Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ), γενόμενη δέκτης πολλών τηλεφωνημάτων, από επιβάτες -καταναλωτές που ταξίδευσαν με αεροπλάνο, οι οποίοι ζητούσαν να ενημερωθούν επί των δικαιώματα τους ,η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, παραθέτει τις οδηγίες της.
1)Τα δικαιώματά των καταναλωτών ισχύουν τόσο, για τις προγραμματισμένες, όσο και για τις έκτακτες πτήσεις των αεροπλάνων,(συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών, που εντάσσονται σε κάποιο πακέτο διακοπών).
2)Η νομοθεσία, που προστατεύει τα δικαιώματά μας, εφαρμόζεται όχι μόνο στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται, σε κράτος μέλος,της Ε.Ε, αλλά επίσης, εφόσον η αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί την πτήση, είναι κοινοτικός αερομεταφορέας, και στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από τρίτη χώρα, προς κράτος μέλος.
3)Σημαντικό είναι, πριν προβώ σε κράτηση, να επιλέξω μια Εταιρεία η οποία θα μου εγγυάται την ασφάλεια της πτήσης, τρόπος για να το επιτύχω αυτό είναι να επισκεφθώ την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκεί θα βρω χρήσιμες πληροφορίες.
4)Είτε κάνω κράτηση μέσω πρακτορείου είτε μέσω Εταιρείας, θα πρέπει να ενημερωθώ για το εάν η διαδρομή μου ,γίνεται απευθείας στον προορισμό μου, τις τιμές των διαφόρων εισιτηρίων.
Εάν κάνουμε κράτηση, μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρίας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι:
-Τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς (αριθμό εισητηρίων, και αριθμό διατιθεμένων εισητηρίων έως την ώρα κράτησης από εμάς). Δεν είναι δυνατόν να μη βρίσκουμε, ποτέ, εισιτήρια προσφοράς.
-Τυχόν ακύρωση του εισιτηρίου ή αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού. Υπάρχουν πολλά εισιτήρια προσφοράς, που ούτε ακυρώνονται, ούτε αλλάζουν, απλά, χάνουμε τα χρήματά μας.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις, για την κράτηση και την αγορά ενός εισιτηρίου, πρέπει να διατίθενται, στη γλώσσα του καταναλωτή.
Ακύρωση – Ματαίωση Πτήσης
Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει:
Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει με χρηματικό ποσό.
Το δικαίωμα της αποζημίωσης δεν ισχύει, όταν ο αερομεταφορέας:
Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.
Οι αεροπορικές εταιρίες δεν αποζημιώνουν, για αντικείμενα αξίας, που έχουμε, στις αποσκευές μας, π.χ. κοσμήματα, φωτογραφικές μηχανές, κάμερες .κλπ. Αυτά τα αντικείμενα πρέπει να τα μεταφέρουμε, στις χειραποσκευές μας. Αν, όμως, πρέπει οπωσδήποτε να τα παραδώσουμε, για μεταφορά, πρέπει να συμπληρώσουμε την «ειδική δήλωση», στον έλεγχο εισιτηρίων, πριν την παράδοση των αποσκευών μας.
Μεγάλες καθυστερήσεις
1) Εάν έχει δημιουργηθεί μεγάλη καθυστέρηση ,η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά και επικοινωνιακές διευκολύνεις.
2)Εάν η αναχώρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, δικαιούμαστε διανυκτέρευση, σε ξενοδοχείο, για μία ή περισσότερες νύχτες και δωρεάν μεταφορά μας, στο ξενοδοχείο.
3)Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου, για το μέρος του ταξιδιού, που δεν πραγματοποιήθηκε.
Αποσκευές
Σε περιπτώσεις φθοράς, καθυστέρησης, απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, άμεσα. Σε περίπτωση φθοράς και εφόσον έχουμε παραδώσει τις αποσκευές μας, κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, εντός επτά (7) ημερών. Στην περίπτωση καθυστέρησης, η καταγγελία πρέπει να γίνει, εντός είκοσι μίας (21) ημερών. Η έναρξη των προθεσμιών γίνεται τη στιγμή, που παραλαμβάνουμε τις αποσκευές μας. Το ανώτατο ποσό, που μπορούμε να λάβουμε, ως αποζημίωση, για ζημία, στις αποσκευές μας, είναι τα 1.000 ειδικά τραβηχτικά δικαιώματα (περίπου 1.300 ευρώ)
Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.
ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΑΣ :
1) Μεταφορά υγρών
2)Μεταφορά επικίνδυνων αντικειμένων
Ενημερωνόμαστε απ΄την Εταιρεία την λίστα των επικυνδύνων αντικειμένων και αποφεύγουμε να τα πέρνουμε μαζί μας, διότι θα μας αφαιρεθούν από τους υπαλληλους της Εταιρείας, αλλά και διενέξεις θα μας δημιουρήσουν
3)Βάρος αποσκευών
Το βάρος των αποσκευών (χειραποσκευές ή παραδιδόμενες) που επιτρέπεται να μεταφέρουμε, εξαρτάται, από την αεροπορική εταιρία, τη θέση στην οποία ταξιδεύουμε (οικονομική, διακεκριμένη κ.κλπ.), τον προορισμό μας (εσωτερική πτήση, πτήση εξωτερικού, πτήση προς συγκεκριμένους προορισμούς, όπως Γαλλία, Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδά κ.κλπ.). Επικοινωνούμε, λοιπόν, με την αεροπορική μας εταιρία και μαθαίνουμε όλες τις παραπάνω πληροφορίες.
4) Μεταφορά κατοικίδιων
Επιτρέπεται ,η μεταφορά κατοικίδιων, αρκεί να έχουμε τα απαιτούμενα έγγραφα μαζί μας(βιβλιάριο υγείας) καθώς και ένα ειδικό κλουβί μεταφοράς ζώων.Χρήσιμο είναι πριν μεταφέρομε το κατοικίδιο μαζί μας, να ζητήσουμε να πάρουμε, τις αναγκαίες πληροφορίες από την Εταιρεία που επιλέγουμε να ταξιδέψουμε.
Εάν παρά τις παραπάνω συμβουλές νοιώσουμε ότι κάπου δεν τηρείται η Νομοθεσία, πρέπει να έλθουμε, σε επαφή με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α., Τηλ. Κέντρο: 210 8916000). ή με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στα τηλέφωνα 2621092666 και 2821092306
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)
Ιωάννα Μελάκη
Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων σας ενημερώνει ότι το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 θα…
Ο Δήμος Χανίων και η ΔΕΔΙΣΑ ΑΕ (ΟΤΑ) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων…
Η φωτογράφος Ειρήνη Λαγουδάκη έρχεται να μας ταξιδέψει στον μαγευτικό κόσμο της φύσης μέσα από…
Μηνυτήρια αναφορά κατά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και υποψηφίου προέδρου του κόμματος Παύλου Πολάκη κατέθεσε η ανεξάρτητη βουλευτής Αθηνά…
Πήξαμε πια στα voucher με τον Μητσοτάκη... Από την πανδημία και μετά, έμεθα το κόλπο.…
Στην Κρήτη θα βρεθεί την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Cretalive, ο Αρχηγός…
This website uses cookies.