Μετά και την εισαγγελική εντολή για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών, ο κ. Καρνέσης ο οποίος βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία, υποστηρίζει ότι δεν φαίνεται να προκύπτουν ζητήματα κακοτεχνιών για την συγκεκριμένη κατολίσθηση.
Για γεωλογικό φαινόμενο ανωτέρας βίας, το οποίο δεν μπορούσε να προβλεφθεί, κάνει λόγο ο Γενικός Δ/ντης Συγκοινωνιών του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, αναφερόμενος στη μεγάλη κατολίσθηση σε τμήμα του δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά, στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασού.
Μετά και την εισαγγελική εντολή για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών, ο κ. Καρνέσης ο οποίος βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία, υποστηρίζει ότι δεν φαίνεται να προκύπτουν ζητήματα κακοτεχνιών για την συγκεκριμένη κατολίσθηση.
Ωστόσο, χαρακτήρισε λανθασμένη την επιλογή της χάραξης του οδικού άξονα, την δεκαετία του ’70 , ενώ στο ερώτημα αν οι εργασίες στο επίμαχο τμήμα ολοκληρώθηκαν, βιαστικά υπό την πίεση του χρόνου καθώς υπήρχε ο κίνδυνος απένταξης του έργου, με την επιστροφή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προς την Ε.Ε., τον Απρίλιο του 2019, απάντησε:
Αύριο Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022, ο κ. Καρνέσης θα βρεθεί στο επίμαχο τμήμα του δρόμου ενώ θα έχει επαφές με στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, με στόχο την άμεση δρομολόγηση λύσεων, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, με την ταλαιπωρία των οδηγών από τον παλιό δρόμο να συνεχίζεται…
Ο κ. Καρνέσης ωστόσο, σημειώνει ότι θα καταβάλλουν προσπάθειες για την άμεση αποκατάσταση της ζημιάς προκειμένου ο δρόμος να δοθεί ξανά με ασφάλεια σε χρήση.
Παρέμβαση εισαγγελέα για τις επικίνδυνες ρηγματώσεις
Υπενθυμίζεται πως σε εξέλιξη βρίσκεται προκαταρκτική εξέταση των εισαγγελικών Αρχών αναφορικά με τις μεγάλες ρηγματώσεις που έχουν προκληθεί επί της Εθνικής Οδού Ηρακλείου-Μοιρών, στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασσού.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του neakriti.gr, υπήρξε «προτροπή» ήδη από την Τρίτη, 8 Μαρτίου, από τον Εισαγγελέα Εφετών Ανατολικής Κρήτης, Νίκο Μαρκάκη, προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ηρακλείου, Θανάση Γαλήνα, προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έχει προκληθεί η εκτεταμένη ρηγμάτωση.
Με λίγα λόγια, υπήρξε εισαγγελική παρέμβαση από τις πρώτες ώρες που διαπιστώθηκε η ρηγμάτωση, η οποία τα τελευταία 24ωρα έχει διευρυνθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η προτακαρκτική εξέταση βρίσκεται σε εξέλιξη από την αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών Ηρακλείου.
Πριν από επτά ημέρες, το neakriti.gr είχε βρεθεί στο επίμαχο σημείο του δρόμου, καταγράφοντας τις εκτεταμένες κατολισθήσεις. Σύμφωνα με τον ΟΑΚ πρόκειται για ένα δυναμικό φαινόμενο, με πιθανή περαιτέρω επιδείνωση, μετά και από την τελευταία αυτοψία στην κατολίσθηση επί του κάθετου άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς, όπου διαπιστώθηκε ότι οι ρηγματώσεις λίγο πριν το τούνελ έχουν εμφανώς διευρυνθεί, και μάλιστα σε ανησυχητικό επίπεδο, τις τελευταίες ημέρες με την κακοκαιρία.
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας στον δρόμο, με απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηρακλείου, παρατείνεται μέχρι τις 15 Μαΐου.
Αναλυτικότερα, επιθεώρηση στην περιοχή που σημειώθηκε τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Άρης Παπαδογιάννης.
Συνοδευόμενος από τον διευθυντή της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γιώργο Αγαπάκη, μηχανικούς αλλά και εκπροσώπους της τεχνικής εταιρείας που φέρει την ευθύνη της κατασκευής του έργου, ο κ. Παπαδογιάννης ενημερώθηκε και διαπίστωσε ιδίοις όμμασι την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή, η οποία – όπως υπογραμμίστηκε – «απαιτεί συντονισμό και ολοκλήρωση των εν εξελίξει γεωτεχνικών ερευνών και μελετών, ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης της σοβαρής ζημιάς που έχει παρουσιαστεί».
«Το φαινόμενο χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως “δυναμικό” και θεωρείται πιθανή μια περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που καταγράφονται στην περιοχή, στοιχείο που προσδίδει επιπλέον βαθμό δυσκολίας στην απαιτούμενη παρέμβαση. Προσεκτικά και βήμα-βήμα (το υπογραμμίζω αυτό) θα κινηθούμε, προκειμένου να γίνει αυτό που πρέπει στην περιοχή. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε με πίεση χρόνου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα επιτρέψουμε και να χαθεί χρόνος», δήλωσε ο κ. Παπαδογιάννης.
«Υπάρχουν υπόγεια νερά, τα οποία βρίσκονται στο σταθερό υπέδαφος της περιοχής. Περιμένουμε τις μελέτες, οι οποίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου και στη συνέχεια θα αποφασιστούν τα ενδεδειγμένα μέτρα για την αποτελεσματική αντιστήριξη της κατολίσθησης. Εξετάζουμε τα δεδομένα και αναζητούμε την πλέον ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση, πέραν της κατολίσθησης, και του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή, λόγω της απαγόρευσης που έχει εφαρμοστεί», ανέφερε ο κ. Αγαπάκης.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το επίμαχο έργο παραδόθηκε πριν από περίπου 3 χρόνια.
Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου, σε μια…
Πέρασαν μόλις δύο χρόνια, από τη μοιραία εκείνη νύχτα όπου ένας ασυνείδητος οδηγός που έτρεχε…
Ο συνδυασμός του Αντώνη Ροκάκη σημείωσε σαρωτική νίκη στις εκλογές του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου…
Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα καθημερινά για το σχεδιασμό του Υπουργείου Μετανάστευσης να δημιουργηθούν στην Κρήτη, δομές…
Απαντήσεις για το κύμα γαστρεντερίτιδας στα Χανιά τον περασμένο Οκτώβριο αναζητά ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, ζητώντας…
Συνεχίζονται οι δράσεις του Δήμου Χανίων και της ΔΕΔΙΣΑ Α.Ε. (ΟΤΑ) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής…
This website uses cookies.