Οι αντιρρήσεις της Σλοβακίας και της Ουγγαρίας στο προτεινόμενο από την ΕΕ χρονοδιάγραμμα της σταδιακής κατάργησης της εισαγωγής πετρελαίου από τη Ρωσία δεν ήταν η μοναδική ανησυχία που αντιμετώπισαν οι εκπρόσωποι των χωρών της ΕΕ την Τετάρτη.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν διπλωμάτες στο Politico, η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απαγορεύσει στα πλοία που φέρουν σημαία ΕΕ ή ελέγχονται από την ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες».
Οι τρεις αυτές χώρες, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ, φοβούνται ότι χωρίς διεθνή συμφωνία, το μέτρο θα βλάψει την ΕΕ περισσότερο απ’ ό,τι τη Ρωσία, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει πραγματικός κίνδυνος η απαγόρευση για τα ευρωπαϊκά πλοία να οδηγήσει στην αντικατάστασή τους από πλοία με σημαίες Κίνας, Τουρκίας και Παναμά.
Όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει το Politico «η Ελλάδα, δεν θέλει να εγκαταλείψει τα προσοδοφόρα ναυτιλιακά συμβόλαια πετρελαίου με τη Ρωσία. Μαζί με τη Μάλτα και την Κύπρο, η χώρα εξέφρασε τις ανησυχίες της σχετικά με την πρόταση να απαγορευτεί στα πετρελαιοφόρα υπό σημαία ΕΕ ή υπό τον έλεγχο της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Ενώ η Ελλάδα υποστήριξε ότι πλοία από άλλες χώρες θα πάρουν τον έλεγχο, σύμφωνα με διπλωμάτες, άλλες χώρες και αξιωματούχοι υποστήριξαν ότι η απαγόρευση των δεξαμενόπλοιων ήταν κρίσιμη για να διασφαλιστεί ότι το εμπάργκο πετρελαίου θα έχει πράγματι το επιθυμητό αποτέλεσμα μείωσης του εισοδήματος της Μόσχας. Εάν είναι διαθέσιμα λιγότερα δεξαμενόπλοια, θα είναι πιο δύσκολο για τη Ρωσία να πουλήσει όλο το πετρέλαιο που η ΕΕ δεν αγοράζει πλέον σε άλλες χώρες».
Με βάση πληροφορίες του Bloomberg το σχέδιο της Κομισιόν κάνει κι ένα βήμα παραπάνω – προβλέπει και την απαγόρευση ασφάλισης και αντασφάλισης όλων των ευρωπαϊκών πλοίων και ναυτιλιακών εταιριών που θα συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο και πετρελαιοειδή οπουδήποτε στον κόσμο.
Η πρόβλεψη αυτή σημαίνει ότι ακυρώνεται κάθε δυνατότητα μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου δια θαλάσσης, υπό σχεδόν οποιασδήποτε σημαίας πλοία, καθώς το 95% της ασφαλιστικής κάλυψης του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων γίνεται από τον IG – International Group of P&I Clubs -, έναν ασφαλιστικό οργανισμό που εδρεύει στο Λονδίνο και διέπεται από την ευρωπαίκή νομοθεσία. Εάν περάσει το σχέδιο της Κομισιόν θα είναι παράνομο να προχωρήσει ο IG στην αντασφαλιστική κάλυψη οποιουδήποτε τάνκερ μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο.
Με δεδομένο ότι στον στόλο των ελλήνων εφοπλιστών αναλογεί το 50% της συνολικής χωρητικότητας των δεξαμενοπλοίων με σημαία Ευρωπαϊκής Ενωσης, είναι προφανές γιατί ο εκπρόσωπος της Ελλάδας αντιτάχθηκε στις συγκεκριμένες προτάσεις της Κομισιόν στην σημερινή συνεδρίαση.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές που επικαλούνται οι Financial Times τα βασικά ελληνικά επιχειρήματα ήταν το ενδεχόμενο πλήγμα στην οικονομία και το γεγονός ότι θα ευνοηθούν οι εκτός ΕΕ ανταγωνιστές των ελλήνων εφοπλιστών.
Οι διπλωμάτες ανέφεραν ότι αυτό ακριβώς θα αποτελέσει σημείο διαμάχης στις επόμενες συναντήσεις, όμως εξέφρασαν την αισιοδοξία τους ότι δεν θα εκτροχιάσει το έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ.
Τους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας σε περίπτωση που ο πόλεμος γενικευθεί δημοσιοποίησε το ρωσικό μέσο…
Ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σε ανάρτησή του επέκρινε δριμύτατα την απόφαση του…
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ. (μεταξύ αυτών και εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ…
Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε φέτος, σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό…
Οι χώρες της Ομάδας των Επτά (G7) ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη ζήτησαν σήμερα Τρίτη (26/11) σε δήλωσή…
Άκαμπτη η κυβέρνηση, αδιαφορεί για τις εκκλήσεις όλων των αρμόδιων φορέων που ζητούν επιτακτικά να…
This website uses cookies.