Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φανερά δυσαρεστημένη , οφείλει , αφενός μεν να ενημερώσει τους καταναλωτές-ενοικιαστές, για τον Νόμο “εξπρές” και την επίσπευση έξωσης από την ενοικιαζόμενη κατοικία , όταν δεν καταβάλλουμε τα μισθώματα στον ιδιοκτήτη, αλλά και να καλέσει τους ιδιοκτήτες να συμμερισθούν την απρόβλεπτη σημερινή δυσκολία που βρέθηκαν οι ενοικιαστές τους και να οπλιστούν με υπομονή και την ελπίδα ότι δεν θα χάσουν τα μισθώματα….
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η νέα νομοθεσία , που ισχύει από 2-4-2012, δυναμώνει την πίεση των ιδιοκτητών ,προς τους “αδύναμους” ενοικιαστές και κάνει ευκολότερη και συντομότερη την διαδικασία έξωσης των ενοικιαστών, που οφείλουν ενοίκια, εάν οι ιδιοκτήτες το αιτήσουν και το απαιτήσουν με την διαδικασία της έξωσης όπως ο νέος Νόμος ορίζει..
Η διαδικασία (έξωση),αρχίζει με την επιδώσει ” εξώδικο ” από τον ιδιοκτήτη στον ενοικιαστή , µε το οποίο τον καλεί να καταβάλει τα οφειλόµενα µισθώµατα µέσα σε 15 ηµέρες (αντί 30 ηµέρες που προέβλεπε ο παλιότερος νόµος)Αν ο ενοικιαστής δεν τα καταβάλει, ο ιδιοκτήτης µπορεί να προβεί στην έκδοση διαταγής απόδοσης της κατοικίας, στην οποία πλέον (µε το νέο νόµο), µπορεί παράλληλα να ζητήσει και την καταβολή των οφειλοµένων µισθωµάτων αλλά και την καταβολή των οφειλοµένων για ∆ΕΗ, ΕΥ∆ΑΠ, ∆ΕΠΑ ήκαι τα κοινόχρηστα που οφείλει ο ενοικιαστής.Αφού εκδοθεί η διαταγή απόδοσης της ενοικιαζόμενης κατοικίας , η έξωση πραγματοποιείται εντός 20 ημερών, χωρίς συναισθηματισμούς..
Η αλήθεια είναι, ότι ζούμε σε μέρες απρόβλεπτες, δύσκολες , απερίγραπτες , ανεπανάληπτες ,όμως το να αφήσουμε τους άλλους ,να μας κάνουν στραφούμε , να εναντιωθούμε ,ο ένας εναντίον του άλλου, δεν είναι το επιθυμητό, δεν είναι το ζητούμενο τουλάχιστον από την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, που σκοπό και στόχο μεταξύ των άλλων έχει να διαφυλάξει τα δικαιώματα των καταναλωτών μελών της και μη ,ένεκα τούτου οφείλουμε το προϊόν αυτό να το επιστρέψουμε στους παραγωγούς του, καθώς είμαστε κοινωνικοποιμένες οντότητες, και δεν επιθυμούμε την επικράτηση “ζούγκλας”
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης επισημαίνει τα σημεία τα οποία θα πρέπει να γνωρίζουν για την μίσθωση (ενοικίαση) κατοικίας ΑΜΦΌΤΕΡΟΙ ιδιοκτήτης ενοικιαστής και στα οποία θα πρέπει να προσέξουν ΙΔΙΑΙΤΈΡΑ και να εστιάσουν την προσοχή τους
ΣΥΜΒΟΥΛΈΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΕΝΟΙΚΊΑΣΗ ΚΑΤΟΙΚΊΑΣ
Μεγάλη προσοχή χρειάζεται, πριν αρχίσουμε τις διαπραγματεύσεις, με τον ιδιοκτήτη, για την ενοικίαση του σπιτιού. και οφείλουμε να γνωρίζουμε:
1) Ελέγχουμε την τοποθεσία του σπιτιού, τη γειτονιά και τι μας παρέχει αυτή (supermarket, τράπεζες, τακτική αστική συγκοινωνία, πρόσβαση στην πανεπιστημιούπολη κ.λπ.).
2) Το ύψος του ενοικίου διαμορφώνεται ελεύθερα, συμφωνία ιδιοκτήτη-ενοικιαστή (τους δεσμεύει και τους δύο).Καλό είναι να έχουμε κάνει ήδη, μία έρευνα της επικρατούσας μισθωτικής αγοράς στην περιοχή που επιλέγουμε να νοικιάσουμε. Επίσης ωφέλιμο είναι να προσπαθήσουμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την διαχειριστική συμπεριφορά για τον ιδιοκτήτη (π.χ δύστροπος, παραπλανητικός, δεν κόβει αποδείξεις με ολόκληρο το τίμημα, κ.α)
Δεν αποδεχόμαστε και δεν υπογράφουμε όρους, που δεν κατανοούμε ή με τους οποίους δε συμφωνούμε, απόλυτα. Σε πολλά συμβόλαια ενοικίασης, περιέχονται όροι δυσμενείς, για τους ενοικιαστές. Τέτοιους όρους τους διαγράφουμε.
3) Η μίσθωση κατοικίας ισχύει για τρία χρόνια και εάν ακόμα έχει αναγράφεται η αύξηση του μισθώματος π.χ κάθε έτος 10% εάν δεν γράφεται ισχύει το75% του τιμαρίθμου του κόστους ζωής που δίνει η Τράπεζα της Ελλάδος για τους προηγούμενους 12 μήνες. π.χ . Τιμάριθμος 4χ75%=3 Ευρώ.
4) Πάντα ερευνούμε την βιωσιμότητα της κατοικίας π.χ εάν διαθέτει τον πρέποντα εξ αερισμό, δεν παρουσιάζει υγρασία, υπάρχουν θερμοσίφωνα τα οποία δεν λειτουργούν κ.α.Ελέγχουμε, καλά, το σπίτι, για να διαπιστώσουμε τυχόν βλάβες και να τις επισημάνουμε, στον ιδιοκτήτη, ώστε να τις διορθώσει, πριν αρχίσουμε να κατοικούμε, στο σπίτι.
5) Η εγγύηση συμφωνείται ελεύθερα. Συνήθως είναι 1 με 2 μισθώματα(νοίκια) και δίδεται ως εγγύηση για την καλή τήρηση των όρων του συμβολαίου.
6) Ο ιδιοκτήτης φέρει τα βάρη της κατοικίας.
7) Ο ενοικιαστής δεν έχει ευθύνη για φθορές που οφείλονται στη συμφωνημένη χρήση.
8) Η μη πληρωμή της δαπάνης των κοινοχρήστων ισοδυναμεί σε μη πλήρωση ενοικίου.
9) Η μίσθωση ορισμένου χρόνου λήγει αυτοδίκαια, εάν ο ιδιοκτήτη δεν εναντιώνεται και ο μισθωτής (ενοικιαστής ) εξακολουθεί να κάνει χρήση της κατοικίας ,θεωρείται ότι ανανεώνεται αόριστα και για τα δύο μέρη.
10) Μετά τη λήξη της μίσθωσης ο ενοικιαστής έχει υποχρέωση να παραδώσει την κατοικία στον ιδιοκτήτη στην κατάσταση που την παρέλαβε,εάν υπάρχουν ζημιές να τις αποκαταστήσει.
11) Ο Φόρος ακίνητης περιουσίας ανήκει στον ιδιοκτήτη (ΝΑ ΓΡΆΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΌ)
Ο ενοικιαστής, κατά τη λήξη της μίσθωσης, έχει υποχρέωση να αποδώσει την κατοικία, στην κατάσταση, που την παρέλαβε.
– Προσοχή! Από 01.01.2008, το χαρτόσημο έχει καταργηθεί, για τις κατοικίες.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΓΓΎΗΣΗ
Είναι το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί σε 1 ή και περισσότερα ενοίκια και δίνεται για την καλή εκτέλεση των όρων του συμβολαίου.
– Η καταβολή της εγγύησης δεν αποτελεί υποχρέωση του ενοικιαστή, που πηγάζει, από το νόμο, αλλά έχει επικρατήσει, ως μισθωτική συνήθεια.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ, ΔΕΥΑΧ
Φυσικό είναι όταν ενοικιάσουμε μία οικία, να τρέξουμε στην ΔΕΗ και στην ΔΕΥΑΧ για τις αντίστοιχες συνδέσεις, αυτό όλοι το γνωρίζουμε και είναι υποχρέωση του ιδιοκτήτη να το κάνει, γιατί έχουμε περιπτώσεις που μπορεί να μην γίνεται η αντικατάσταση στο όνομα του ενοικιαστή των υπηρεσιών αυτών, και να εγκαταλείψει το σπίτι ο ενοικιαστής και να επιβαρυνθεί με όλες αυτές τις χρεώσεις ο ιδιοκτήτης.
Τέλος θα πρέπει να γνωρίζουμε και να απαιτούμε αφενός το αντίγραφο του μισθωτηρίου συμβολαίου να έχει θεωρηθεί στην αρμόδια ΔΟΥ ,αλλά και να παίρνουμε πάντα απόδειξη των χρημάτων που καταβάλλουμε ως ενοίκιο. Σημαντικό επίσης είναι να ερευνήσουμε πριν την μίσθωση για τυχόν ελλείψεις ή σπασίματα τα οποία οφείλουμε να τα επισημάνουμε και να τα καταγράψουμε.
Επειδή αυτή η περίοδος είναι περίοδος που κάποιοι λόγω μετάθεσης, η λόγω σπουδαστών-φοιτητών θα υποχρεωθούν στην αναζήτηση μίσθωσης οικίας και σύναψη μισθωτηρίων συμβολαίων, καλό θα είναι για περισσότερη ενημέρωση να επισκεφθούν την Ένωση μας είτε αυτοπροσώπως στο γραφείο μας που βρίσκεται στην Πλ.1866 Αριθ.2 η τηλεφωνικά, ας επικοινωνήσουν μαζί μας στο τηλέφωνο 2821092666
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Τους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας σε περίπτωση που ο πόλεμος γενικευθεί δημοσιοποίησε το ρωσικό μέσο…
Ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σε ανάρτησή του επέκρινε δριμύτατα την απόφαση του…
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ. (μεταξύ αυτών και εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ…
Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε φέτος, σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό…
Οι χώρες της Ομάδας των Επτά (G7) ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη ζήτησαν σήμερα Τρίτη (26/11) σε δήλωσή…
Άκαμπτη η κυβέρνηση, αδιαφορεί για τις εκκλήσεις όλων των αρμόδιων φορέων που ζητούν επιτακτικά να…
This website uses cookies.