Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ερώτηση Δημαρά – Αβραμίδη: Προβληματισμοί της τοπικής κοινωνίας των Χανίων από την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση τουαεροδρομίου «Δασκαλογιάννης»

Ερώτηση προς τον υπουργό οικονομικών σχετικά με τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας των Χανίων από την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης» κατέθεσαν οι βουλευτές Γ Δημαράς και Γ. Αβραμίδης στην οποία αναφέρουν:

«Ένα και πλέον χρόνο μετά, παρά τις περί αντιθέτου αρχικές εκτιμήσεις των αιρετών των Χανίων, η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, φαίνεται να προχωρά τον σχεδιασμό της  για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτό των Χανίων.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, και τη δημοσιογραφική έρευνα τοπικών και διαδικτυακών Μέσων ενημέρωσης ( Ζarpa.gr , κ.ά ), όπως αναφέρεται, το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων έχει καθαρά κέρδη, κάθε χρόνο, που ξεπερνούν τα δέκα (10) εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, ωστόσο, ελάχιστα μόνο (περί τις 200.000 ευρώ) διατίθενται ετησίως για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εμφανή προβλήματα λειτουργικότητας, για τα οποία, όμως, όπως εύλογα γίνεται αντιληπτό, την ευθύνη επί της ουσίας φέρουν εκείνοι που -χθες, σήμερα ή αύριο- τάσσονται υπέρ της ιδιωτικοποίησης καθότι το αεροδρόμιο είναι υπό τον έλεγχο του Δημοσίου.

Ο αεροσταθμός του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων αναμένεται να επεκταθεί τους επόμενους τριάντα (30) μήνες καθώς ο ανάδοχος του συγκεκριμένου έργου, αρχικού προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ, έχει ήδη οριστικοποιηθεί (μετά από πολλές, δικαστικές και όχι μόνο, περιπέτειες) και αναμένεται πλέον η εγκατάστασή του για να ξεκινήσει την υλοποίηση ενός εκ των σημαντικότερων αναπτυξιακών έργων στη Δυτική Κρήτη, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Παράλληλα, αναμένεται να κατασκευαστεί και νέος σύγχρονος πύργος ελέγχου.

Το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, είναι ένα φτηνό αεροδρόμιο, συγκριτικά με άλλα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την προσέλκυση -και για άλλους σημαντικότατους λόγους  αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της Ryanair, πρόσφατα.

Ασφαλώς, η εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου δεν θα χρειαστεί να δαπανήσει μεγάλα ποσά για την αναβάθμισή του καθώς η επέκταση του αεροσταθμού και η κατασκευή τού νέου πύργου ελέγχου είναι έργα ήδη εγκεκριμένα που αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα.

Κατά δεύτερον, θεωρείται πολύ πιθανό, αν όχι δεδομένο, ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδρομίου θα προχωρήσει σε μικρή ή μεγάλη αύξηση των τελών, αφού προφανώς, ο στόχος της θα είναι το κέρδος.

Σε μία τέτοια περίπτωση, ενδέχεται οι συνέπειες να είναι αντίθετες από αυτές που επιθυμούν οι τοπικοί φορείς και η τοπική κοινωνία. Σημαίνει,  ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων όσων αναχωρούν από τα Χανιά θα αυξηθούν σημαντικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μία εξόχως τουριστική περιοχή όπως η Δυτική Κρήτη.

Είναι, κατά συνέπεια, ξεκάθαρο ότι τυχόν ανταγωνιστικό μειονέκτημα θα σημάνει πολλά για την τοπική οικονομία, που τελεί υπό “παράλυση” ελέω κρίσης και έχει πλέον, σχεδόν μοναδική  ελπίδα, τον τριτογενή τομέα.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάστε :

  • Γιατί πρέπει, οπωσδήποτε, να ιδιωτικοποιηθεί  το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων;
  • Τι πραγματικά χάνουν το Ελληνικό Δημόσιο και κατά συνέπεια οι πολίτες των Χανίων από τη μη ιδιωτικοποίησή του μέχρι σήμερα;
  • Ποια  θα είναι τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα από μία τέτοια εξέλιξη;
  • Έχετε εξετάσει την ευαίσθητη παράμετρο της εμπλοκής ιδιωτών  σε  ένα αεροδρόμιο με εγγύτητα σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις ;
  • Τι θα γίνει σε ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση, πέραν της αναμενόμενης βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως συνήθως συμβαίνει σε περιπτώσεις μετάβασης ενός φορέα από δημόσιο σε ιδιωτικό έλεγχο;
Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

«Ποτέ στη ζωή μου δεν έχω δει τέτοιο βομβαρδισμό» – Δραματική η κατάσταση στη Ράφα

Τουλάχιστον 12 άνθρωποι έχουν αναφερθεί ότι σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ισραηλινών βομβαρδισμών στη Ράφα τη νύχτα. Ο…

19 mins ago

Ουκρανία: Αρθρο-κόλαφος πρώην αξιωματούχου των ΗΠΑ για τους «αέναους πολέμους μας»

Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι ένας πόλεμος αντιπροσώπων που δικαιολογείται ως μια προσπάθεια «αποδυνάμωσης και απομόνωσης» της…

24 mins ago

Έγραψε τον λειτουργικό ορισμό του “αντισημιτισμού” – Τώρα λέει ότι ο όρος εργαλοποιείται

Ο δικηγόρος Kenneth Stern έγραψε τον λειτουργικό ορισμό του "αντισημιτισμού", ο οποίος τώρα πιστεύει ότι…

31 mins ago

Γερμανική Κατοχή: Ο «Ποντικοβασίλης» – Κάμποι Κυδωνίας, 7 Μαΐου 1944

Του Μιχαήλ Κατσανεβάκη * Θα δανειστούμε μερικούς στοίχους από το ιστορικό δημοτικό τραγούδι, του Ποντικάκη…

40 mins ago

“… μα φέρανε τους Γερμανούς οι προδότες”: Τα γεγονότα της 8 Μαίου 1944 και η εκτέλεση 37 αγωνιστών από τους Κάμπους Κεραμιών

Τα γεγονότα στους Κάμπους στις 8 Μάη του 1941 είχε καταγράψει και ο Νίκος Καζαντζάκης…

54 mins ago

1,9 °C στο Τζερμιάδο Λασιθίου

Μονοψήφιες χαμηλότερες θερμοκρασίες σημειώθηκαν σε αρκετές ηπειρωτικές περιοχές της χώρας το πρωί της Τρίτης 07/05. Η ελάχιστη θερμοκρασία σημειώθηκε…

1 hour ago

This website uses cookies.