Αυτό τον καιρό οι Ποδηλάτρεις συμπληρώνουμε 10 χρόνια δράσεων στα Χανιά. Τότε ήταν ελάχιστοι όσοι χρησιμοποιούσαν ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης μέσα στα Χανιά. Είναι προφανής πλέον η ραγδαία αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη μας. Αυτός ήταν ένας από τους σκοπούς της συλλογικότητάς μας όταν γεννήθηκε η ιδέα το 2004 στις 22 Σεπτεμβρίου (Πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο).
Ένας παράλληλος στόχος ήταν να ενεργοποιηθεί ο Δήμος Χανίων να δημιουργήσει συνθήκες ασφαλούς κίνησης των πεζών και των ποδηλατών στο κέντρο και τις γειτονιές της πόλης, ελάχιστο μέτρο για μια χώρα με τόσα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Όμως με τις διοικήσεις Βιρβιδάκη – Παπαδογιάννη και Σκουλάκη, όπως αποδείχτηκε, καμία ουσιαστική τέτοια κίνηση δεν έγινε. Καταργήθηκαν πεζοδρόμια για να κατασκευαστούν (τρα)πεζόδρομοι που γέμισαν αμέσως με τόσα εμπόδια, τραπεζοκαθίσματα, κινούμενα και σταθμευμένα οχήματα που έσπασαν την πλακόστρωσή τους και τα έκαναν επικίνδυνα για τους πεζούς.
Κατασκευάστηκε ένας επικίνδυνος, αποκομμένος, μη-χρηστικός ποδηλατόδρομος 150 μέτρων στην οδό Πειραιώς. Τοποθετήθηκαν ακατάλληλες κατασκευές στάθμευσης ποδηλάτων σε αρκετά μέρη της πόλης. Στο ίδιο διάστημα σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο μεταμορφώθηκε το κέντρο των πόλεων προς όφελος πεζών και ποδηλατών (χωρίς μάλιστα να υπάρχει αντίστοιχη πρωτοβουλία πίεσης από πολίτες).
Έτσι, δέκα χρόνια μετά, τα αιτήματά μας για δημιουργία υποδομών ασφαλούς κίνησης ποδηλατών και πεζών στα Χανιά παραμένουν όπως ακριβώς ήταν. Αναμένουμε από την νέα Δημοτική Αρχή να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες για το κυκλοφοριακό της πόλης. Πάγιο και επίκαιρο πλέον αίτημα μας παραμένει η δημιουργία δίκτυου ποδηλατοδρόμων. Για
πρώτες ενέργειες, πάντως προσβλέπουμε σε άμεσες ενέργειες χωρίς ή με μικρό κόστος και ελάχιστη γραφειοκρατία. Καταθέτουμε τις προτάσεις μας για τις πρώτες άμεσες ενέργειες:
Ας δείξει με αυτές τις οικονομικά φθηνές ενέργειες η νέα δημοτική Αρχή τις προθέσεις και την ειλικρίνειά της όσον αφορά το κυκλοφοριακό στην πόλη. Σε όλη την δεκαετία των δράσεών μας οι δημοτικοί άρχοντες για να δικαιολογήσουν την απραξία τους επικαλούνταν μόνιμα ότι «η τοπική κοινωνία δεν είναι έτοιμη» (π.χ. να αφήσει το αυτοκίνητό). Η πραγματικότητα ήδη διαψεύδει τις προηγούμενες διοικήσεις.
Οι Ποδηλάτρεις παραμένουμε παρόντες στην διεκδίκηση των αιτημάτων των αδύναμων χρηστών των δημόσιων χώρων της πόλης μας. Πόσο μάλλον αυτόν τον καιρό που κλείνουμε δεκαετία και έχουμε εφηβική όρεξη για δράση αλλά και σχεδιασμό των επομένων βημάτων μας.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.