ΕΠΚΧΑΝ: Ταξιδεύω με αεροπλάνο ξέρω τα δικαιώματά μου!!!

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ), γενόμενη δέκτης πολλών τηλεφωνημάτων, από επιβάτες -καταναλωτές  που ταξίδευσαν με αεροπλάνο, οι οποίοι ζητούσαν να ενημερωθούν επί των δικαιώματα τους ,η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, παραθέτει τις οδηγίες της.

ΤΑ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ  ΜΑΣ:

1)Τα δικαιώματά των καταναλωτών  ισχύουν τόσο, για τις προγραμματισμένες, όσο και για τις έκτακτες πτήσεις των αεροπλάνων,(συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών, που εντάσσονται σε κάποιο πακέτο διακοπών).

2)Η νομοθεσία, που προστατεύει τα δικαιώματά μας, εφαρμόζεται όχι μόνο στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται, σε κράτος μέλος,της Ε.Ε, αλλά επίσης, εφόσον η αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί την πτήση, είναι κοινοτικός αερομεταφορέας, και στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από τρίτη χώρα, προς κράτος μέλος.

3)Σημαντικό είναι, πριν προβώ σε κράτηση, να επιλέξω μια Εταιρεία η οποία θα μου εγγυάται την ασφάλεια της πτήσης, τρόπος για να το επιτύχω  αυτό είναι να επισκεφθώ την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκεί θα βρω χρήσιμες πληροφορίες.

4)Είτε κάνω κράτηση μέσω  πρακτορείου είτε μέσω Εταιρείας, θα πρέπει να ενημερωθώ για το εάν η διαδρομή μου ,γίνεται απευθείας στον προορισμό μου, τις τιμές των διαφόρων εισιτηρίων.

Εάν κάνουμε κράτηση, μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρίας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι:

  • Η τιμή, που αναφέρεται, πρέπει να είναι , η τελική τιμή, που θα πληρώσουμε και είναι μία.. Πολλές αεροπορικές εταιρίες δεν περιλαμβάνουν, στην τελική τιμή διάφορες χρεώσεις, όπως φόρους αεροδρομίων ή επίναυλο, για να κάνουν τις τιμές τους ελκυστικές, στους καταναλωτές. Αυτό είναι παράνομο Εάν βρεθούμε, προ εκπλήξεως και η τιμή, που πρέπει να πληρώσουμε, είναι διαφορετική, από αυτή, που διαφημίζει η εταιρία, πρέπει να μην αγοράσουμε το εισιτήριο και να καταγγείλουμε την εταιρία στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)
  • Οι όροι των προσφορών πρέπει να είναι ξεκάθαροι. Πρέπει να αναφέρονται περιορισμοί, που αφορούν:

-Τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς (αριθμό εισητηρίων, και αριθμό  διατιθεμένων εισητηρίων έως την ώρα κράτησης από εμάς). Δεν είναι δυνατόν να μη βρίσκουμε, ποτέ, εισιτήρια προσφοράς.

-Τυχόν ακύρωση του εισιτηρίου ή αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού. Υπάρχουν πολλά εισιτήρια προσφοράς, που ούτε ακυρώνονται, ούτε αλλάζουν, απλά, χάνουμε τα χρήματά μας.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις, για την κράτηση και την αγορά ενός εισιτηρίου, πρέπει να διατίθενται, στη γλώσσα του καταναλωτή.

Ακύρωση – Ματαίωση Πτήσης
Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει:

  • Την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας, με δωρεάν πτήση, στο αρχικό σημείο αναχώρησης, ή τη δυνατότητα μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε.
  • Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς, από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει με χρηματικό ποσό.

Το δικαίωμα της αποζημίωσης δεν ισχύει, όταν ο αερομεταφορέας:

  • Μας έχει ειδοποιήσει, για τη ματαίωση τουλάχιστον 2 εβδομάδες, πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση.
  • Μας έχει ενημερώσει 1 και 2 εβδομάδες πριν, και μας έχει δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς, με άλλη πτήση, η οποία δεν αναχωρεί νωρίτερα των δύο ωρών, από την προγραμματισμένη αναχώρησή μας και δε φτάνει, στον προορισμό μας, πέραν των τεσσάρων ωρών, από την προγραμματισμένη άφιξή μας.
  • Μας έχει ενημερώσει, σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 7 ημερών και η εναλλακτική πτήση, που προτείνεται αναχωρεί το πολύ μία ώρα νωρίτερα, από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής μας και φτάνει στον τελικό μας προορισμό, το πολύ δύο ώρες, από την προγραμματισμένη άφιξή μας.
  • Μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση οφείλεται, σε έκτακτες περιστάσεις ή καταστάσεις ανωτέρας βίας, οι οποίες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν. Τέτοιες καταστάσεις είναι, για παράδειγμα και όχι αποκλειστικά:
    • Δυσμενείς καιρικές συνθήκες
    • Απεργία εργαζομένων

Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.

Οι αεροπορικές εταιρίες δεν αποζημιώνουν, για αντικείμενα αξίας, που έχουμε, στις αποσκευές μας, π.χ. κοσμήματα, φωτογραφικές μηχανές, κάμερες .κλπ. Αυτά τα αντικείμενα πρέπει να τα μεταφέρουμε, στις χειραποσκευές μας. Αν, όμως, πρέπει οπωσδήποτε να τα παραδώσουμε, για μεταφορά, πρέπει να συμπληρώσουμε την «ειδική δήλωση», στον έλεγχο εισιτηρίων, πριν την παράδοση των αποσκευών μας.

Μεγάλες καθυστερήσεις

1) Εάν  έχει δημιουργηθεί μεγάλη καθυστέρηση ,η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

2)Εάν η αναχώρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, δικαιούμαστε διανυκτέρευση, σε ξενοδοχείο, για μία ή περισσότερες νύχτες και δωρεάν μεταφορά μας, στο ξενοδοχείο.

3)Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου, για το μέρος του ταξιδιού, που δεν πραγματοποιήθηκε.

Αποσκευές
Σε περιπτώσεις φθοράς, καθυστέρησης, απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, άμεσα. Σε περίπτωση φθοράς και εφόσον έχουμε παραδώσει τις αποσκευές μας, κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, εντός επτά (7) ημερών. Στην περίπτωση καθυστέρησης, η καταγγελία πρέπει να γίνει, εντός είκοσι μίας (21) ημερών. Η έναρξη των προθεσμιών γίνεται τη στιγμή, που παραλαμβάνουμε τις αποσκευές μας. Το ανώτατο ποσό, που μπορούμε να λάβουμε, ως αποζημίωση, για ζημία, στις αποσκευές μας, είναι τα 1.000 ειδικά τραβηχτικά δικαιώματα (περίπου 1.300 ευρώ)

Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.

ΟΙ  ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ  ΜΑΣ :
1) Μεταφορά υγρών

  • Στις χειραποσκευές μας, μπορούμε να μεταφέρουμε υγρά, εφόσον βρίσκονται, σε συσκευασία μικρότερη των 100ml, το κάθε υγρό. Όλα τα υγρά τοποθετούνται και μεταφέρονται, μέσα σε πλαστική σακούλα, η οποία χωρά το πολύ ένα λίτρο.
  • Μπορούμε να μεταφέρουμε μεγαλύτερες ποσότητες υγρών, εάν:
    • Αυτά είναι τοποθετημένα μέσα στις αποσκευές, που παραδίδουμε, στον έλεγχο των εισιτηρίων.
    • Αυτά έχουν αγοραστεί, από τα καταστήματα του αεροδρομίου και είναι συσκευασμένα, σε σφραγισμένη πλαστική, διαφανή σακούλα, μέσα στην οποία, σε εμφανές σημείο, βρίσκεται η απόδειξη αγοράς των υγρών.
    • Αυτά είναι φάρμακα ή υγρά, η αναγκαιότητα των οποίων αποδεικνύεται, με ιατρική συνταγή.
    • Αυτά είναι παιδικές τροφές και συμπληρώματα διατροφής, τα οποία θα καταναλωθούν, κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  • Υγρά θεωρούνται: Νερό, Ποτά, Σούπες, Σιρόπια, Καλλυντικές κρέμες, Καλλυντικές λοσιόν, Καλλυντικά έλαια, Αρώματα, Σπρέυ, Ζελέ μαλλιών, Ζελέ πλυσίματος, Αφρός μαλλιών, Αφρός ξυρίσματος, Αποσμητικά σώματος, Αποσμητικά χώρου, Οδοντόκρεμες, Μάσκαρα ματιών.

2)Μεταφορά επικίνδυνων αντικειμένων
Ενημερωνόμαστε απ΄την Εταιρεία την λίστα των επικυνδύνων αντικειμένων και αποφεύγουμε να τα πέρνουμε μαζί μας, διότι θα μας αφαιρεθούν  από τους υπαλληλους της Εταιρείας, αλλά και διενέξεις θα μας δημιουρήσουν

3)Βάρος αποσκευών
Το βάρος των αποσκευών (χειραποσκευές ή παραδιδόμενες) που επιτρέπεται να μεταφέρουμε, εξαρτάται, από την αεροπορική εταιρία, τη θέση στην οποία ταξιδεύουμε (οικονομική, διακεκριμένη κ.κλπ.), τον προορισμό μας (εσωτερική πτήση, πτήση εξωτερικού, πτήση προς συγκεκριμένους προορισμούς, όπως Γαλλία, Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδά κ.κλπ.). Επικοινωνούμε, λοιπόν, με την αεροπορική μας εταιρία και μαθαίνουμε όλες τις παραπάνω πληροφορίες.
4) Μεταφορά κατοικίδιων
Επιτρέπεται
,η μεταφορά κατοικίδιων, αρκεί να έχουμε τα απαιτούμενα έγγραφα μαζί μας(βιβλιάριο υγείας) καθώς και ένα ειδικό κλουβί μεταφοράς ζώων.Χρήσιμο είναι πριν μεταφέρομε το κατοικίδιο μαζί μας, να ζητήσουμε να πάρουμε, τις αναγκαίες πληροφορίες από την Εταιρεία που επιλέγουμε να ταξιδέψουμε.

Εάν παρά τις παραπάνω συμβουλές νοιώσουμε ότι κάπου δεν τηρείται η Νομοθεσία, πρέπει να έλθουμε, σε επαφή  με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α., Τηλ. Κέντρο: 210 8916000). ή με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στα τηλέφωνα 2621092666 και 2821092306

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)
Ιωάννα   Μελάκη

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

10 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

10 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

11 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

11 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

11 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

11 hours ago

This website uses cookies.