Εισήγηση του προεδρείου του ΔΣ στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Χανίων (25 Απρίλη 2018):
Η διεθνής κατάσταση
Η Γενικές συνελεύσεις του κλάδου πραγματοποιούνται μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα που δημιουργήθηκε στο διεθνές γεωπολιτικό πεδίο μετά την νέα επίθεση των Αμερικανών και των ΝΑΤΟικών συμμάχων τους στη Συρία.
Η εξέλιξη αυτή φέρνει πολύ πιο κοντά την πιθανότητα ενός γενικευμένου πολέμου, καθώς βαθαίνει και οξύνεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στους ιμπεριαλιστές, για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών, των ενεργειακών δρόμων και των σφαιρών επιρροής με στόχο το ξαναμοίρασμα της παγκόσμιας οικονομικής πίτας για να ξεπεράσουν την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση που σοβεί τα τελευταία χρόνια.
Η χώρα μας αποτελεί βασικό ορμητήριο με τις βάσεις του θανάτου σε όλους τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους των ΝΑΤΟικών συμμάχων, που πραγματοποιήθηκαν στη γειτονιά μας ή στην ευρύτερη περιοχή. Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί την πεπατημένη των προηγούμενων κυβερνήσεων ευθυγραμμιζόμενη με τις επιταγές των Αμερικανών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Αναβαθμίζοντας τη βάση της Σούδας και τις άλλες βάσεις, παραδίδοντας το Αιγαίο στους στόλους τους εμπλέκει τη χώρα και το λαό στα νέα πολεμικά σχέδιά τους. Ο κίνδυνος απάντησης του αντίπαλου ιμπεριαλιστικού στρατοπέδου σε περίπτωση γενικευμένης σύγκρουσης είναι άμεσος.
Το εργατικό και λαϊκό κίνημα πρέπει να απαντήσει με μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια στον ιμπεριαλισμό και στις επεμβάσεις του , καθώς και στην πολιτική της κυβέρνησης και της ντόπιας οικονομικής ολιγαρχίας που ευθυγραμμίζονται με τα σχέδια των Αμερικανών, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Το αντιπολεμικό – αντιιμπεριαλιστικό κίνημα έχει χρέος να αγωνίζεται για την ειρήνη, για την αποτροπή του πολέμου και την αλληλοσφαγή των λαών, ενάντια σε κάθε πολεμικό τυχοδιωκτισμό, για την ανάπτυξη πολιτικών και κινημάτων φιλίας και αλληλεγγύης των λαών, στο πλάι των θυμάτων της ιμπεριαλιστικής θηριωδίας.
Καλούμε όλους να συστρατευτούν στο αντιπολεμικό – αντιιμπεριαλιστικό κίνημα. Τα σχολεία μας να γίνουν μετερίζι της ειρήνης, της αλληλεγγύης και της συναδέλφωσης των λαών. Να απαιτήσουμε, Έξω η Ελλάδα από το ΝΑΤΟ, Έξω οι αμερικάνικες βάσεις του θανάτου, Να μη γίνει, πάλι, η χώρα μας πολεμικό ορμητήριο των Αμερικανών, Καμιά εμπλοκή της χώρας μας στα ιμπεριαλιστικά εγκλήματα.
Η κυβερνητική πολιτική στην Εκπαίδευση
Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ και οι πολιτικές συμμόρφωσης στις προσταγές τους, συνεχίζουν να χτυπούν το χώρο της εκπαίδευσης. Υπονομεύουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, καταπατούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, εντείνουν την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Τα τελευταία χρόνια οι μνημονιακές κυβερνήσεις αύξησαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, μείωσαν τους μισθούς μας, αύξησαν το διδακτικό ωράριο, κατάργησαν-συγχώνευσαν σχολεία και τμήματα, έκοψαν μαθήματα, κατάργησαν τις ώρες υπευθύνων εργαστηρίων, αύξησαν τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα, έκλεισαν τμήματα τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ και Ο.Π. στα ΓΕ.Λ, σταμάτησαν την Π.Δ.Σ., άλλαξαν τις αναθέσεις μαθημάτων και συνεχίζουν…
Η επιβολή του 30ωρου εργασιακού ωραρίου λειαίνει το έδαφος για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου που θα οδηγήσει σε νέες απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα συνδυάζεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση των εκπαιδευτικών, με στόχο την πλήρη αυτονόμηση της λειτουργίας του σχολείου, τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού πλαισίου ελέγχου και πειθάρχησης και την επίσπευση απολύσεων. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης στις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, που και με την τελευταία του έκθεση αυτά επιτάσσει, είναι κάτι παραπάνω από προφανείς σύμφωνα με το 3ο μνημόνιο του 2015
Οι εξαγγελίες για το «Νέο Λύκειο» οδηγούν με ακρίβεια σε νέα συρρίκνωση εκπαιδευτικών και μαθητικού δυναμικού και επιπλέον ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Οι προγραμματιζόμενες νέες συγχωνεύσεις σχολείων και οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις τμημάτων γυρίζουν την πλάτη στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και ανοίγουν πάλι το δρόμο για επιπλέον μείωση της οργανικότητας των σχολείων και απολύσεις.
Μόνιμη και σταθερή Δουλειά για όλους
Η πολιτική επιλογή των κυβερνήσεων για μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση τα τελευταία 8 χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας να συγκροτούν πλέον το σκελετό του δημόσιου σχολείου και να είναι καταδικασμένοι να ζουν σε ένα καθεστώς συνεχούς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας. Οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αποτελούν τα πιο πολύπαθα κομμάτια της εκπαίδευσης είναι κακοπληρωμένοι, ευέλικτοι, χωρίς στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, ανήμποροι για οποιοδήποτε οικογενειακό προγραμματισμό, χωρίς να γνωρίζουν αν, πότε και πού θα δουλέψουν και με τη Δαμόκλειο σπάθη της απόλυσης στο κεφάλι. Μια πραγματικότητα που οδηγεί στην εξουθένωση και την εξόντωση.
Ταυτόχρονα η πολιτική επιλογή της αδιοριστίας μεταφέρεται σαν ατομική αδυναμία μετατρέποντας τη συλλογική διεκδίκηση για σταθερή και μόνιμη εργασία σε ένα απέραντο ατομικό προσοντολόγιο και καλλιεργώντας τη λογική του κοινωνικού αυτοματισμού και της διάσπασης των εργαζομένων.
Οι δυναμικές κινητοποιήσεις του Μαρτίου με βασικό αίτημα τους άμεσους μαζικούς διορισμούς, είναι παρακαταθήκη για το εκπαιδευτικό κίνημα.
Είναι οι πρώτες μαζικές κινητοποιήσεις στην εκπαίδευση μετά από πολλά χρόνια, που έθεσαν την ατζέντα στην αντιπαράθεση με την κυβέρνηση και την πολιτική της και ανάγκασε τον υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση να λειτουργήσει παρελκυστικά, αλλά μέσα στο πλαίσιο των στόχων της για την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών και των αξιολογήσεων. Δήλωσε ότι τον Οκτώβρη θα ανακοινώσει τριετές πρόγραμμα διορισμών με προϋποθέσεις το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας και την εφαρμογή της αξιολόγησης στις σχολικές μονάδες.
Η απάντηση του κινήματος πρέπει να είναι δυναμική και αποφασιστική με μαζικές διαδικασίες των σωματείων μας και μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Οι νέες δομές και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών στην υπηρεσία της συρρίκνωσης, της πειθάρχησης και της ιδιωτικοποίησης του Δημόσιου Σχολείου
Η κυβέρνηση κατέθεσε σχέδιο νόμου για τις Δομές, την επιλογή στελεχών και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, το οποίο είναι μια ακόμη ψηφίδα από τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που είτε έχει εξαγγείλει είτε έχει ψηφίσει το Υπουργείο Παιδείας αυτή τη σχολική χρονιά.
Ο υπουργός παιδείας δήλωσε ότι καταργεί το ΠΔ152 που αφορά την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού της τάξης. Όμως, αντίθετα απ’ όσα διακηρύσσει, υλοποιεί τα προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης του 3ου μνημονίου για την εκπαίδευση, στην κατεύθυνση της πειθάρχησης, της περαιτέρω συρρίκνωσης και εντέλει της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
Οι νέες δομές που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, είναι δομές ασφυκτικού ελέγχου, επιτήρησης, αξιολόγησης, αποκέντρωσης, γραφειοκρατίας, περικοπών και απόδοσης της ευθύνης λειτουργίας του σχολείου στους εκπαιδευτικούς.
Η επιλογή στελεχών
Σχετικά με την επιλογή των στελεχών, το σχέδιο νόμου είναι αντιγραφή του νόμου Διαμαντοπούλου ως προς τα κριτήρια και ως την ποσοστιαία βαρύτητα τους για την επιλογή, μόνο που τώρα προστίθεται το ακόμη αντιδραστικότερο μέτρο της αξιολόγησης από προϊσταμένους και υφισταμένους, στο πλαίσιο της Γεροβασίλη.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού αποτελούν το βασικό «εργαλείο» για την κατηγοριοποίηση του σχολείου. Διαχρονικά, ένα απ’ τα βασικά κριτήρια «αυτοαξιολόγησης» του σχολείου είναι η εξεύρεση πρόσθετων πόρων για τη λειτουργία του. Ένα σχολείο που θα προσπαθεί να επιβιώσει με ευθύνη των εκπαιδευτικών του, που θα λειτουργεί αυτόνομα με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Η κυβέρνηση κάνει μια ακόμη προσπάθεια, όπως όλες οι προηγούμενες τα προηγούμενα 30 περίπου χρόνια, να εφαρμόσει μια απ’ τις βασικότερες αναδιαρθρώσεις που αποδιαρθρώνει συθέμελα το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου: την αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού. Την αξιολόγηση ως εργαλείο πειθάρχησης των εκπαιδευτικών αλλά και ως βασικό εργαλείο κατηγοριοποίησης του ίδιου του σχολείου. Η οικονομική ολιγαρχία ο ΟΟΣΑ και οι υπόλοιποι «θεσμοί» έχουν θέσει ως προμετωπίδα των στόχων τους αυτήν ακριβώς την αναδιάρθρωση.
Η διοίκηση του σχολείου μέσω του Σχολικού Συμβουλίου αποκτά περιφερειακή διάσταση, όπου ο Δήμος και η τοπική κοινωνία θα έχουν λόγο στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στα οικονομικά βάρη των σχολείων μέσω δημοτικών φόρων, χορηγών κλπ. Η προοπτική αυτή αποτελεί βασική κατεύθυνση του ΣΕΒ που προτείνει «αύξηση της εμπλοκής των τοπικών αρχών, με ανάληψη και μέρους της ευθύνης χρηματοδότησης».
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό εργαλείο λογοδοσίας και πειθάρχησης στο νέο σύστημα αξιολόγησης της κυβέρνησης, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις του Γαβρόγλου.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών έχει προφανείς στόχους.
Η εργασιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών
Βαδίζοντας ήδη την ένατη χρονιά μέσα στην έρημο των μνημονίων οι εκπαιδευτικοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς τους που φτάνουν ακόμα και στο 40%.
Η κυβέρνηση διατηρεί το καθεστώς της καθήλωσης και του παγώματος στους μισθούς, εναρμονιζόμενη με το ευρωπαϊκό δόγμα «καμία μονομερής ενέργεια». Ταυτόχρονα με την εφαρμογή των νέων ασφαλιστικών κρατήσεων από τις αρχές του 2017 και του νέου αφορολόγητου ορίου έρχονται και νέες περικοπές στους μισθούς των εκπαιδευτικών.
Οι επιλογές του υπουργείου Παιδείας υπηρετούν τους στόχους της δημοσιονομικής προσαρμογής και του περίφημου δημοσιονομικού “κόφτη”. Ο αντιασφαλιστικός νόμος «Κατρούγκαλου» οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους σε νέα εργασιακή ομηρία καταδικάζοντάς τους στη δουλειά μέχρι τα 67 χρόνια. Ως Εκπαιδευτικοί πρέπει να ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια. Οφείλουμε να επαναφέρουμε στο προσκήνιο των αγωνιστικών διεκδικήσεών μας τις πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, τη σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Η υπόθεση αυτή μας αφορά όλους.
Τα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα δεν θα περάσουν –δεν θα εφαρμοστούν!
Συνεχίζοντας τις μεγάλες κινητοποιήσεις του Μαρτίου και μέσα από μαζικές ΓΣ και διαδικασίες των σωματείων μας διεκδικούμε:
Κατάργηση όλου του πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής – εξωτερικής και αυτοαξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις και οδηγεί τα σχολεία στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο. Όχι στη μισθολογική καθήλωση μέσω της αξιολόγησης. Παιδαγωγική ελευθερία σχολείο. Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών! Μπλοκάρισμα αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία. Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου, την αποκέντρωση και την «ελεύθερη» επιλογή σχολείου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Ένα βιβλίο εμπνευσμένο από τη δολοφονία της Καρολάιν έγραψε η έγραψε η δρ. κλινικής ψυχολογίας,…
Απροσδόκητη άνοδο κατέγραψε ο ακροδεξιός Καλίν Γκεοργκέσκου στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών της Ρουμανίας χθες Κυριακή (24/11), καθώς,…
Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές του Συλλόγου Επαγγελματιών Εστίασης νομού Χανίων, σύμφωνα με την σχετική…
Μετά το τέλος της σύσκεψης που πραγματοποίησε η Τομεακή Επιτροπή Χανίων του ΚΚΕ, με τη…
Στην Κρήτη και συγκεκριμένα στα Χανιά θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2025 το 3ο Συνέδριο…
Ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στη διασταύρωση των οδών Μάρκου Μπότσαρη…
This website uses cookies.