10.8 C
Chania
Thursday, December 11, 2025

Ημερίδα για το πεζογραφικό έργο της Μάρως Δούκα από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Ν. Χανίων

Ημερομηνία:

Ημερίδα για το πεζογραφικό έργο της Μάρως Δούκα, οργανώνει ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Χανίων, το Σάββατο 6 Οκτωβρίου, στις 5 τι απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Το πρόγραμμα είναι το ακόλουθο

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

17.00: Καλωσόρισμα – χαιρετισμοί

Α ΣΥΝΕΔΡΙΑ Προεδρεύει ο Γιάννης Τσαμαντάκης

17.15: Μιχάλης Πάγκαλος, Το μυθιστορηματικό πρόσωπο στα πρώτα έργα της Μάρως Δούκα

17.35: Κατερίνα Μπλαβάκη, Το φύλο της αφήγησης στα μυθιστορήματα της Μάρως Δούκα

17.55: Κέλη Δασκαλά, Η Μάρω Δούκα, η Nadine Gordimer και ο ανεκπλήρωτος έρωτας

18.15: Γιάννης Δημητρακάκης, Η πλωτή πόλη: στοιχεία για την κουλτούρα της δεκαετίας του ’ 70

18.35 – 18.50: Παρεμβάσεις – συζήτηση

18.50 – 19.10: Διάλειμμα

Β ΣΥΝΕΔΡΙΑ Προεδρεύει ο Σταμάτης Φιλιππίδης

19.10: Κώστας Μουτζούρης, Με τα μαύρα λουστρίνια της μνήμης και της γραφής στο πιθάρι της συγγραφέως

19.30: Μαρίνα Αρετάκη, «Ποια ιστορία;» Η σχέση αφήγησης και ιστορικού λόγου στο Σκούφο από πορφύρα

19.50: Αργυρώ Λουλαδάκη, Η εγγραφή του παρελθόντος στο παρόν της αφήγησης: “Πρόσληψη και κατασκευή της ιστορικής μνήμης” (Αθώοι και φταίχτες)

20.10: Ρούλα Βουράκη, Διαδρομές και αναδρομές στην Ιστορία μέσα από τη μυθιστορηματική γραφή της Μάρως Δούκα (Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ)

20.30 – 20.50: Παρεμβάσεις – συζήτηση

20.50: Ο λόγος στη Μάρω Δούκα

21.20: Τέλος της ημερίδας

Η Μάρω Δούκα, από τις σημαντικότερες συγγραφείς της σύγχρονης ελληνικής πεζογραφίας, γεννήθηκε το 1947 στα Χανιά. Το 1966 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου έκτοτε ζει. Αποφοίτησε από το Ιστορικό και Αρχαιολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στη λογοτεχνία εμφανίστηκε το 1974, με τις νουβέλες «Η πηγάδα», «Κάτι άνθρωποι», και μέχρι σήμερα έχει εκδώσει μία ακόμη νουβέλα, μία συλλογή διηγημάτων, οκτώ μυθιστορήματα (πιο πρόσφατο, «Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ», 2010) και τη συλλογή κειμένων «Ο πεζογράφος και το πιθάρι του» (1992), ενώ το 2005 εξέδωσε «Τα μαύρα λουστρίνια» στο πλαίσιο της σειράς «Η κουζίνα του συγγραφέα» των εκδόσεων «Πατάκη». Έχει τιμηθεί με το Βραβείο «Νίκος Καζαντζάκης» του Δήμου Ηρακλείου για το μυθιστόρημα «Αρχαία σκουριά» με το Β` Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας για το μυθιστόρημα «Πλωτή πόλη» και με το Βραβείο Κώστα Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών για το μυθιστόρημα «Αθώοι και φταίχτες», για το οποίο επίσης τιμήθηκε με το Βραβείο Balkanika και το Βραβείο «Καβάφη». Διηγήματα και μυθιστορήματα της έχουν μεταφραστεί σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ