Επιστολή – υπόμνημα Βουλγαράκη για τον ΒΟΑΚ

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Απόστολος Βουλγαράκης, έστειλε χθες υπόμνημα – επιστολή στον Υπουργό και Υφυπουργό του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κους Βορίδη και Μαγκριώτη αντίστοιχα, σχετικά με την ανάγκη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ και της σύνδεσής του με  το Αεροδρόμιο Χανίων.

Ολόκληρη η επιστολή του κου Βουλγαράκη έχει ως εξής :

«Κύριοι Υπουργέ και Υφυπουργέ,

Σας θέτουμε υπόψη τα επόμενα σχετικά με το θέμα της περίληψης :

1.       Η αναπτυξιακή επιλογή της Περιφέρειας Κρήτης στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013

Η Κρήτη έχει πληθυσμό 621.340 κατοίκων (Απογραφή 2011), που αντιστοιχεί στο 5,8% του πληθυσμού της Ελλάδας των 10.787.690 κατ.  Όμως κατά την τουριστική περίοδο ο πληθυσμός της Νήσου τείνει να διπλασιασθεί με τις αφίξεις κυρίως Ευρωπαίων τουριστών, με πτήσεις charters που αντιπροσωπεύουν το 25% όλης της  χώρας.   Έτσι η Κρήτη κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου είναι μια μικρή Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία συμβιώνουν πολίτες όλων των λαών της, προς όφελος τόσο της τοπικής όσο  και της  Εθνικής οικονομίας.

Η Περιφέρεια Κρήτης για την περαιτέρω ανάπτυξη της Νήσου παρουσίασε τις επόμενες προτεραιότητες σε Αναπτυξιακά Συνέδρια, Διημερίδες κλπ που διενεργήθηκαν στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 : Τον εκσυγχρονισμό του γεωργικού τομέα, επικοινωνιών και ενέργειας.  Τη λειτουργία ολοκληρωμένου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών επιβατών – φορτίων.  Την αναβάθμιση  της ποιότητας του τουρισμού.   Την προστασία – ανάδειξη φυσικού περιβάλλοντος, Αρχαιολογικών χώρων – μνημείων κλπ.   Την ενίσχυση έρευνας με χρήση νέων τεχνολογιών.  Την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού – βελτίωση λειτουργίας της Δημ. Διοίκησης κλπ.

2.       Ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), η προβλεπόμενη Αναβαθμισή του και οι Συνδέσεις του με τις πόλεις, τους  Λιμένες και  τα  Αεροδρόμια

Ο Β.Ο.Α.Κ.  ( αποτελεί τμήμα των Ευρωπαϊκών οδικών δικτύων ), σύμφωνα με τα συμπεράσματα όλων των παραπάνω αναπτυξιακών Συνεδρίων και αποφάσεων του Περιφ. Συμβ. Κρήτης, αποτελεί το βασικότερο έργο υποδομής πολλαπλής σκοπιμότητας της Κρήτης και για την αντιμετώπιση του συνεχώς αυξανόμενου φόρτου κυκλοφορίας του απαιτείται η αναβάθμισή του η οποία θα συμβάλει αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας της Νήσου.

Το τέως ΥΠΕΧΩΔΕ αποδέχθηκε τα συμπεράσματα των παραπάνω αναπτυξιακών συνεδρίων και αποφάσεων του Περιφ.Συμβ. Κρήτης και προγραμμάτισε την αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, παράλληλους δρόμους εκατέρωθέν του και γεωμετρικά στοιχεία τα οποία να επιτρέπουν ταχύτητα μελέτης 100 χλμ. / ώρα.  Ειδικότερα στον τουρισμό, που είναι από τους βασικότερους τομείς της οικονομίας της Νήσου, με την αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. θα επιτυγχάνεται η ταχύτατη διάχυση των τουριστών στην ενδοχώρα και στις νότιες ακτές της Κρήτης, συμβάλλοντας έτσι στην ισομερή κατανομή στους κατοίκους της Νήσου των ωφελειών από τον τουρισμό.

Ο Β.Ο.Α.Κ. έχει συνολικό μήκος 310 χλμ.  εκ των οποίων 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί.  Ήδη εκπονούνται μελέτες αναβάθμισής του σε 135 χλμ. η οποία αναφέρεται σε διατομή τεσσάρων λωρίδων μήκους 90 χλμ. (έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Γούβες-Χερσόνησος μήκους 9 χλμ.) και σε διατομή  δύο λωρίδων μήκους 45 χλμ.

Όσον αφορά το Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων ένα τμήμα του μήκους 8 χλμ. (Σούδα – Χανιά – Βαμβακόπουλο) έχει αναβαθμισθεί και λειτουργεί με  τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ενώ ήδη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας κατά τα τμήματα Ορια Περιφερ. Ενοτήτων Ρεθύμνης – Χανίων μέχρι Βρύσσες και  Αγιοι Πάντες – Καλύβες μήκους αντίστοιχα  11 και 8 χλμ.   Για την ολοκλήρωση  της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ. Ενότητας Χανίων απαιτείται να αρχίσει το ταχύτερο η εκπόνηση των σχετικών μελετών κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσσες – Αγιοι Πάντες,  Καλύβες – Σούδα και Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ.

Σχετικά με την οδό σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. ( Κόμβος Σούδας ) με το Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” Χανίων συνολικού μήκους 15 χλμ. παρατηρείται ότι το πρώτο του τμήμα μήκους 0,9 χλμ. από Κόμβο Σούδας του Β.Ο.Α.Κ. μέχρι Κάτω Σούδα έχει κατασκευασθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.  Το δεύτερο τμήμα του μήκους 0,7 χλμ.  διέρχεται μέσα από  την Κάτω Σούδα.  Τέλος το τρίτο τμήμα της οδού μετά την Κάτω Σούδα μέχρι το Αεροδρόμιο μήκους 13,4 χλμ.  έχει κατασκευασθεί προ 50ετίας με πλάτος οδοστρώματος 7 – 8 μέτρα, που είναι τελείως ανεπαρκές για τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα.  Το τρίτο αυτό τμήμα της οδού των 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί  σε μήκος 11,4 χλμ. εντός απαλλοτριωθείσας λωρίδας εδάφους πλάτους 22 μέτρων και στο υπόλοιπο μήκος των  2 χλμ. σε λωρίδα μικρότερου πλάτους .

3.       Επιτακτική η ανάγκη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ.       Ενότητας Χανίων και διαπλάτυνσης της οδού  σύνδεσής του  με το Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”

Από τα παραπάνω εκτεθέντα προκύπτει σαφώς η ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ.  για την περαιτέρω ανάπτυξη όλων των τομέων της οικονομίας της Κρήτης.  Ειδικότερα στην Περιφερ. Ενότητα Χανίων η αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. και η διαπλάτυνση – βελτίωση της οδού σύνδεσής του με το Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” είναι επιτακτική επειδή, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλει αποφασιστικά στην ταχύτατη μεταφορά των γεωργικών προϊόντων προς το λιμάνι της Σούδας καθώς και στη μετακίνηση των  τουριστών από το Αεροδρόμιο προς τις μεγάλες τουριστικές περιοχές κατά μήκος του Β.Ο.Α.Κ.  Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος και Σούδα – Γεωργιούπολη – Ρέθυμνο όπως επίσης και προς τις Νότιες ακτές, προς όφελος της τοπικής και Εθνικής οικονομίας.

Κύριοι Υπουργέ, Υφυπουργέ,

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, σας παρακαλούμε όπως επιληφθείτε προσωπικά του θέματος της προκήρυξης το ταχύτερο των διαγωνισμών ανάθεσης των μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ. Ενότητας Χανίων κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσσες – Αγιοι Πάντες,  Καλύβες – Σούδα και Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ. ώστε να αρχίσει άμεσα η εκπόνησή τους  για τη στη συνέχεια κατασκευή τους , όπως επίσης και του θέματος της κατασκευής της διαπλάτυνσης – βελτίωσης της οδού σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με το Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”.

Για τον ανωτέρω  δρόμο η Περιφέρεια Κρήτης Γενική  Δ/νση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος & Υποδομών Τεχνικών  Έργων Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων  έχει υποβάλλει αίτημα με αρ. Πρωτ. 16116/6742- 17/02/2012 και ζητά επιπλέον πίστωση για την ολοκλήρωση της μελέτης Β.Ο.Α.Κ –Αεροδρόμιο καθώς και για την ολοκλήρωση του Νότιου Οδικού Άξονα Νήσου Κρήτης (Οδικά Τμήματα Εντός Ν. Χανίων)».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

3 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

7 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

7 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

7 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

7 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

8 hours ago

This website uses cookies.