Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Η Κρήτη μέσα στις 20 περιφέρειες με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία σε όλη την Ευρώπη | Πίνακες

Πολύ υψηλά στα ποσοστά θνησιμότητας βρίσκονται πολλές περιφέρειες της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και η Κρήτη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat πάνω από 25.000 άνθρωποι έχασαν τις ζωές τους στους δρόμους της Ευρώπης το 2014. Ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τον αριθμό των νεκρών πριν δέκα χρόνια, όμως τα τελευταία χρόνια έχει σταματήσει να μειώνεται ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ενώ οι νεκροί στους δρόμους είναι 23 φορές παραπάνω από τον συνολικό αριθμό νεκρών στις μεταφορές με τρένα και αεροπλάνα μαζί.

Η μεγάλη διαφορά που παρατηρείται στον αριθμό των νεκρών στις διάφορες χώρες της Ευρώπης συνδέονται, όπως αναφέρει η Eurostat, πρωτίστως στην ποιότητα των οδικών δικτύων αλλά και σε κοινωνικο – οικονομικούς παράγοντες όπως τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων (παλαιά αυτοκίνητα είναι πολύ λιγότερο ασφαλή) αλλά και την τουριστική κίνηση και την οδηγική συμπεριφορά. Στην πραγματικότητα, η μείωση των τροχαίων οφείλεται κυρίως στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας των νέων επιβατικών αυτοκινήτων με την είσοδο μηχανισμών που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβαίνοντων.

 

Μείωση του αριθμού των νεκρων σε τροχαία ατυχήματα από το 2008 έως το 2014

 

Η πιο μεγάλη μείωση στον αριθμό των νεκρών από τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2008 και 2014 παρατηρείται στη Δανία (-55%), στην Κροατία (-54%), στη Σλοβενία (-50%) αλλά και στην Ελλάδα (-49). Πάντως, αν και η Δανία, και η Σλοβενία είναι χαμηλά στον αριθμό των νεκρών πανευρωπαϊκά, το ίδιο δεν ισχύει για την Ελλάδα και την Κροατία που βρίσκονται μέσα στις χώρες με τον υψηλότερο αριθμό νεκρών.

Ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων ανά εκατομμύριο κάτοικους (στοιχεία 2014)

 

Ο πιο χαμηλός αριθμός νεκρών καταγράφεται στη Σουηδία με 28 νεκρούς ανά εκατομμύριο κάτοικους, στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία (29) και την Ελβετία (30). Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται η Βουλγαρία, η Λιθουανία και η Ρουμανία με 91 νεκρούς ανά εκατομμύριο κάτοικους με τη Λετονία να έχει τον υψηλότερο αριθμό νεκρών (106). Ψηλά βρίσκεται και η Ελλάδα με 77 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Η Βιέννη (12), το Βερολίνο αλλά και η Κωνσταντινούπολη (16) είναι οι περιοχές με τους λιγότερους θανάτους. Η εξήγηση που δίνεται είναι στο σημαντικό ρόλο που παίζουν οι δημόσιες μεταφορές αλλά και η υψηλή χρήση άλλων μεταφορικών μέσων, όπως το ποδήλατο αλλά και το περπάτημα.

Οι περιφέρειες με τους λιγότερους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα
Οι περιφέρειες με τους λιγότερους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα

Αυτό που καταγράφεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ότι περιφέρειες σε χώρες του Βορρά και της Δύσης έχουν συνήθως χαμηλότερα ποσοστά νεκρών σε τροχαία ατυχήματα σε σχέση με περιφέρειες σε χώρες του νότου και της ανατολής. Η εξήγηση που δίνεται είναι ότι αυτό οφείλεται στην ποιότητα των οδικών δικτύων αλλά και στην ποιότητα των αυτοκινήτων που οδηγούνται.

Επίσης, χώρες με λιγότερο ανεπτυγμένο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Όσον αφορά τις περιφέρειες στην Ευρώπη με τους περισσότερους νεκρούς σε τροχαία ατυχήματα, η Ελλάδα έχει μία δυσάρεστη πρωτιά με 6 περιφέρειές της να καταλαμβάνουν θέση στις πρώτες 20.

Οι περιοχές στην Ευρώπη με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα

Πιο αναλυτικά, στην 4η θέση βρίσκεται η Δυτική Ελλάδα με 124 νεκρούς ανά εκατομμύριο κάτοικους, ακολουθεί στη 4η θέση το Νότιο Αιγαίο με 119 νεκρούς, στην 6η θέση η Πελοπόννησος με 108 νεκρούς, στη 16η θέση η Κρήτη και η Στερεά Ελλάδα με 95 νεκρούς ενώ στη 17η θέση βρίσκεται η Ήπειρος με 94 νεκρούς.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Μετάλλιο Tιμής στον Ομότιμο Καθηγητή και πρώην Πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης Γιάννη Α. Φίλη

Μετάλλιο της τιμής (Medal of Honor) για "Εξαιρετική συμβολή στη διοίκηση της παραγωγής και τον…

2 hours ago

Τομά Πικετί: Η αίσθηση εγκατάλειψης που βιώνουν οι πολίτες τους οδηγεί στην Ακροδεξιά

Ο 52χρονος καθηγητής και ένας από τους πιο διάσημους οικονομολόγους στον κόσμο μιλάει στα «ΝΕΑ»…

2 hours ago

Έρευνα: Γέλιο, το ισχυρότερο φάρμακο – Τι αλλαγές μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό

Μια σειρά ευεργετικών αλλαγών στον ανθρώπινο οργανισμό πυροδοτούν δέκα με δεκαπέντε λεπτά συνεχούς γέλιου. Αρχικά ενεργοποιείται…

3 hours ago

Το Πολυτεχνείο Κρήτης γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας – Εκδήλωση την Τρίτη στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Το Πολυτεχνείο Κρήτης, με αφορμή τη συμπλήρωση των 40 χρόνων λειτουργίας του (1984-2024), διοργανώνει επετειακή εκδήλωση εορτασμού…

3 hours ago

Times of Israel: Αλήθειες που δεν γνωρίζουν οι πολίτες στο Ισραήλ

Το επίσημο Ισραήλ έχει δώσει στους Ισραηλινούς όλη την εικόνα και σίγουρα έχει πει λιγότερα από όσα…

3 hours ago

Το σχέδιο του Ισραήλ: Η διάλυση του Ιράν, η δημιουργία του Κουρδιστάν και η Γη της επαγγελίας

Του Ιωάννη Ιντζέ * Λίγο μετά την μαζική επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ με βαλλιστικούς…

3 hours ago

This website uses cookies.