Οι εργολήπτες Δημοσίων Έργων της Κρήτης σε παγκρήτια Συνέλευση τους στις 8.8.2014 στο Ηράκλειο, με την συμμετοχή και των Τμημάτων Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ, εν μέσω των καταιγιστικών-αρνητικών εξελίξεων για τον κλάδο, ευρισκόμενοι σε απόγνωση λόγω της δρομολογημένης εξόντωσης τους, διακηρύσσουν ότι:
Μετά την καταδικαστική για τον κλάδο τροπολογία, στις 24.7.2014, στο άσχετο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ (Ν. 4278/14) με τίτλο «Φάροι, Στρατολογία και άλλες διατάξεις», με την οποία κατήργησε τα ανώτερα και κατώτερα όρια συμμετοχής σε διαγωνισμούς αλλά και το μητρώο πιστοποίησης εργοληπτικών επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ), η κυβέρνηση σπεύδει σήμερα να ολοκληρώσει την κατεδάφιση του εθνικού συστήματος παραγωγής των Δημοσίων Έργων με την ένταξη στο πολυνομοσχέδιο, που μόλις προχθές, με συνοπτικές διαδικασίες, ψηφίστηκε από την Βουλή, του Νόμου-Πλαίσιο τις Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.) με τίτλο: «Για τη διαμόρφωση ενός ενιαίου κανονιστικού και θεσμικού πλαισίου σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών». (ΜΕΡΟΣ Β’, άρθρα 14 έως 201 του πολυνομοσχεδίου).
Διαπιστώσεις επί του Νόμου-Πλαίσιο της ΕΑΑΔΗΣΥ για τις Δημόσιες Συμβάσεις (στο οποίο προβλέπεται ως ημερομηνία γενικής έναρξης ισχύος του η 1.3.2015, ως ημερομηνία έναρξης της ηλεκτρονικής διεκπεραίωσης των δημοσίων συμβάσεων η 1.3.2015 για την κεντρική δημόσια διοίκηση και η 1.10.2015 για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ως καταληκτική ημερομηνία έκδοσης του Π.Δ. για τον Κανονισμό Ανάθεσης Δημοσίων Συμβάσεων Έργων η 1.5.2015 και ως καταληκτική ημερομηνία έκδοσης του Π.Δ. για τον Κανονισμό Εκτέλεσης Δημοσίων Συμβάσεων Έργων, η 1.10.2015):
• Το «τσουβάλιασμα» ΕΡΓΩΝ, ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ και ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, δηλαδή ανόμοιων πραγμάτων, σε ένα γιγάντιο νομοσχέδιο ασφαλώς δεν συμβάλλει σε καμία περίπτωση στην απλοποίηση της γραφειοκρατίας.
• Η κατάργηση των παραδοσιακών όρων «Εργολήπτης», «Προμηθευτής» και «Πάροχος Υπηρεσιών» και η αντικατάσταση τους από τον ενιαίο όρο «Οικονομικός Φορέας» υποδηλώνει και την «ολιγοπωλιακή» λογική η οποία κυριαρχεί στον σύνολο του Νόμου.
• Δεν προβλέπεται κανένας ουσιαστικός διαχωρισμός θεσμικού πλαισίου μεταξύ μικρών (κάτω του ορίου της Ε.Ε.) έργων και μεγάλων (πάνω του ορίου της Ε.Ε.). Γίνεται διάκριση των συμβάσεων βάσει του προϋπολογισμού ως εξής : Έργα ήσσονος αξίας έως 2.500 €, χαμηλής αξίας από 2.500 € έως 5.000.000 € και υψηλής αξίας από 5.000.000 € και άνω. Καταργούνται δηλαδή οι έως τώρα εφαρμοζόμενες διακηρύξεις Α και Β τύπου και εφαρμόζονται οι κοινοτικές οδηγίες για όλες τις συμβάσεις πάνω από 2.500 €.
• Κατά το μεγαλύτερο μέρος του το σχέδιο νόμου αποτελεί «τυφλή» προσαρμογή σε διατάξεις σχετικών Οδηγιών της Ευρ. Ένωσης (όπως 2004/17/ΕΚ, 2004/18/ΕΚ κλπ), χωρίς να εξετάζεται η συμβατότητα τους με το ελληνικό δίκαιο.
• Δικαίωμα συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία μπορεί να έχει ο κάθε διαγωνιζόμενος που θα μπορεί να στηρίζεται, για τη συγκεκριμένη σύμβαση, στις οικονομικές και τεχνικές ή/και επαγγελματικές ικανότητες άλλων, θα μπορεί, δηλαδή, να διεκδικεί την ανάληψη έργων που απαιτούν μεγαλύτερη οικονομική επάρκεια και τεχνική ικανότητα από εκείνη που ο ίδιος διαθέτει.
Με αυτές τις απορρυθμιστικές και όχι μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις, η Κυβέρνηση από την μια πλευρά παραδίδει στην «πυρά» της εξόντωσης, ιδιαίτερα, τις χιλιάδες μικρές και μεσαίες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, εκείνες που μεταπολεμικά αποτέλεσαν την «ατμομηχανή» της ανάπτυξης της χώρας, τους «αιμοδότες» της εθνικής Οικονομίας και τους σημαντικότερους υποστηρικτές και φίλους των τοπικών κοινωνιών και από την άλλη παραδίδει το σύστημα παραγωγής των Δ.Ε. στους ελαχίστους «ημέτερους», που διακαώς επιθυμούσαν την επικράτηση και επιβολή των μονοπωλίων και στον τομέα των δημοσίων έργων. Οι ακραίοι αυτοί νομοθετικοί ακροβατισμοί της κυβέρνησης σε καμιά περίπτωση δεν υπηρετούν το Εθνικό, Δημόσιο, Κοινωνικό και Οικονομικό συμφέρον. Καταφέρνουν όμως να προσφέρουν θεσμικό άλλοθι στους λίγους που ορέγονται να λυμαίνονται το ευρωπαϊκό και εθνικό χρήμα.
Με την ψήφιση της τροπολογίας στο άρθρο 59 του Ν. 4278/14 και την ψήφιση του Νόμου-πλαίσιο της ΕΑΑΔΗΣΥ, η κυβέρνηση ανοίγει διάπλατα τις πόρτες της αδιαφάνειας, της διαπλοκής και των συναλλαγών κάτω από το τραπέζι σε εκείνους που διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα, αναγορεύει, δηλαδή, το χρήμα σε ρυθμιστή παραγωγής των Δ.Ε., ενώ απαξιώνει την εμπειρία και την επιστημονική γνώση.
Οι εργολήπτες της Κρήτης υπογραμμίζουν ότι, από πουθενά δεν προκύπτει η υποχρέωση της κυβέρνησης να καταργήσει την εθνική νομοθεσία και για τα «μικρά» έργα κάτω του κοινοτικού ορίου (5.186.000 €). Είναι, αποκλειστικά, δική της επιλογή και ευθύνη. Οφείλει η κυβέρνηση και η κάθε κυβέρνηση που πραγματικά επιθυμεί να υπηρετεί το εθνικό και δημόσιο συμφέρον να απαλλαγεί από την πολιτική λογική «Νόμος είναι το δίκιο του οικονομικά ισχυρότερου». Εξάλλου, αυτή την λογική υπηρετεί και η σχεδιαζόμενη κατάργηση της εγγυοδοσίας του ΤΣΜΕΔΕ, μοναδικού – για τους περισσότερους – φορέα εγγυοδοσίας των μικρομεσαίων εργοληπτών και μελετητών. Τότε, οι Τράπεζες θα παρέχουν εγγυοδοσία κατ’ επιλογή και κατ’ εντολή καθορίζοντας εκείνες τους αναδόχους των έργων. Η κατάργηση της εγγυοδοσίας του ΤΣΜΕΔΕ θα αποτελέσει και την χαριστική βολή και σε όσους-ελαχίστους- μικρομεσαίους εργολήπτες καταφέρουν να επιβιώσουν μέχρι τότε.
Οι εργολήπτες της Κρήτης καλούν την κυβέρνηση, να αλλάξει -πριν είναι πολύ αργά- την καταστροφική πολιτική της στον τομέα των Δ.Ε. και να θεσμοθετήσει τον διαχωρισμό των «μικρών» έργων κάτω του κοινοτικού ορίου (5.186.000 €). Για τα έργα αυτά να προχωρήσει άμεσα -μέσα από ανοικτό διάλογο με τους εμπλεκόμενους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς- σε μια αναμορφωμένη εθνική νομοθεσία που θα εδράζεται στην πλήρη διαφάνεια, στον υγιή και χωρίς αποκλεισμούς ανταγωνισμό, στην ισονομία και, τέλος, θα στοχεύει στην εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος.
Τέλος, στα πλαίσια των μέτρων αντίδρασης η Συνέλευση αποφάσισε:
1. Την έκδοση του παρόντος ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
2. Πραγματοποίηση Συνέντευξης Τύπου στα Μ.Μ.Ε.
3. Επίσκεψη αντιπροσωπείας στον Γ. Γραμματέα αποκεντρωμένης Διοίκησης π. Κρήτης
4. Συνάντηση-σύσκεψη με τους βουλευτές όλων των Κομμάτων της Κρήτης .
5. Κοινή επιστολή προς τους Υπουργούς ΥΠΟΜΕΔΙ, ΑΝ.&ΑΝΤ. & ΕΑΑΔΗΣΥ
6. Κοινή επιστολής προς τις Πανελλήνιες Εργοληπτικές Οργανώσεις & ΤΕΕ.
ΣΥΝΔ. ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Π.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 18
ΣΥΝΔ. ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Π.Ε. ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΣΥΝΔ. ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Π.Ε. ΡΕΘΥΜΝΟΥ
ΣΥΝΔ. ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
(ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ)
Του Καθηγητή Jeffrey Levett (Τζέφρεϋ Λέβετ)[*]. Στο πλαίσιο μιας διεθνούς συζήτησης, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να…
Γράφει ο Ιωάννης Ντουντουλάκης* Τα Χριστούγεννα συναντάμε παντού στολίδια. Μακάρι, αν αντί να ανάβουμε τεχνητά…
Η ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ SYN.KA, μέσα στο πνεύμα των γιορτών, ξαναφέρνει κοντά μας τον…
Στις 12 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας θα αναχωρήσει τελικά το πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” από το…
Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
This website uses cookies.