Η υποψήφια Δήμαρχος Χανίων κ. Κατερίνα Μανιμανάκη – Πετράκη παρουσίασε σήμερα στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου το ψηφοδέλτιο του συνδυασμού “Όνειρο είναι τα Χανιά”, καλώντας τους Χανιώτες να ονειρευτούν.
Ο συνδυασμός αποτελείται από 157 υποψήφιους και είναι σχετικά ισορροπημένος αφού αποτελείται από 84 άνδρες και 73 γυναίκες
Η κ. Μανιμανάκη στην ομιλία της αποτύπωσε τους άξονες στους οποίους θα εστιάσει η ίδια και η δημοτική της παράταξη εφόσον εκλεχθούν να διοικήσουν τον δήμο.
Σημείωσε την ανάγκη “να δούμε την πόλη ως ενιαίο σύνολο, μαζί με την ενδοχώρα, να πάμε σε μεγάλους και συγκροτημένους σχεδιασμούς για τη επέκταση της πόλης και των περιοχών οικιστικής ανάπτυξης, να δούμε ενιαία τις χρήσεις γης, τη χωροθέτηση των οικονομικών δραστηριοτήτων(από τον τουρισμό μέχρι τη γεωργία και βιοτεχνία)” και να μην παραμένει ο τόπος δέσμιος “των παλιών πολεοδομικών σχεδίων και των μικροεπεκτάσεων του σχεδίου πόλης, που συντηρούν την αυθαιρεσία, την εκτός σχεδίου δόμηση και την παράταση των προβλημάτων”.
Για να προσθέσει:
“Τη στιγμή που η στέγη μετατρέπεται σε μείζον πρόβλημα, αδυνατούμε να πούμε κάτι για την προσφορά νέας στέγης για την δυναμική της ίδιας της πόλης, των περιαστικών δήμων, των οικισμών”.
Όσον αφορά το κυκλοφοριακό αναρωτιέται τι έχει γίνει με τις συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές μελέτης για το σύνολο του δήμου:
“Ακούμε μόνο λόγια του αέρα για πάρκινγκ στην περιφέρεια της πόλης, για πράσινα λεωφορεία, βλέπουμε ποδηλατοδρόμους που αρχίζουν και τελειώνουν σε ένα μεμονωμένο δρόμο, και τελικά το μόνο που μένει είναι ότι είμαστε μάρτυρες μιας ατελείωτης ταλαιπωρίας”.
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία:
Φίλες και φίλοι,
Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας απόψε στην επίσημη πρώτη παρουσίαση του συνδυασμού μας.
Είμαστε εδώ 157 υποψήφιοι της νέας μας κίνησης «όνειρο είναι τα Χανιά», 84 άνδρες και 73 γυναίκες από όλες τις γειτονιές του δήμου μας, άνθρωποι δραστήριοι πρώτα από όλα στην επαγγελματική τους ζωή,ελεύθεροι επαγγελματίες, επιστήμονες, αγρότες, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, άνθρωποι παρόντες εθελοντές και μάχιμοι στα κοινά της πόλης μας, με παρούσες όλες τις ηλικίες,
Ήρθαμε για να καλέσουμε τους πολίτες να μας εμπιστευτούν και να συμπορευτούν να συμμετέχουν και να είναι παρόντες σε αυτό το ταξίδι
Οι αξίες μας είναι σαφείς. Πιστεύουμε στην αυτοτέλεια και την πραγματική αυτοδιοίκηση, αυτόνομη από κυβερνητικά κέντρα εξουσίας, αξιοπρεπή και χωρίς υποτελείς συμπεριφορές. Χωρίς αλαζονεία, χωρίς εγωισμούς, σε συνεχή αλληλεπίδραση με τον κόσμο της, που ακούει πρόθυμα τους προβληματισμούς της κοινωνίας, με ευαισθησία και σεβασμό στην διαφορετικότητα.
Πιστεύουμε στην αυτοδιοίκηση που υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και μόνο αυτό, που συγκρούεται με όποια συμφέροντα το υπονομεύουν και συμπορεύεται με τις ανάγκες των πολιτών. Πιστεύουμε στον Δημοκρατικό ολοκληρωμένο προγραμματισμό και στην αντιμετώπιση του δήμου ως ενός ενιαίου χώρου που καλύπτει την πόλη τους περιαστικού δήμους και την ενδοχώρα χωρίς αποκλεισμούς. Δεν θέλουμε αποσπασματικές και κατακερματισμένες πολιτικές ανά περιοχή.
Θέλουμε διαφάνεια στις αποφάσεις και διαβούλευση με τους πολίτες και τους φορείς, αλλά και τον έλεγχο τους για τα πεπραγμένα μας.
Η πόλη μας έχει προβλήματα που μένουν άλυτα, συσσωρεύονται, και σε κάθε διαδοχική κρίση αρχίζουν οι συζητήσεις εκ του προχείρου να κάνουμε το ένα ή το άλλο, λες και ζούμε στην εποχή της προχειρότητας, του εντυπωσιασμού και των αβασάνιστων λύσεων.
Ζούμε σε εποχή μεγάλων αλλαγών στην οικονομία, με αναπόδραστες περιβαλλοντικές προκλήσεις, ρωγμές στην κοινωνική συνοχή, κινδύνους υποβάθμισης στην εκπαίδευση και την υγεία, και την ανάγκη νέων προσεγγίσεων στον πολιτισμό.
Δεν υπάρχει χώρος για αναβολές, επιφανειακές συζητήσεις, μπαλώματα και υπεκφυγές.Χρειάζεται γνώση, σχέδιο, συγκροτημένες μελέτες και τεκμηριωμένες αποφάσεις, χρειάζεται πάνω από όλα πολιτική βούληση και συμμετοχή των πολιτών.
Οι πολίτες είναι μάρτυρες μιας αβίωτης καθημερινότητας,
Αντί να δούμε την πόλη ως ενιαίο σύνολο, μαζί με την ενδοχώρα, αντί να πάμε σε μεγάλους και συγκροτημένους σχεδιασμούς για τη επέκταση της πόλης και των περιοχών οικιστικής ανάπτυξης, αντί να δούμε ενιαία τις χρήσεις γης, τη χωροθέτηση των οικονομικών δραστηριοτήτων(από τον τουρισμό μέχρι τη γεωργία και βιοτεχνία) παραμένουμε δέσμιοι των παλιών πολεοδομικών σχεδίων και των μικροεπεκτάσεων του σχεδίου πόλης, που συντηρούν την αυθαιρεσία, την εκτός σχεδίου δόμηση και την παράταση των προβλημάτων.
Τη στιγμή που η στέγη μετατρέπεται σε μείζον πρόβλημα, αδυνατούμε να πούμε κάτι για την προσφορά νέας στέγης για την δυναμική της ίδιας της πόλης, των περιαστικών δήμων, των οικισμών.
Που είναι οι συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές μελέτες για το σύνολο του δήμου; Και αν υπάρχουν τι έχει γίνει; Ακούμε μόνο λόγια του αέρα για πάρκινγκ στην περιφέρεια της πόλης, για πράσινα λεωφορεία, βλέπουμε ποδηλατοδρόμους που αρχίζουν και τελειώνουν σε ένα μεμονωμένο δρόμο, και τελικά το μόνο που μένει είναι ότι είμαστε μάρτυρες μιας ατελείωτης ταλαιπωρίας.
Στοιχεία μηδέν, μελέτες μηδέν, προτάσεις μηδέν, διάλογος μηδέν, το τι να κάνουμε τελικά μηδέν.
Αποσπασματικότητα και καμία συζήτηση για τα σοβαρά θέματα της πόλης. Αντί για αυτό ακούμε κάθε τόσο και μία φρικαλέα ιδέα, όπως είναι η τεράστια μαρίνα στη Νέα Χώρα (λες και δεν μπορεί να γίνει αλλού) ή μπαλώματα προσωρινών λύσεων, να κάνουμε (δήθεν) προσωρινά πάρκινγκ το στρατόπεδο Μακροπούλου.Όχι δεν συμφωνούμε!
Ακούμε για το θέατρο των 300 θέσεων που μπορεί να είναι και 1500 θέσεων στον μόνο ζωντανό ελεύθερο χώρο, αυτόν των Αγίων Αποστόλων.Τα θέλουμε αυτά; Υπάρχει σχέδιο; Ακούσαμε την πόλη μας πριν αποφασίσουμε;
Ας αναρωτηθούμε για μια στιγμή. Έτσι κάνουν οι άλλοι δήμοι; Δεν έχουμε παραδείγματα δημάρχων και δήμων που έδρασαν διαφορετικά;
Δεν έχουμε δήμους που να άδραξαν την ευκαιρία που έδωσε ο νόμος στους δήμους;
Και όμως 55 δήμοι εκπονούν ήδη τοπικά χωρικά σχέδια σε επίπεδο δήμου. Ο Δήμος Χανίων είναι εξαίρεση. Γιατί ;
Δεν υπάρχουν δήμοι με συγκοινωνιακές μελέτες και μεγάλες παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό; Ας κοιτάξουμε το γειτονικό Ρέθυμνο πως μεταμορφώθηκε τα τελευταία δέκα χρόνια.
Υπάρχουν δήμοι με ολοκληρωμένες μελέτες για πράσινες αναπλάσεις, για τις μετακινήσεις, την ενοποίηση χώρων, την ενιαία χάραξη της μετακίνησης και των ποδηλατοδρόμων, για σημεία στάθμευσης, πάρκινγκ και πράσινες συγκοινωνίες, που αξιοποιούν ευρωπαικούς πόρους και καθιστούν τις πόλεις βιώσιμες και πιο ανθρώπινες.
Ο Δήμος Τρικάλων είναι υπόδειγμα πως οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν την ζωή της πόλης. Τα Τρίκαλα βραβεύονται κάθε τόσο για τις πρωτοποριακές παρεμβάσεις του Δήμου, εναρμονισμένες με ευρωπαϊκές πρακτικές για βιώσιμη μετακίνηση, πράσινες υποδομές, εξοικονόμηση ενέργειας και τις περίφημες «smartcities”, που ενεργοποιούν την τεχνολογία στην λειτουργία της καθημερινότητας στην πόλη. Που είναι τα Χανιά στην νέα εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας και της βιώσιμης ανάπτυξης;
Μη ρωτήσετε σήμερα το Δήμαρχο για τα σχέδια του και τα ευρωπαϊκά προγράμματα των βιώσιμων πόλεων. Θα σας πει μόνο για χρήματα που εξασφάλισε απο το Ταμείο Ανάκαμψης για κάποια αποσπασματικά έργα υποδομής.Μόνο που αυτό δεν απαντά στην χαρακτηριστική απουσία του Δήμου από τα σημαντικά και πρωτεύοντα.
Η πόλη χρειάζεται Δήμαρχο και δημοτική αρχή
Χρειάζεται όλη η πόλη και όλοι να γίνουμε μέρος αυτής της αλλαγής.
Σας χρειαζόμαστε για να κάνουμε τα Χανιά Βιώσιμη πόλη,
Έχουμε όνειρο – έχουμε σχέδιο.
Σας ευχαριστώ !
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…
This website uses cookies.