Με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, την Δευτέρα , στις 13-1-2020, και επειδή “το προλαβαίνει είναι καλύτερο από το θεραπεύει” και επειδή οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ενημερωμένοι πριν κατέβουν για αγορές τους ,δηλ. ΤΩΡΑ, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δίνει τις συμβουλές της, προκειμένου να γίνουν συμφέρουσες αγορές , χωρίς να παραπλανηθούν οι καταναλωτές με πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς εκπτώσεις,
Οι συμβουλές μας:
Στα καταστήματα, θα πρέπει:
- Να υπάρχει πινακίδα που αναφέρει ότι γίνονται εκπτώσεις ή προσφορές
- Να αναγράφεται διπλή τιμή σε κάθε προϊόν. Δηλαδή, η αρχική τιμή και η τιμή μετά την έκπτωση ή προσφορά. Εναλλακτικά, μπορεί να αναγράφεται σε πινακίδα το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων, με την προϋπόθεση ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή
- Η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης επιτρέπεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική
Αλλαγές – ελαττωματικά
- Εάν αγοράσετε κάποιο προϊόν με έκπτωση και διαπιστώστε κάποιο ελάττωμα, τότε δικαιούστε να το αλλάξετε ή να το επιστρέψετε και να πάρετε πίσω τα χρήματα
- Εάν αγοράσετε κάποιο προϊόν σε προσφορά, δεν μπορείτε να το επιστρέψετε. Πρέπει βέβαια να έχετε ενημερωθεί και να υπάρχει η σχετική σήμανση, ότι δεν γίνονται επιστροφές
Συμβουλές για καλύτερες αγορές
- Να αγοράζετε σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Να προγραμματίζετε και να καταγράφετε τις ατομικές – οικογενειακές σας ανάγκες
- Να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά, μαϊμού κλπ.
- Να κάνετε έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνάτε ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα
- Να είστε εγκρατείς στις αγορές και μην παρασύρεστε από το κλίμα φθήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων
- Να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό
- Να ελέγχετε πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζετε με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες. Να ελέγχετε τον αριθμό και το ποσό των δόσεων, το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και τυχόν άλλες επιβαρύνσεις
- Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί εφάπαξ με πιστωτική κάρτα
- Να προσέχετε να μην υπερβαίνετε το όριο των πιστωτικών καρτών γιατί τότε θα πληρώσετε τόκο και έτσι το προϊόν θα σας στοιχίσει ακριβότερα
- Να μην ξεχνάτε να ζητάτε τη νόμιμη απόδειξη, την οποία και πρέπει να φυλάσσετε, καθώς και την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα
- Σημείωση :Προσοχή Τώρα!!! καταγράφουμε τιμές για τα προϊόντα που σκοπεύουμε να αγοράσουμε, στην εκπτωτική περίοδο, συγκρίνουμε τιμές και αν υπάρχει παραπλάνηση , καταγγέλλουμε!!!
Παραβάσεις
Εάν διαπιστώσετε κατά τις αγορές σας κάποια παράβαση, δηλαδή πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς εκπτώσεις, τότε μπορείτε να απευθυνθείτε τόσο σε εμάς, στα τηλ.2821092306 ,2821092666 όσο και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).
Η Πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
"google ad"
Αγώνας της Κρήτης Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.