Εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη, επισκέφθηκαν το Ρέθυμνο με σκοπό τη γνωριμία τους με τα παραδοσιακά προϊόντα και τη γαστρονομική κληρονομιά του Ρεθύμνου. Στο πλαίσιο της επίσκεψης τους η οποία αφορά σε όλο το νησί και ανήκει στις δραστηριότητες Ευρωπαϊκού προγράμματος με θέμα την Πράσινη οικονομία και την περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι καθηγητές βρέθηκαν στην Αργυρούπολη Ρεθύμνου και συγκεκριμένα στο Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας.
Προερχόμενοι από την Ιρλανδία, την Λιθουανία, την Πορτογαλία, αλλά και το Μεξικό, οι εκπαιδευτικοί έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα σχεδόν άγνωστα για αυτούς προϊόντα όπως τον ξινόχοντρο, τα βότανα και το χαρούπι και τη χρήση τους στην παραδοσιακή Κρητική κουζίνα.
Ενημερώθηκαν σχετικά με τα οφέλη της χρήσης τοπικών προϊόντων, τη σημασία του οικολογικού αποτυπώματος από την κατανάλωση προϊόντων, και την αναγκαιότητα ανάδειξης των τοπικών προϊόντων για την τοπική οικονομία και τον τουρισμό και τη μείωση της χρήσης εισαγόμενων προϊόντων, που ήδη παράγονται στο νησί όπως φρούτα, λαχανικά, τυροκομικά και κρέας.
Κατά την ξενάγηση έγινε γευσιγνωσία ελαιόλαδων, τα οποία διακρίθηκαν κατά τον 1ο Παγκρήτιο διαγωνισμό που οργάνωσε τον Μάρτιο η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης. Τα οφέλη από τη χρήση ποιοτικού ελαιόλαδου στην υγεία του ανθρώπου και η σημασία του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου στην Κρητική Διατροφή, μονοπώλησε το ενδιαφέρον, μιας και οι επισκέπτες γνώριζαν καλά για τις μελέτες των 7 χωρών και του lion heart, οι οποίες αποδεικνύουν περίτρανα την ανωτερότητα του προϊόντος σε σχέση με άλλα ζωικά και φυτικά λίπη, που χρησιμοποιούνται στη μαγειρική άλλων χωρών. Τους παρουσιάστηκαν επίσης οι διαφορετικές ποικιλίες, που ευδοκιμούν στην Κρήτη και η διαφορά της γεύσης, που συνδέεται με το μικροκλίμα της κάθε περιοχής.
Ενδιαφέρον αποτέλεσε η δοκιμή από τους εκπαιδευτικούς της «Θρούμπα Αμπαδιάς» ελιάς τοπικής με ΠΟΠ, ενώ συζητήθηκε ο προβληματισμός, για το κατά πόσο τα μοναδικά κρητικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, που παράγονται στην Κρήτη, θα πρέπει να αντικαταστήσουν άμεσα τα υποκατάστατα, που προσφέρονται κατά κόρον στις τουριστικές επιχειρήσεις εστίασης. Αυτό είναι και το σκεπτικό της Αγροδιατροφικής Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης, η οποία δημιούργησε το σήμα Κρήτη «Κρητική Κουζίνα» για τις μονάδες εστίασης ξενοδοχείων και εστιατορίων. Μπορείτε να ενημερωθείτε για τις πιστοποιημένες επιχειρήσεις στο www.agrocrete.com
Το Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας στην Αργυρούπολη όπου βρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί, έχει ως στόχο να αναδείξει τις θρεπτικές ιδιότητες της κρητικής διατροφής, να συμβάλει στη διατήρηση της ταυτότητας της κρητικής κουζίνας, ώστε να μετεξελιχθεί η Κρήτη σε διεθνή γαστρονομικό και οινικό προορισμό.
Μεταξύ άλλων το κέντρο φιλοξενεί και προβάλει δραστηριότητες όπως: Χώρος προβολής/εκθετήριο των πιστοποιημένων προϊόντων με το σήμα «ΚΡΗΤΗ», χώρος γευσιγνωσίας των πιστοποιημένων προϊόντων με το σήμα «ΚΡΗΤΗ», φιλοξενία ολιγομελών γκρουπ και παρουσίαση της γαστρονομικής κληρονομιάς της Κρήτης, εκπαιδευτικά προγράμματα ευαισθητοποίησης μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα διατροφής (κατόπιν συνεννόησης), λειτουργία βιβλιοθήκης ανοιχτή στο κοινό, Info point/πληροφοριακό υλικό για την κρητική διατροφή, τις παραδοσιακές συνταγές και τις πιστοποιημένες επιχειρήσεις με το σήμα «ΚΡΗΤΗ», γαστρονομικές επιδείξεις από chefs, μαγείρους ή συνεταιρισμούς (κατόπιν συνεννόησης), καθώς επίσης και παραχώρηση του χώρου και του εξοπλισμού σε συλλογικές δράσεις, που έχουν σκοπό τη διάδοση της Κρητικής κουζίνας και την επεξεργασία γεωργικών προϊόντων.
Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
This website uses cookies.