Categories: ΤΟΠΙΚΑ

«Η Κρήτη «έχασε το τραίνο» για τον ΒΟΑΚ»: Συμπεράσματα TEE Tμ. Δυτικής Κρήτης μετά την συνάντηση με Γιώργο Δέδε

Σε συνέχεια της επίσκεψης του Γ.Γ. Υποδομών Γιώργου Δέδε στην Κρήτη και της συζήτησης που αναπτύχθηκε σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης δηλαδή το Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο του Νησιού το ΤΕΕ Τμήμα Δυτικής Κρήτης εξέδωσε ανακοίνωση με τις διαπιστώσεις που προέκυψαν από τη συζήτηση:

  • Ότι δυστυχώς η Κρήτη ‘’έχασε το τραίνο’’ όταν γινόταν οι αυτοκινητόδρομοι και τώρα που στην χώρα γίνονται τα έργα σταθερής τροχιάς τραίνα και μετρό είναι δύσκολο να χρηματοδοτηθούν αυτοκινητόδρομοι.
  • Ότι δυστυχώς η Κρήτη είναι αδικημένη σχετικά με τον οδικό άξονα των 300 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Κίσαμο με την Σητεία, χωρίς να παραβλέπουμε τα έργα που έχουν κατασκευαστεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη.
  • Ότι εάν η Κρήτη ήταν κράτος όπως η Κύπρος ή η Μάλτα θα είχε ειδικό καθεστώς που θα επέτρεπε την χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ και στο τρέχον ΕΣΠΑ καθώς δεν διαθέτει δίκτυο σταθερής τροχιάς δηλ σιδηρόδρομο ή μετρό.
  • Ότι αν ο ΒΑΟΚ κατασκευαστεί με τους σημερινούς ρυθμούς, υποθέτοντας ότι όπως σήμερα θα υλοποιούνται ανά τριετία, τρία έργα των 50 εκ € (παρότι τα δύο έχουν κολλήσει) θα χρειαστούν τουλάχιστον 30 χρόνια ακόμα.

Συγκριτικά αξίζει να αναφερθεί:

  • Ότι το κόστος του ΒΟΑΚ ισοδυναμεί με την επιχορήγηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για 7 χρόνια που χρηματοδοτείται από το ίδιο υπουργείο.
  • Ότι ολοκληρώνονται εντός του έτους οι 5 οδικοί άξονες Κόρινθος –Τρίπολη –Καλαμάτα, ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί, Ολυμπία Οδός Κόρινθος-Πάτρα , Ιόνια Οδός Αντίρριο-Ιωάννινα , Κεντρικός Άξονας Ε65 Λαμία-Ξινιάδα-Τρίκαλα- Εγνατία που χρηματοδοτούνται από το ίδιο υπουργείο
  • Ότι 10 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα εκσυγχρονίζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ Αθήνα -Θεσσαλονίκη (3 ώρες και 15’) -Ειδομένη και η Αθήνα -Πάτρα (2ώρες) -Λιμένας Πάτρα που χρηματοδοτούνται από το ίδιο υπουργείο.
  • Ότι προγραμματίζεται νέα Γραμμή Μετρό στην Αθήνα κόστους 1,5 δις που θα εξυπηρετεί 200.000 επιβάτες που χρηματοδοτείται από το ίδιο υπουργείο.
  • Ότι συνεχίζεται η κατασκευή 4 σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης που χρηματοδοτείται από το ίδιο Υπουργείο

Όπως αναφέρει το ΤΕΕ:

Τα παραπάνω αποτελούν δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού σε πρόσφατη εξαγγελία του. Δέσμευση του Πρωθυπουργού αποτελεί και η χρηματοδότηση της μελέτης Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΒΟΑΚ (για να ακριβολογούμε ενός ακόμα πρωθυπουργού) και η ένταξη του έργου στο Πακέτο Γιούνκερ.

Τέλος ο  Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στην περιοδεία του στην Κρήτη αναφέρθηκε επίσης στην χρηματοδότηση της μελέτης Οδικής Ασφάλειας για τον ΒΟΑΚ με  διάρκεια εκπόνησης ένα χρόνο όσο και στην δέσμευση των πόρων για την χρηματοδότηση του αντίστοιχου έργου, ενώ πολύ σωστά επισήμανε την δυνατότητα για άμεση χρηματοδότηση επιμέρους μελετών που ήδη διαθέτουν οι συναρμόδιες υπηρεσίες ή μπορούν να εκπονηθούν εσωτερικά όπως ‘’η οριζόντια και κάθετη σήμανση’’ ώστε να χρηματοδοτηθούν χωρίς καθυστέρηση.

Αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΤΕΕ:

Ακούσαμε με ενδιαφέρον τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ, του αρμόδιου  Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα και παρότι γνωρίζουμε ότι δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν παρόλα ταύτα επικροτήσουμε τις δεσμεύσεις τους.

Αντίστοιχα δεσμευόμαστε ότι θα εκδίδουμε τριμηνιαίο δελτίο παρακολούθησης των εξαγγελιών ξεκινώντας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με έμφαση στις μελέτες Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οδικής Ασφάλειας ως προς την  ένταξη της χρηματοδότησης τους, την προκήρυξη, την εκπόνηση όσο και για τα αντίστοιχα έργα την ένταξη χρηματοδότησής τους και την πορεία υλοποίησής τους, ώστε να ενημερώνουμε για κάθε μέρα που θα μειώνονται τα 30 χρόνια κατασκευής του ΒΟΑΚ και θα καθίσταται ασφαλέστερος με συγκεκριμένα έργα και παρεμβάσεις.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Αντώνης Σαμαράς: «Αλαζονεία και έλλειψη ψυχραιμίας δείχνει η διαγραφή μου – Αποκομμένος ο Μητσοτάκης από τη βάση»

Με βαριές εκφράσεις για τον Κυριάκο Μητσοτάκη σχολίασε τη διαγραφή του από τη ΝΔ ο Αντώνης Σαμαράς. Κατηγορεί…

9 hours ago

Ξέσπασε η μητέρα της Εμμας που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: «Η πόλη που αγάπησες, θέλει να σε ξεχάσει»

Η Κέλλυ Καμπάκη, η μητέρα της Εμμας Καρυωτάκη που σκοτώθηκε από παράσυρση αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη πριν δύο χρόνια, ξέσπασε…

9 hours ago

Αλλάζουν όλα στη Δημοτική Αστυνομία

Τον ανασχεδιασμό και αναδιοργάνωση της Δημοτικής Αστυνομίας προωθεί με ταχείς ρυθμούς το υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με…

11 hours ago

Ηράκλειο: Η απίστευτη ιστορία του σκύλου που έσωσε τη ζωή ενός γείτονα

Μια απίστευτη ιστορία... διάσωσης που εκτυλίχθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, σε περιοχή δυτικά της πόλης…

11 hours ago

Τουρκία: Έντονη αντίδραση για χάρτη της Κομισιόν με τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της Ελλάδας

Την έντονη αντίδραση της Τουρκίας προκάλεσε μια δημοσίευση της Κομισιόν, ενός χάρτη που απεικονίζει τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (ΘΧΣ) της…

11 hours ago

Ξανά Μητσοτάκης διέγραψε τον Αντώνη Σαμαρά – «Έθεσε εαυτόν για 2η φορά εκτός της ΝΔ»

Σε διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά προχώρησε το κυβερνών κόμμα μετά τις «βόμβες» του πρώην πρωθυπουργού στο ΒΗΜΑ της…

12 hours ago

This website uses cookies.