόμενων αναβολών των επίκαιρων ερωτήσεων από την κυβέρνηση, μόνο ως υπεκφυγή μπορεί να εκληφθεί. Δεν πείθουν κανένα οι επίσης επαναλαμβανόμενες δικαιολογίες, περί “ανειλημμένων υποχρεώσεων του υπουργού” ή “ο υπουργός έχει κόλλημα” ή “ο υπουργός είναι άρρωστος”.
Κάθε αναβολή μεταθέτει τη συζήτηση για την αμέσως επόμενη εβδομάδα την ίδια ημέρα, με βάση τα νέα ήθη που έχει επιβάλλει η πρόεδρος της Βουλής. Η αναβολή της συγκεκριμένης επίκαιρης ερώτησης του ΚΚΕ σημαίνει ότι μετατίθεται για την μεθεπόμενη Δευτέρα 8.6.2015, δηλαδή 15 μέρες μετά, αφού την ερχόμενη Δευτέρα είναι του Αγίου Πνεύματος.
Ωστόσο, τα προβλήματα του Αεροδρομίου Χανίων και πολλών άλλων ανά την επικράτεια είναι εκρηκτικά, βάζουν σε κίνδυνο τη λειτουργία τους, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η τουριστική κίνηση είναι στην εξέλιξή της και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.
Να υπενθυμίσω ότι είχε προηγηθεί ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ από 8.4.2015 για το ίδιο θέμα, και αφορούσε την υποχρηματοδότηση του αεροδρομίου, τις προσλήψεις προσωπικού και την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του.
Η απάντηση, όπως όλοι θα ανέμεναν, έπρεπε να δοθεί από τον καθήλιν αρμόδιο υπουργό κ. Σταθάκη, ο οποίος μεταξύ άλλων τυγχάνει να κατάγεται από τα Χανιά, γνωρίζει το θέμα, είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα ακυρώσει την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Ι. Δασκαλογιάννης”, και μετεκλογικά πολλάκις είχε δεσμευτεί ότι θα το χρηματοδοτήσει επαρκώς. Ο υπουργός απέφυγε επιμελώς να πάρει ο ίδιος θέση, παραπέμποντας το καθήκον της κοινοποίησης της απάντησης στον αναπληρωτή υπουργό κ. Σπίρτζη. Οι απαντήσεις τελικά δόθηκαν από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και ήταν “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε”. Γι’ αυτό απέφυγε να απαντήσει ο ίδιος ο κ. Σταθάκης.
Η κυβέρνηση πιστή στις αποφάσεις της 20ης Φλεβάρη με την τρόϊκα, ότι “δεν θα προβεί σε καμία μονομερή ενέργεια” προς τους πιστωτές, δηλαδή δεν θα δώσει στο λαό δεκάρα τσακιστή, αλλά “εγκαίρως και στο ακέραιο” θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της απέναντί τους, καθώς και η δέσμευσή της για ιδιωτικοποίηση “πάση θυσία” των 14 αεροδρομίων της χώρας, ο κ. Σταθάκη κρύβεται.
Ως προς την ουσία των απαντήσεων :
1. Για τις οφειλόμενες πιστώσεις των αεροδρομίων από τον κρατικό Π/Υ, ο Διοικητής της ΥΠΑ (κ. Κούκης) απαντά ότι “αυτές καταβάλλονται σταθερά και συστηματικά, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου”. Επίσης, ότι “για το τρέχον οικονομικό έτος έχει πιστωθεί το αεροδρόμιο Χανίων με 500.000 Ε”. Είναι μέγα ψέμα! Τα 500.000 Ε αφορούσα εκκρεμότητες του 2014 (προμηθευτές, κ.λ.π.), μόνο 20.000 Ε (!!) αφορούν το 2015, με βάσει τα έγγραφα του αερολιμενάρχη. Το αεροδρόμιο δεν έχει ούτε χαρτί τουαλέτας. Έτσι εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του αερολιμένα ;
2. Για τις ελλείψεις προσωπικού, η απάντηση και πάλι από τον Διοικητή της ΥΠΑ, που ούτε λίγο ούτε πολύ, αφού κάνει μια περιοδολόγηση των μέχρι σήμερα μνημονίων και εφαρμοστικών νόμων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που απαγορεύουν τις προσλήψεις, καταλήγει – εμμέσως πλην σαφώς – ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση να τους αθετήσει. Εξ’ ου και η δέσμευση της 20ης Φλεβάρη ότι δεν θα προβεί η κυβέρνηση σε καμία μονομερή ενέργεια.
3. Για την επικείμενη ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων της χώρας μεταξύ αυτών και των Χανίων, δηλώνει αναρμόδιο το υπουργείο και “πετάει” το μπαλάκι στο ΤΑΙΠΕΔ, λες και αυτό ενεργεί χωρίς τις εντολές της κυβέρνησης και του συναρμόδιου υπουργού κ. Σταθάκη.
Συμπέρασμα :
Η στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι η ίδια με εκείνη της προηγούμενης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ανεξάρτητα από τη συνταγή της “επαναδιαπραγμάτευσης” και την αναθεώρηση των όρων διαγωνισμού – είναι ακριβώς η ίδια. Όλα στο μεγάλο κεφάλαιο για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του και ο λαός στη φτώχεια, την ανεργία και την ανασφάλεια. Ίδια και η ταχτική τους. Μέσα απ’ την εικόνα της απαξίωσης και της εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια.
Όλα αυτά, η συμπεριφορά του υπουργού και της κυβέρνησης δείχνουν ότι η τελευταία είναι διατεθειμένη να καταλήξει πάση θυσία στη νέα συμφωνία, με νέα αντιλαϊκά μέτρα επώδυνα για το λαό.
Η μόνη λύση για το λαό, τους Χανιώτες είναι να σπάσουν το κέλυφος της αναμονής και της πίστωσης χρόνου και να πάρουν την υπόθεση της αποτροπής της ιδιωτικοποίησης, κάθε μορφής, στα χέρια τους. Κι ακόμη πιο πέρα, να συνταχθούν με το ΚΚΕ και να παλέψουν για την ανάκτηση των μέχρι σήμερα απωλειών, την αποδέσμευση από την ΕΕ, τη μη αναγνώριση του χρέους και την κοινωνικοποίηση των μέσω παραγωγής.
Όσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες.
Μόνο ο ίδιος λαός με τη δική του εξουσία μπορεί να επιβάλλει τον κεντρικό σχεδιασμό στην οικονομία, όπου και οι αερομεταφορές θα είναι λαϊκή περιουσία.
Συντυχάκης Μανώλης
Βουλευτής του ΚΚΕ
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…
Ακόμα πιο «τσουχτερό» αναμένεται φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως επιβεβαιώνει η μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο…
This website uses cookies.