Οι εν λόγω εργαζόμενοι, αφού είδαν πως οι τραπεζικοί λογαριασμοί τους παρέμεναν άδειοι… προχώρησαν σε καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας.
Ειδικότερα, από το 2021 έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της “μεγάλης φυγής”, δηλαδή της απομάκρυνσης του εργασιακού προσωπικού από χώρους εργασίας όπως είναι τα ξενοδοχεία, η εστίαση και το εμπόριο εξαιτίας των δυσκολιών που υπάρχουν. Η χαμηλή μισθοδοσία και η υπερεντατικοποίηση της εργασίας είναι μερικές μόνο δυσκολίες που δυσχεραίνουν παραδοσιακούς κλάδους της εργασίας. Παρά το γεγονός ότι η έλλειψη προσωπικού είναι κατά γενική ομολογία τόσο από Σωματεία Εργαζομένων όσο και από Ενώσεις Εργοδοτών μεγάλη, η έλλειψη εργατικού προσωπικού συνεχίζει και μεγαλώνει.
Σε μεγάλο βαθμό ευθύνονται και οι συνθήκες γαλέρας που επικρατούν, οι οποίες έχουν διαβρώσει το εργασιακό τοπίο και ιδίως στα ξενοδοχεία, με πολλούς εκπροσώπους των ξενοδοχοϋπαλλήλων να τονίζουν πως το επάγγελμα του ξενοδοχοϋπαλλήλου θα είναι σε καθεστώς υπό εξαφάνιση τα επόμενα χρόνια, εάν δεν αλλάξει άρδην η κατάσταση. Τελευταία περίπτωση είναι ένα ξενοδοχείο στην περιοχή του Μαλεβιζίου. Στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο παρατηρήθηκαν φαινόμενα παρατυπίας έναντι του προσωπικού.
Πιο συγκεκριμένα, ξενοδοχειακή μονάδα στην περιοχή του Μαλεβιζίου είχε απλήρωτους τους ξενοδοχοϋπαλλήλους για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο μέχρι και την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου. Δύο ολόκληροι μήνες απλήρωτοι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι, με τους ίδιους να προστρέχουν στο Σωματείο τους για να στηρίξει τη συνολικότερη κατάσταση. Ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων ν. Ηρακλείου, Νίκος Κοκολάκης, μιλώντας αποκλειστικά στο neakriti.gr υπογράμμισε: «Αυτή τη στιγμή, υπάρχει ξενοδοχειακή μονάδα στον δήμο Μαλεβιζίου, όπου δεν έχει πληρώσει τους εργαζομένους ούτε ένα ευρώ για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Μέχρι και την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου δεν είχαν δει ούτε ένα ευρώ στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Είναι μια πολύ άσχημη κατάσταση. Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων επιδιώκει να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων του κλάδου. Υπογράψαμε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ την ίδια στιγμή διενεργούμε έρευνα ώστε να δούμε για το εάν έχουν αλλάξει ποιοτικά οι συνθήκες εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων. Βλέπουμε πως υπάρχουν ξενοδόχοι, οι οποίοι δε σέβονται τους εργαζομένους και την ίδια στιγμή όχι μόνο δεν πληρώνουν τα νόμιμα, αλλά δεν πληρώνουν καθόλου».
Μάλιστα, ο κ. Κοκολάκης επισημαίνει πως δεν είναι μόνο το πρόβλημα της χρηματοδότησης στους συγκεκριμένους εργαζομένους του ξενοδοχείου. Είναι και οι υπερωρίες που αναγκάζονται να δουλέψουν. Όπως είπε, εργάζονται 12-13 ώρες τη μέρα.
«Είναι και απλήρωτοι και εξαντλημένοι. Μ’ έχουν πάρει τηλέφωνο και μου λένε πως, εκτός της μισθοδοσίας που δεν έχει πάρει κανένας εδώ και δύο μήνες, δουλεύουν σε καθεστώς υπερεντατικοποίησης. Οι υπερωρίες είναι μόνιμη ρουτίνα. Εργάζονται 12-13 ώρες ημερησίως. Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων δεν έμεινε μόνο στα χαρτιά, αλλά μαζί με τους εργαζομένους ήδη πήγαμε στην Επιθεώρηση Εργασίας», είπε ο κ. Κοκολάκης.
Είναι άξιο αναφοράς πως ο κ. Κοκολάκης έκανε έκκληση γι’ άλλη μια φορά προς τους εργαζόμενους των ξενοδοχείων του ν. Ηρακλείου να οργανωθούν γύρω από το Σωματείο και να θίγουν τα κακώς κείμενα, χωρίς να υπάρχει το στοιχείο του φόβου ή του ενδοιασμού.
«Έχουμε επισημάνει αρκετές φορές πως οι ξενοδοχοϋπάλληλοι πρέπει να ενημερώνονται και για τα οικονομικά που πρέπει να λαμβάνουν, αλλά και για την ασφαλιστική τους ενημερότητα. Πρέπει να γνωρίζουν πως έχουν ένα Σωματείο δίπλα τους, το οποίο θα τους στηρίξει σε κάθε προσπάθεια. Θα πρέπει να αποφεύγουν εργοδότες, οι οποίοι είναι κακοπληρωτές ή τους βάζουν σε μη συνειδητό καθεστώς υπερεντατικοποίησης. Όποιοι εργοδότες συμπεριφέρονται με αυθαιρεσία, τότε θα πρέπει να γνωρίζουν πως θα μας βρουν απέναντί τους».
Λεκτικές επιθέσεις – Καταγγελίες και για απειλές
Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαγείρων και Ζαχαροπλαστών ν. Ηρακλείου και γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου, Νεκτάριος Μωυσάκης, μιλώντας αποκλειστικά είπε πως ο συγκεκριμένος εργοδότης έχει προβεί σε λεκτικές επιθέσεις εις βάρος των εργαζομένων.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «ο συγκεκριμένος ξενοδόχος έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο ξενοδοχοϋπαλληλικό προσωπικό του. Έχει γίνει επίσημη καταγγελία και περιμένουμε το πόρισμα από την Επιθεώρηση Εργασίας. Είναι ένας άνθρωπος που αμαυρώνει τους ξενοδόχους με τη συμπεριφορά του. Μ’ έχουν πάρει τηλέφωνα εργαζόμενοι από τον χώρο των μαγειρείων και της κουζίνας του ξενοδοχείου και μου έχουν μιλήσει για τη συμπεριφορά του εν λόγω ξενοδόχου. Είναι απλήρωτοι δύο ολόκληρους μήνες. Μάλιστα, μια φορά που βρισκόμουν με εργαζόμενο του ξενοδοχείου, ο συγκεκριμένος ξενοδόχος είχε επιτεθεί λεκτικά στον εργαζόμενο. Ήταν λεκτικές απειλές. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι πως εμείς, τόσο ως Σωματείο όσο και ως Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, θα είμαστε αμείλικτοι σε τέτοιες εργοδοτικές συμπεριφορές. Ο εργαζόμενος δικαιούται σεβασμό. Τέτοιες συμπεριφορές μάς μεταφέρουν δεκαετίες πίσω. Σε κάθε περίπτωση, ο ξενοδόχος αυτός δυσφημεί τους συναδέλφους του. Τέτοιες συμπεριφορές απέναντι στο προσωπικό είναι κατακριτέες και αποδοκιμαστέες», κατέληξε ο κ. Μωυσάκης.