Categories: ΘΕΣΕΙΣ

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας 2014 – Δέκα Χρόνια Ποδηλάτρεις – Δέκα χρόνια τα ίδια αιτήματα

Αυτό τον καιρό οι Ποδηλάτρεις συμπληρώνουμε 10 χρόνια δράσεων στα Χανιά. Τότε ήταν ελάχιστοι όσοι χρησιμοποιούσαν ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης μέσα στα Χανιά. Είναι προφανής πλέον η ραγδαία αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη μας. Αυτός ήταν ένας από τους σκοπούς της συλλογικότητάς μας όταν γεννήθηκε η ιδέα το 2004 στις 22 Σεπτεμβρίου (Πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο).

Ένας παράλληλος στόχος ήταν να ενεργοποιηθεί ο Δήμος Χανίων να δημιουργήσει συνθήκες ασφαλούς κίνησης των πεζών και των ποδηλατών στο κέντρο και τις γειτονιές της πόλης, ελάχιστο μέτρο για μια χώρα με τόσα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Όμως με τις διοικήσεις Βιρβιδάκη – Παπαδογιάννη και Σκουλάκη, όπως αποδείχτηκε, καμία ουσιαστική τέτοια κίνηση δεν έγινε. Καταργήθηκαν πεζοδρόμια για να κατασκευαστούν (τρα)πεζόδρομοι που γέμισαν αμέσως με τόσα εμπόδια, τραπεζοκαθίσματα, κινούμενα και σταθμευμένα οχήματα που έσπασαν την πλακόστρωσή τους και τα έκαναν επικίνδυνα για τους πεζούς.

Κατασκευάστηκε ένας επικίνδυνος, αποκομμένος, μη-χρηστικός ποδηλατόδρομος 150 μέτρων στην οδό Πειραιώς. Τοποθετήθηκαν ακατάλληλες κατασκευές στάθμευσης ποδηλάτων σε αρκετά μέρη της πόλης. Στο ίδιο διάστημα σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο μεταμορφώθηκε το κέντρο των πόλεων προς όφελος πεζών και ποδηλατών (χωρίς μάλιστα να υπάρχει αντίστοιχη πρωτοβουλία πίεσης από πολίτες).

Έτσι, δέκα χρόνια μετά, τα αιτήματά μας για δημιουργία υποδομών ασφαλούς κίνησης ποδηλατών και πεζών στα Χανιά παραμένουν όπως ακριβώς ήταν. Αναμένουμε από την νέα Δημοτική Αρχή να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες για το κυκλοφοριακό της πόλης. Πάγιο και επίκαιρο πλέον αίτημα μας παραμένει η δημιουργία δίκτυου ποδηλατοδρόμων. Για
πρώτες ενέργειες, πάντως προσβλέπουμε σε άμεσες ενέργειες χωρίς ή με μικρό κόστος και ελάχιστη γραφειοκρατία. Καταθέτουμε τις προτάσεις μας για τις πρώτες άμεσες ενέργειες:

  • Απελευθέρωση πεζοδρομίων, πεζοδρόμων και πλατειών από οχήματα, τραπεζοκαθίσματα, αυθαίρετες κατασκευές κλπ εμπόδια για την κυκλοφορία των πεζών
  • Φωτισμός, ανεξίτηλος χρωματισμός και σήμανση των διαβάσεων πεζών, των σημείων με ράμπες και των στάσεων λεωφορείων (με προτεραιότητα σε περιοχές σχολείων) και παρεμπόδιση στάθμευσης πριν και επί αυτών (όπως προβλέπει και ο κ.ο.κ.). Προτείνουμε σε πρώτη φάση τοποθέτηση μόνιμων κορυνών και ενημερωτικών πινακίδων προς τους οδηγούς
  • Απελευθέρωση από τα σταθμευμένα οχήματα των οδών στις οποίες προβλέπονται οι ποδηλατικές λωρίδες (σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη) και των οδών από τις οποίες διέρχονται λεωφορεία.
  • Πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δράσεων για την βιώσιμη κινητικότητα καθ’ όλη την Πανευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας (που ήδη διανύουμε…)

Ας δείξει με αυτές τις οικονομικά φθηνές ενέργειες η νέα δημοτική Αρχή τις προθέσεις και την ειλικρίνειά της όσον αφορά το κυκλοφοριακό στην πόλη. Σε όλη την δεκαετία των δράσεών μας οι δημοτικοί άρχοντες για να δικαιολογήσουν την απραξία τους επικαλούνταν μόνιμα ότι «η τοπική κοινωνία δεν είναι έτοιμη» (π.χ. να αφήσει το αυτοκίνητό). Η πραγματικότητα ήδη διαψεύδει τις προηγούμενες διοικήσεις.

Οι Ποδηλάτρεις παραμένουμε παρόντες στην διεκδίκηση των αιτημάτων των αδύναμων χρηστών των δημόσιων χώρων της πόλης μας. Πόσο μάλλον αυτόν τον καιρό που κλείνουμε δεκαετία και έχουμε εφηβική όρεξη για δράση αλλά και σχεδιασμό των επομένων βημάτων μας.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

13 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

13 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

13 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

13 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

13 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

13 hours ago

This website uses cookies.