Με ταχύτατη προώθηση όλων των μέτρων των σχετικών με την αξιολόγηση, η κυβέρνηση επιβάλει ένα θεσμικό πλαίσιο με το οποίο, δίνει στο σύστημα πλήρη ελευθερία στην καταπάτηση οποιασδήποτε εργασιακής κατάκτησης των εκπαιδευτικών.
Ελευθερία:
- Στην «έξοδο» των εκπαιδευτικών στην αργία και την απόλυση «δι’ ασήμαντον αφορμή» με βάση το νέο πειθαρχικό πλαίσιο,
- Στην τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών,
- Στη διεύρυνση του ωραρίου,
- Στη μετακίνηση οπουδήποτε καλέσει η υπηρεσία,
- Στις υποχρεωτικές (και ουσιαστικά απλήρωτες) υπερωρίες,
- Στη μισθολογική καθήλωση και υποβάθμιση,
- Στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και στον πλήρη κατακερματισμό των εργασιακών τους σχέσεων.
Η αξιολόγηση είναι ένα παγκόσμια χρησιμοποιούμενο εργαλείο για να καταστρατηγούν εργασιακά δικαιώματα, για απολύσεις για την καλλιέργεια του ανταγωνισμού ανάμεσα στους εργαζόμενους και το χτύπημα των δικαιωμάτων στη μόρφωση και τη δουλειά της νεολαίας.
1. Δεν μπορεί να υπάρξει αντικειμενική αξιολόγηση! Το εκπαιδευτικό σύστημα και η πολιτική ποτέ δεν ήταν ουδέτερα, και οι όποιες «μεταρρυθμίσεις» αποσκοπούσαν στην προσαρμογή της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις του ντόπιου και ξένου κεφάλαιου. Η ΕΝΤΑΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ, Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΤΥΧΙΟ, ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΟΡΟΥΣ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ. Οι στόχοι της κυβέρνησης για το νέο σχολείο εναρμονίζονται ΑΠΟΛΥΤΑ με τους στόχους για το νέο τύπο εργαζόμενου –απασχολήσιμου-άνεργου, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΡΟΛΟ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ΑΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΤΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΤΗΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ.
2. Το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας βρίσκεται σε κρίση επειδή η Ελλάδα σαν εξαρτημένη χώρα από ΕΕ και ΗΠΑ δεν μπόρεσε ποτέ να οργανώσει την οικονομία της και να εκμεταλλευτεί τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές, άρα και το εκπαιδευτικό της σύστημα βρίσκεται συνεχώς στον αέρα. Ποια είναι η αξιολόγηση που έχουν κάνει για τις συχνές αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Πως εξηγούν τη μετατροπή των ΤΕΛ , σε ΤΕΕ, σε ΕΠΑΛ _ΕΠΑΣ και τώρα ετοιμάζουν το «Νέο τεχνολογικό Λύκειο» και το « νέο Γενικό». Μια μαύρη κλωστή συνδέει όλες αυτές τις αντιδραστικές αλλαγές. Το πως θα περιορίσουν το δικαίωμα των παιδιών των εργαζομένων να σπουδάσουν σε ανώτερες σχολές.
Αποσκοπούν να γυρίσουν τα δικαιώματα στη μόρφωση στη δεκαετία του 1970 (το 1971 περίπου το 55% των μαθητών δεν τέλειωναν ούτε την Τρίτη Γυμνασίου) .
3. Ιδιαίτερα σήμερα είναι φανερό ότι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έχουν στόχο την ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση της νεολαίας, την κατάργηση του δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης τις απολύσεις των εκπαιδευτικών και την πειθάρχηση τους. Σε χώρες που ήδη εφαρμόζονται διαφόρων τύπου αξιολογήσεις η κατηγοριοποίηση και η αντίστοιχη υποχρηματοδότηση των σχολείων είναι εμφανής ( ΗΠΑ , Αγγλία). Η μαθητική διαρροή είναι μεγάλη και ο αναλφαβητισμός επίσης. Πρόσφατα οι εκπαιδευτικοί στο Σικάγο κατέβηκαν σε απεργίες επειδή επεδίωξαν να τους αξιολογήσουν με τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών μέσα από περιφεριακά τεστ που ταυτόχρονα θα είχαν αποτέλεσμα να αποκόψουν τους «αδύναμους» μαθητές απ’ τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Υπάρχει δηλαδή μια τάση παγκόσμια στο σύστημα, τώρα που αισθάνεται δυνατό, να επιβάλει τα πιο σκληρά μέτρα τόσο απέναντι στους εργαζόμενους όσο και στη νεολαία. ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ των παιδιών των εργαζομένων. Επιδιώκουν να επιβάλλουν αυτούς τους όρους που θα επιφέρει τη μεγιστοποίηση των κερδών στο κεφάλαιο.
Κάθε μέρα απολύονται πάνω από 1000 άτομα στη χώρα μας και αυτό δεν συνδέεται με το μορφωτικό τους επίπεδο και τις επαγγελματικές τους γνώσεις και διεξιότητες, αλλά με την αντιλαϊκή πολιτική που έχει αφήσει ελεύθερη την εργοδοσία.
4 Η κατάργηση της επετηρίδας των εκπαιδευτικών επιβλήθηκε χρησιμοποιώντας και το επιχείρημα, ότι με τον ΑΣΕΠ θα διορίζονται οι πιο άξιοι. Στις μέρες μας απολύονται και εργαζόμενοι που έχουν διοριστεί με ΑΣΕΠ. (ΙΚΑ)και έπεται συνέχεια.
Η όλη φιλολογία, προπαγάνδα για την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα που πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι είναι η μάσκα με την οποία προσπαθούν να κρύψουν τα αντιλαϊκά μέτρα που καθημερινά εφαρμόζονται και να καλλιεργήσουν αντιθέσεις ανάμεσα στους εργαζόμενους.
Γονείς , μαθητές ,εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πολιτική που θέλει να ανατρέψει οτιδήποτε έχει κατακτηθεί και ζήσαμε σαν δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, και δικαιώματα στη δουλειά και στη ζωή.
Χρέος μας να οικοδομήσουμε τους όρους για να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Μόνη διέξοδος ο παρατεταμένος μαζικός αγώνας, χωρίς αυταπάτες για το ρόλο των κάθε λογής σωτήρων.
Θάνου Γεωργία
Μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών