Το πρωΐ της Κυριακής στις 28 Ιανουαρίου του 2018 είχε αποχωρήσει από τη στρατιωτική ζώνη της Σούδας, όπου βρισκόταν για οκτώ μήνες, το πλοίο «Mekong Spirit», το οποίο μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά. Η ιστορία του μοιάζει με την ιστορία του “Rhosus” του πλοίου με το φονικο φορτίο των 2.750 τόνων νιτρικής αμμωνίας που οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους στη Βυρητό.
Η έλευση του πλοίου στη Σούδα είχε δημιουργήσει μεγάλη ανησυχία στις αρχές και τους πολίτες αφού είχε χαρακτηριστεί ως μία πλωτή βόμβα. Μάλιστα, εξαιτίας του υψηλού κινδύνου έκρηξης, οι αρχές στη Σούδα έριχναν διαρκώς νερό με αντλίες στα εκρηκτικά ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο ατυχήματος.
Ποιο ήταν το φορτίο του πλοίου; 81 κοντέινερ με εκρηκτικά, μεταξύ αυτών και μεγάλες ποσότητες νιτρικής αμμωνίας, του υλικού που κατεδάφισε τη Βυρητό.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής, σε επίσημα έγγραφα του Πλημμελειοδικείου Πειραιά επισημαινόταν ότι μέσα στα κοντέινερ υπήρχαν απλοί και ηλεκτρικοί πυροκροτητές, εκρηκτικό γαλάκτωμα (νιτρική αμμωνία), πυρίτιδα, συσκευές πυροδότησης καθώς επίσης 1.287.000 φυσίγγια για καραμπίνες, 310.000 φυσίγγια για πιστόλια, περίστροφα ή άλλα πολεμικά όπλα κ.ά.
Αυτό το πλοίο λοιπόν έμεινε για 8 μήνες στη Σούδα, περικυκλωμένο από πολεμικές βάσεις με άγνωστα (εν πολλοίς) οπλικά συστήματα και δίχως ουδείς να μπορεί να εγγυηθεί απόλυτα την ασφάλεια της περιοχής στην περίπτωση ατυχήματος.
Αν είχε συμβεί ατύχημα, τα Χανιά θα είχαν εξαφανιστεί από τον χάρτη, λαμβάνοντα υπόψη ότι η έκρηξη θα είχε δημιουργήσει απανωτές εκρήξεις στις αποθήκες όπλων.
Η αναχώρηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ρυμουλκών και ενός πλοίου του Λιμενικού, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Οι 16 Ουκρανοί ναυτικοί του πλοίου «Mekong Spirit» ζητούσαν για μήνες πολιτική παρέμβαση για την απελευθέρωσή τους καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει σταματήσει να τους πληρώνει ενώ κλήθηκαν τουλάχιστον δύο φορές να καταθέσουν ενώπιον των εισαγγελικών αρχών.
Το πλοίο με σημαία Μάλτας, είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό το Σουδάν, όταν εντοπίστηκε στα ανοικτά της Κω και διαπιστώθηκε πως έφερε φορτίο με εκρηκτικές ύλες, οπότε και μεταφέρθηκε στην Σούδα όπου και παρέμεινε επί μήνες, αναμένοντας τις δικαστικές αποφάσεις.
Ο νομικός εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Lumar», με έδρα την Ελβετία, υποστήριζε πως η εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου τους και προσέθεσε ότι όλα τα σχετικά δηλωτικά φορτίου υπάρχουν, προκειμένου να αποδείξει ότι το φορτίο του πλοίου προορίζονταν για αστική χρήση
Ουδείς τους πίστεψε.
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.