Πολύ υψηλά στα ποσοστά θνησιμότητας βρίσκονται πολλές περιφέρειες της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και η Κρήτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat πάνω από 25.000 άνθρωποι έχασαν τις ζωές τους στους δρόμους της Ευρώπης το 2014. Ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τον αριθμό των νεκρών πριν δέκα χρόνια, όμως τα τελευταία χρόνια έχει σταματήσει να μειώνεται ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ενώ οι νεκροί στους δρόμους είναι 23 φορές παραπάνω από τον συνολικό αριθμό νεκρών στις μεταφορές με τρένα και αεροπλάνα μαζί.
Η μεγάλη διαφορά που παρατηρείται στον αριθμό των νεκρών στις διάφορες χώρες της Ευρώπης συνδέονται, όπως αναφέρει η Eurostat, πρωτίστως στην ποιότητα των οδικών δικτύων αλλά και σε κοινωνικο – οικονομικούς παράγοντες όπως τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων (παλαιά αυτοκίνητα είναι πολύ λιγότερο ασφαλή) αλλά και την τουριστική κίνηση και την οδηγική συμπεριφορά. Στην πραγματικότητα, η μείωση των τροχαίων οφείλεται κυρίως στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας των νέων επιβατικών αυτοκινήτων με την είσοδο μηχανισμών που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβαίνοντων.
Η πιο μεγάλη μείωση στον αριθμό των νεκρών από τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2008 και 2014 παρατηρείται στη Δανία (-55%), στην Κροατία (-54%), στη Σλοβενία (-50%) αλλά και στην Ελλάδα (-49). Πάντως, αν και η Δανία, και η Σλοβενία είναι χαμηλά στον αριθμό των νεκρών πανευρωπαϊκά, το ίδιο δεν ισχύει για την Ελλάδα και την Κροατία που βρίσκονται μέσα στις χώρες με τον υψηλότερο αριθμό νεκρών.
Ο πιο χαμηλός αριθμός νεκρών καταγράφεται στη Σουηδία με 28 νεκρούς ανά εκατομμύριο κάτοικους, στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία (29) και την Ελβετία (30). Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται η Βουλγαρία, η Λιθουανία και η Ρουμανία με 91 νεκρούς ανά εκατομμύριο κάτοικους με τη Λετονία να έχει τον υψηλότερο αριθμό νεκρών (106). Ψηλά βρίσκεται και η Ελλάδα με 77 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η Βιέννη (12), το Βερολίνο αλλά και η Κωνσταντινούπολη (16) είναι οι περιοχές με τους λιγότερους θανάτους. Η εξήγηση που δίνεται είναι στο σημαντικό ρόλο που παίζουν οι δημόσιες μεταφορές αλλά και η υψηλή χρήση άλλων μεταφορικών μέσων, όπως το ποδήλατο αλλά και το περπάτημα.
Αυτό που καταγράφεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ότι περιφέρειες σε χώρες του Βορρά και της Δύσης έχουν συνήθως χαμηλότερα ποσοστά νεκρών σε τροχαία ατυχήματα σε σχέση με περιφέρειες σε χώρες του νότου και της ανατολής. Η εξήγηση που δίνεται είναι ότι αυτό οφείλεται στην ποιότητα των οδικών δικτύων αλλά και στην ποιότητα των αυτοκινήτων που οδηγούνται.
Επίσης, χώρες με λιγότερο ανεπτυγμένο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Όσον αφορά τις περιφέρειες στην Ευρώπη με τους περισσότερους νεκρούς σε τροχαία ατυχήματα, η Ελλάδα έχει μία δυσάρεστη πρωτιά με 6 περιφέρειές της να καταλαμβάνουν θέση στις πρώτες 20.
Πιο αναλυτικά, στην 4η θέση βρίσκεται η Δυτική Ελλάδα με 124 νεκρούς ανά εκατομμύριο κάτοικους, ακολουθεί στη 4η θέση το Νότιο Αιγαίο με 119 νεκρούς, στην 6η θέση η Πελοπόννησος με 108 νεκρούς, στη 16η θέση η Κρήτη και η Στερεά Ελλάδα με 95 νεκρούς ενώ στη 17η θέση βρίσκεται η Ήπειρος με 94 νεκρούς.
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε έξω από το Ναυτικό Νοσοκομείο Χανίων, με θύματα δύο πεζούς που…
Τα 18,8 δισ. ευρώ προσέγγισαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στη χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024,…
Μια 27χρονη γυναίκα που κατήγγειλε τον πατέρα της για σεξουαλική κακοποίηση όσο εκείνη ήταν μόλις…
Το Διεθνές Τουρνουά Παμπαίδων Θεσσαλονίκης διεξάγεται για 18η χρονιά από την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Θεσσαλονίκης –…
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τίτλο «Ενσωμάτωση…
Το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Πλατανιά, σε συνεργασία με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Διαβάζω για τους…
This website uses cookies.