Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ για την πιθανή εγκατάσταση μη επανδρωμένων αεροσκαφών των ΗΠΑ στο Καστέλι Ηρακλείου

Ερώτηση προς τον υπουργό άμυνας σχετικά με το ενδεχόμενο εγκατάστασης βάσης αμερικανικών μη-επανδρωμένων πολεμικών αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Καστελίου κατέθεσαν οι βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης, Κ. Δερμιτζάκης, Μ. Διακάκη, Μ. Κριτσωτάκης και Α. Ξανθός όπως και ο βουλευτής Γ. Βαρεμένος.
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρουν:
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» στις 27/7/2014 η ελληνική κυβέρνηση δέχεται από τον Ιανουάριο του 2014 πιέσεις από την κυβέρνηση των Η.Π.Α. για την αποδοχή αιτήματος στάθμευσης μη-επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV’s) σε ελληνικό έδαφος.
Όπως αναφέρει το παραπάνω δημοσίευμα πιθανότερο σημείο εγκατάστασης των μη-επανδρωμένων αεροσκαφών είναι η αεροπορική βάση Καστελίου Κρήτης, ενώ δεν έχει αποκλειστεί και η χρήση της βάσης της Σούδας καθώς και της αεροπορικής βάσης της Καλαμάτας, που είχε εξάλλου χρησιμοποιηθεί εκτενώς κατά την στρατιωτική επέμβαση των Η.Π.Α. στη Λιβύη το 2011. Επί της παρούσης μη-επανδρωμένα αεροσκάφη των Η.Π.Α. βρίσκονται εγκατεστημένα στην στρατιωτική βάση της Σιγκονέλα στην Σικελία.
Με δεδομένη την πρόσφατη αναζωπύρωση εστιών διεθνούς αποσταθεροποίησης στην Ουκρανία, την Λιβύη και στα Παλαιστινιακά εδάφη προκύπτουν εύλογες ανησυχίες για το ενδεχόμενο εμπλοκής της κυβέρνησης των Η.Π.Α. σε πολεμικές επιχειρήσεις με τρίτες χώρες στην περιοχή. Το ενδεχόμενο αυτό εκ των πραγμάτων δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με τη θέση της χώρας μας σε τυχόν περιστατικά, γεγονός μάλιστα που, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Βήματος, αποτελεί και μέρος των σχετικών ελληνοαμερικανικών διαπραγματεύσεων.
Η αλματώδης αύξηση της χρήσης μη-επανδρωμένων πτήσεων από πληθώρα κρατών κατά την τελευταία δεκαετία και κυρίως τα νομικά και ηθικά προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση τους από τις Η.Π.Α. σε πολλές περιπτώσεις, όπως σε επιχειρήσεις στο Πακιστάν, στην Υεμένη και αλλού, έχουν δημιουργήσει κύμα διεθνών αντιδράσεων σχετικά με τις ανθρωπιστικές συνέπειες από αντίστοιχα αεροπορικά χτυπήματα. Έξαλλου, σε έκθεση που συντάχθηκε κατά παραγγελία της Υποεπιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα τον Μάιο του 2013 με τίτλο «Οι επιπτώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα από την χρήση μη-επανδρωμένων αεροσκαφών και ρομπότ σε πολεμικές επιχειρήσεις» (Humans Rights Implications of the Usage of Drones and Unmanned Robots in Warfare) υποδεικνυόταν τόσο η νομική απροσδιοριστία που προκύπτει από την χρήση UAV’s σε σχέση με το διεθνές δίκαιο όσο και η αμφισβητούμενη αποτελεσματικότητα τους στη βάση της οποίας η χρήση τους νομιμοποιείται διεθνώς.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε πως η Κρήτη είναι διεθνής τουριστικός προορισμός και η σύνδεση του ονόματός της  με τόπο αναχώρησης αεροσκαφών που συμμετέχουν σε πολεμικές επιχειρήσεις και συγκρούσεις μπορεί να πλήξει καίρια την οικονομία του νησιού και τη φήμη του.
Για τους παραπάνω λόγους, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Ποιο είναι το περιεχόμενο του αμερικανικού αιτήματος αναφορικά με το ζήτημα της εγκατάστασης μη-επανδρωμένων αεροσκαφών των Η.Π.Α. στη χώρας μας; Αν υπάρχει σχετική συμφωνία, έχουν τεθεί χρονικά όρια, γεωγραφικοί περιορισμοί ή περιορισμοί αναφορικά με το είδος των επιχειρήσεων που μπορούν να λαμβάνουν χώρας εξορμούμενες από το ελληνικό έδαφος;
2) Σκοπεύει η κυβέρνηση να φέρει τη σχετική συμφωνία για τη στάθμευση και χρήση ελληνικών εγκαταστάσεων από μη-επανδρωμένα αεροσκάφη των Η.Π.Α. προς ψήφιση στη Ελληνική Βουλή ώστε να διεξαχθεί ο απαραίτητος δημοκρατικός διάλογος;
3) Συνιστά η άμεση εμπλοκή της Ελλάδος, δια της χρήσης στρατιωτικών αεροδρομίων στην επικράτεια της, απειλή για την σωματική ακεραιότητα και την ασφάλεια των πολιτών της;
4) Πώς σκοπεύει να διασφαλίσει η ελληνική κυβέρνηση τον έλεγχο επί των αποτελεσμάτων της δράσης μη-επανδρωμένων πτήσεων που επιχειρούν εξορμούμενες από ελληνικό έδαφος, δεδομένου ότι η συνήθης πρακτική που ακολουθείται σε ανάλογες περιπτώσεις είναι ο τηλεχειρισμός των UAV’s από αμερικανικού εδάφους έξω από την δικαιοδοσία της εκάστοτε συμμάχου χώρας στο έδαφος της οποίας σταθμεύουν;
5) Ποιες είναι οι δυνητικές οικολογικές επιπτώσεις αλλά και οι επιπτώσεις για την δημόσια υγεία από την εγκατάσταση μιας σχετικής βάσης για τους πολίτες της χώρας μας;

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

O «πατέρας» της ΑΙ προειδοποιεί: «Μπορεί να καταστρέψει την ανθρωπότητα τα επόμενα 30 χρόνια»

Ο Βρετανοκαναδός επιστήμονας υπολογιστών, συχνά αναφερόμενος ως «πατέρας» της τεχνητής νοημοσύνης, Τζέφρι Χίντον, προειδοποίησε ότι οι πιθανότητες η…

14 mins ago

Συγγνώμη του Πούτιν στον Αλίγιεφ για την πτώση του αεροσκάφους στο Καζακστάν – Η Ρωσία παραδέχεται πως έριξε το Embraer

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, Ιχμάν Αλίγιεφ, είχε ο Βλαντιμίρ Πούτιν με τον…

20 mins ago

Τραγωδία στον ΒΟΑΚ: Ένας νεκρός σε τροχαίο στο Σφακάκι Ρεθύμνου

Ακόμα μία ανθρώπινη ζωή χάθηκε στους δρόμους της Κρήτης, μεγαλώνοντας τη μαύρη λίστα των θυμάτων…

27 mins ago

Κάλαντα αλληλεγγύης για τη στήριξη οικογενειών στα Χανιά

Το Σωματείο Επισιτισμού Νομού Χανίων, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μουσικών Ελλάδος – Παράρτημα Χανίων,…

29 mins ago

Χριστός ετέχθη στο σπήλαιο της Μαραθοκεφάλας

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες με έντονη βροχόπτωση και δριμύ ψύχος, πλήθος πιστών από όλη…

34 mins ago

Εγκύκλιος Χριστουγέννων Σεβ. Μητροπολίτου κ. Αμφιλοχίου

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2024 ΠΡΟΣ: Τον Ιερό Κλήρο, τις Μοναστικές Αδελφότητες και τον ευσεβή και φιλόθεο…

36 mins ago

This website uses cookies.