ΘΕΣΕΙΣ

Η ιδιωτικοποίηση των τρένων είναι ευθέως ανάλογη με τον αριθμό των νεκρών που καταγράφονται σε δυστυχήματα

Με ανάρτησή του ο δημοσιογράφος Μάριος Διονέλλης αναφέρεται σε ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα που είχε εμπλακεί ο παππούς του ως μηχανοδηγός. Περιγράφει τα γεγονότα γύρω από το δυστύχημα για να διαπιστώσει ότι 57 χρόνια μετά στην Ελλάδα ελάχιστα έχουν αλλάξει, παρά την ύπαρξη πλέον των τεχνολογιών που θα διασφάλιζαν τις ζωές των ανθρώπων.

Διαβάστε τι αναφέρει:

Μεγάλωσα σε ένα σπίτι με συλλογική μνήμη των αφηγήσεων από το δυστύχημα που είχε εμπλακεί ως μηχανοδηγός ο παππούς μου (ο πρώτος από δεξιά στη φωτογραφία). Σκοτώθηκαν όλοι όσοι βρίσκονταν στις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, εκτός από τον ίδιο.

Ο σταθμάρχης του Μπράλου ξέχασε τη «γραμμή» που είχε δώσει στο τρένο από Τιθορέα και έδωσε διέλευση και στο τρένο από Λιανοκλάδι. Όταν το κατάλαβε ήταν πια αργά και οι δύο εμπορικές αμαξοστοιχίες, με 50 βαγόνια η κάθε μία, πορεύονταν προς τον θάνατο χωρίς να μπορεί κανείς να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς.

«Ειδωθήκαμε μόνο όταν είχαμε φτάσει στα 200 μέτρα το ένα τρένο από το άλλο. Η σύγκρουση ήταν τρομαχτική, η μηχανή μου χώθηκε κυριολεκτικά μέσα στον καπνοθάλαμο της ατμομηχανής του άλλου τρένου. Γύρισα στον θερμαστή και πρόλαβα μόνο να πω: “Ηλία σκοτωνόμαστε…”. Όταν ήρθαν να μας πάρουν ήταν ήδη νεκρός και ένα αυλάκι αίμα έτρεχε από το στόμα του. Στην άλλη μηχανή τρεις άνθρωποι, μηχανοδηγός, θερμαστής και δόκιμος θερμαστής όλοι νεκροί, ακαριαία. Εκείνη την εποχή ο σιδηρόδρομος δεν διέθετε τα σημερινά σύγχρονα μέσα επικοινωνίας και ασφάλειας. Ήταν 14 Ιουνίου 1966».

Από εκείνη την εποχή πέρασαν 57 χρόνια, στα τρένα βάλανε το ETCS (European Train Control System) που αποτρέπει τις συγκρούσεις ακόμα και αν γίνει ανθρώπινο λάθος. Και σήμερα οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν πως δεν λειτουργεί τίποτα, όχι μόνο το ETCS αλλά ούτε καν τα φωτεινά σήματα στις γραμμές και όλα γίνονται χειροκίνητα.

Η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου ήταν από τις πρώτες προβλέψεις του πρώτου Μνημονίου, επί Γ. Παπανδρέου το 2010. Προωθήθηκε από τις κυβερνήσεις Παπαδήμου, Πικραμένου, Σαμαρά – Βενιζέλου και ολοκληρώθηκε επί Τσίπρα όταν τελικά πουλήσαμε όλο το μεταφορικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 45 εκατομμύρια ευρώ.

Μετά ήρθε ο Μητσοτάκης και επιδοτεί κάθε χρόνο τους Ιταλούς που την αγόρασαν, με 50 εκατομμύρια για να υλοποιούν τα «άγονα» δρομολόγια. Δίνουμε πίσω κάθε χρόνο περισσότερα από όσα μας έδωσαν για να αγοράσουν όλο τον σιδηρόδρομο. Μεταξύ των άγονων γραμμών είναι και το Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που είναι τόσο «άγονο» που χθες (σε εργάσιμη μέρα και όχι σε αργία με εκδρομείς κτλ.) είχε 350 επιβάτες.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η απαξίωση του σιδηροδρόμου επιβάλλεται μεθοδευμένα από τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της αεροπορικής βιομηχανίας. (Και στην Κρήτη η συζήτηση για το τρένο ξεκινά από την εξυπηρέτηση του νέου αεροδρομίου αντί να ενώσει τις πόλεις του νησιού) – Η ιδιωτικοποίηση των τρένων είναι ευθέως ανάλογη με τον αριθμό των νεκρών που καταγράφονται σε δυστυχήματα σαν το χθεσινό και ήδη σε πολλές χώρες αρχίζει η αντίστροφη πορεία επανεθνικοποίησης του σιδηροδρόμου όπως και άλλων κρίσιμων τομέων για τις υποδομές κοινής ωφέλειας.

Για πάμε τώρα στα δικά μας.

Είναι κανείς εκεί έξω να υπόσχεται πως θα πάρει πίσω την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Ακούει κανείς;

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες εν κινήσει στα Χανιά – Σώος ο οδηγός

Στις φλόγες τυλίχθηκε ένα Ι.Χ. τη νύχτα της Παρασκευής στην περιοχή Αρώνι, στο Ακρωτήρι Χανίων,…

4 mins ago

Διοικητές Νοσοκομείων: Ποιοι θα αναλάβουν πρώτα

Παρά τον πολυδιαφημισμένο νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στη δημόσια διοίκηση μέσω του ΑΣΕΠ,…

10 mins ago

Σύλληψη 26χρονου στον Κόκκινο Πύργο: Απειλές με μαχαίρι σε βάρος δύο γυναικών

Ένα σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε χθες το μεσημέρι στον Κόκκινο Πύργο του Δήμου Φαιστού, όταν 26χρονος…

11 mins ago

Επίδομα για κάθε γέννηση παιδιού και από τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας

Στη συνεδρίαση της 30ής Δεκεμβρίου 2024, το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδας ενέκρινε πρόταση του Δημάρχου,…

14 mins ago

Ανησυχητική έκθεση: 20% των μαθητών που ολοκληρώνει την υποχρεωτική εκπαίδευση δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει

Ενα σημαντικό ποσοστό μαθητών, που ξεπερνά το 20% κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αντιμετωπίζει σοβαρές…

25 mins ago

ΠΑΣΟΚ: Στην Κωνσταντινούπολη για τα Θεοφάνια ο Ανδρουλάκης – Οι επιθέσεις που ετοιμάζει για τον Μητσοτάκη

Με την ίδια στρατηγική που πορεύτηκε το 2024 θα συνεχίσουν το ΠΑΣΟΚ και ο Νίκος Ανδρουλάκης καθώς στην Χαριλάου…

31 mins ago

This website uses cookies.