Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ερώτηση Δημαρά – Αβραμίδη: Προβληματισμοί της τοπικής κοινωνίας των Χανίων από την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση τουαεροδρομίου «Δασκαλογιάννης»

Ερώτηση προς τον υπουργό οικονομικών σχετικά με τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας των Χανίων από την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης» κατέθεσαν οι βουλευτές Γ Δημαράς και Γ. Αβραμίδης στην οποία αναφέρουν:

«Ένα και πλέον χρόνο μετά, παρά τις περί αντιθέτου αρχικές εκτιμήσεις των αιρετών των Χανίων, η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, φαίνεται να προχωρά τον σχεδιασμό της  για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτό των Χανίων.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, και τη δημοσιογραφική έρευνα τοπικών και διαδικτυακών Μέσων ενημέρωσης ( Ζarpa.gr , κ.ά ), όπως αναφέρεται, το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων έχει καθαρά κέρδη, κάθε χρόνο, που ξεπερνούν τα δέκα (10) εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, ωστόσο, ελάχιστα μόνο (περί τις 200.000 ευρώ) διατίθενται ετησίως για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εμφανή προβλήματα λειτουργικότητας, για τα οποία, όμως, όπως εύλογα γίνεται αντιληπτό, την ευθύνη επί της ουσίας φέρουν εκείνοι που -χθες, σήμερα ή αύριο- τάσσονται υπέρ της ιδιωτικοποίησης καθότι το αεροδρόμιο είναι υπό τον έλεγχο του Δημοσίου.

Ο αεροσταθμός του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων αναμένεται να επεκταθεί τους επόμενους τριάντα (30) μήνες καθώς ο ανάδοχος του συγκεκριμένου έργου, αρχικού προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ, έχει ήδη οριστικοποιηθεί (μετά από πολλές, δικαστικές και όχι μόνο, περιπέτειες) και αναμένεται πλέον η εγκατάστασή του για να ξεκινήσει την υλοποίηση ενός εκ των σημαντικότερων αναπτυξιακών έργων στη Δυτική Κρήτη, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Παράλληλα, αναμένεται να κατασκευαστεί και νέος σύγχρονος πύργος ελέγχου.

Το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, είναι ένα φτηνό αεροδρόμιο, συγκριτικά με άλλα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την προσέλκυση -και για άλλους σημαντικότατους λόγους  αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της Ryanair, πρόσφατα.

Ασφαλώς, η εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου δεν θα χρειαστεί να δαπανήσει μεγάλα ποσά για την αναβάθμισή του καθώς η επέκταση του αεροσταθμού και η κατασκευή τού νέου πύργου ελέγχου είναι έργα ήδη εγκεκριμένα που αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα.

Κατά δεύτερον, θεωρείται πολύ πιθανό, αν όχι δεδομένο, ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδρομίου θα προχωρήσει σε μικρή ή μεγάλη αύξηση των τελών, αφού προφανώς, ο στόχος της θα είναι το κέρδος.

Σε μία τέτοια περίπτωση, ενδέχεται οι συνέπειες να είναι αντίθετες από αυτές που επιθυμούν οι τοπικοί φορείς και η τοπική κοινωνία. Σημαίνει,  ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων όσων αναχωρούν από τα Χανιά θα αυξηθούν σημαντικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μία εξόχως τουριστική περιοχή όπως η Δυτική Κρήτη.

Είναι, κατά συνέπεια, ξεκάθαρο ότι τυχόν ανταγωνιστικό μειονέκτημα θα σημάνει πολλά για την τοπική οικονομία, που τελεί υπό “παράλυση” ελέω κρίσης και έχει πλέον, σχεδόν μοναδική  ελπίδα, τον τριτογενή τομέα.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάστε :

  • Γιατί πρέπει, οπωσδήποτε, να ιδιωτικοποιηθεί  το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων;
  • Τι πραγματικά χάνουν το Ελληνικό Δημόσιο και κατά συνέπεια οι πολίτες των Χανίων από τη μη ιδιωτικοποίησή του μέχρι σήμερα;
  • Ποια  θα είναι τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα από μία τέτοια εξέλιξη;
  • Έχετε εξετάσει την ευαίσθητη παράμετρο της εμπλοκής ιδιωτών  σε  ένα αεροδρόμιο με εγγύτητα σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις ;
  • Τι θα γίνει σε ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση, πέραν της αναμενόμενης βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως συνήθως συμβαίνει σε περιπτώσεις μετάβασης ενός φορέα από δημόσιο σε ιδιωτικό έλεγχο;
"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Metron Analysis: Άρχισαν τα «όργανα», έως 25% αθροιστικά η ακροδεξιά – «Bουτιά» στην αξιολόγηση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης

Δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση σε αντίθεση με την τάση βελτίωσης τον περασμένο μήνα, παρά τη…

8 hours ago

Ν. Κανέλλου: Το εργαστηριακό ψάρι δεν είναι απομίμηση ψαριού

Στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή In Business, με τη Μαρία Σμιλίδου, μίλησε η καθηγήτρια Διατροφής…

11 hours ago

Απειλές Τραμπ κατά Πούτιν αν δεν σταματήσει ο “γελοίος πόλεμος” στην Ουκρανία

Απειλές κατά της Ρωσίας εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ρώσου ομόλογού του, Βλαντιμίρ Πούτιν, αν δεν σταματήσει άμεσα ο πόλεμος…

11 hours ago

Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια: 63% ακριβότερο το καλάθι με βασικά τρόφιμα σε σύγκριση με το 2021 – Μειώθηκε η ιδιοκατοίκηση, αυξήθηκαν τα επιτόκια

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) για…

11 hours ago

Σωκράτης Φάμελλος: «Είναι παράλογο τα κέρδη των τραπεζών να είναι 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο»

«Την ανάγκη αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου και αύξηση της παρέμβασης της πολιτείας και στους…

11 hours ago

Λήγει το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών στο κύκλωμα βρεφών: Σε εξέλιξη η έρευνα για τη ‘βιομηχανοποίηση’ των γεννήσεων

Στις 7-8 Φεβρουαρίου αναμένεται να συμπληρωθεί το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών που κατηγορούνται ότι εμπλέκονται…

11 hours ago

This website uses cookies.