Η Μαίριλυν Μονρόε για τη ζωή: “Θα ήταν μια ανακούφιση εάν τελείωνε. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε έναν αγώνα δρόμου, να φτάνεις κάπου κι έπειτα να ξαναρχίζεις από την αρχή”

Για πρώτη φορά οι φωτογραφίες της Μέριλιν Μονρό, βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Όταν τις της τράβηξαν ήταν μόλις 22 χρονών, άσημη και απελπισμένη για να βρει χρήματα. Το όνομα της μάλιστα δεν το είχε ακόμη αλλάξει και ονομαζόταν Νόρμαν Τζιν. Οι φωτογραφίες αυτές εμφανίζονται σε ένα βιβλίο για την πολυτάραχη ζωή της ηθοποιού.

Η Μέριλιν ήταν 22 χρονών άφραγκη. Την είδε να εργάζεται σε ένα φωτογραφείο ο γνωστός φωτογράφος Τομ Κέλι, ο οποίος της πρότεινε να φωτογραφηθεί γυμνή για ένα τεύχος του playboy και σαν αμοιβή θα έπαιρνε 50 δολάρια για την κάθε φωτογραφία.

Η Νόρμα Τζιν δέχτηκε, ξάπλωσε γυμνή σε έναν κόκκινο βελούδινο καναπέ και έτσι γεννήθηκε ο θρύλος της Μέριλιν Μονρό.

Η Νόρμα Τζιν ήταν το όνομα με το οποίο τη δήλωσε η μητέρα της στο ληξιαρχείο. Ήταν νόθο παιδί ενός περιστασιακού έρωτα. Η Νόρμα Τζιν πέρασε άσχημη παιδική ηλικία: η μητέρα της νοσηλεύτηκε αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενήθηκε ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Εννέα ετών μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα έντεκα της έμενε σε μια φίλη της μητέρας της και σε ηλικία δεκαέξι ετών εγκατέλειψε το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη. Σε ηλικία είκοσι ετών ήταν ήδη παντρεμένη και διαζευγμένη. Αλλά ήταν μία πολύ όμορφη νεαρή γυναίκα με αισθησιακό σώμα που εξέπεμπε έντονο ερωτισμό. Τα πρώτα χρόνια δεν ήταν ρόδινα, καθώς ξεκίνησε ως μοντέλο – κομπάρσος. Οι πρώτες της επιτυχίες ως ηθοποιού ήρθαν το 1950 με τις ταινίες Η Ζούγκλα της Ασφάλτου του Τζον Χιούστον και Όλα για την Εύα με τη Μπέτι Ντέιβις. Την ίδια περίοδο προκλήθηκε σκάνδαλο όταν και γνωστοποιήθηκε ότι παλιότερα είχε ποζάρει γυμνή για το περιοδικό «Playboy».

Η πλευρά της αθώας και σεξουαλικής καλλονής εκφράστηκε με τον πειστικότερο τρόπο στο Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές (1953) δίπλα στην Τζέιν Ράσελ. Το 1955 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα». Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο με τον οποίο και χώρισε μετά από εννεάμηνη συμβίωση. Ήθελε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι’ αυτό και φοίτησε στο Άκτορς Στούντιο της Νέας Υόρκης. Το 1956 έπαιξε στην ταινία «Στάση του Λεωφορείου» για την οποία προτάθηκε για χρυσή σφαίρα. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ. Είχε συνεργαστεί με τον Σερ Λόρενς Ολίβιε. Το 1959 συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις στην ταινία Μερικοί το προτιμούν καυτό, όπου και θριάμβευσε.

Η ταινία του Τζον Χιούστον “Οι Αταίριαστοι” αποδείχθηκε προφητική για την πρωταγωνίστρια Μέριλιν Μονρόε. Το σενάριο υπέγραψε ο Άρθουρ Μίλλερ, ο οποίος το έγραψε ειδικά για την Μέριλιν. Η ταινία γυρίστηκε το 1960 και προβλήθηκε το 1961 όταν το ζευγάρι είχε χωρίσει.

Τον Ιανουάριο του 1961 η 35χρονη τότε σταρ υπέβαλε αίτηση διαζυγίου στο δικαστήριο του Χουάρεθ στο Μεξικό εναντίον του συζύγου της Άρθουρ Μίλλερ λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων. Αργότερα εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική. Το 1962 απολύθηκε από την εταιρεία 20th Century Fox, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Κάτι πρέπει να δώσεις, που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω της ασυνέπειας, των αργοποριών και των ιδιοτροπιών της. Η αποζημίωσή της ήταν 200.000 δολάρια.

"google ad"

Ο θάνατός της

Η Μέριλιν Μονρόε βρέθηκε νεκρή στις 3:45 π.μ., ξημερώματα Κυριακής 5 Αυγούστου του 1962, στο σπίτι της στο προάστιο Μπρέντγουντ του Λος Άντζελες. Ο θάνατός της αποδόθηκε σε υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών. Η είδηση του τόσο απροσδόκητου τέλους της έκανε τον γύρο του κόσμου. Οι συνθήκες του θανάτου της παραμένουν ανεξήγητες. Η Μονρόε βρέθηκε νεκρή από την οικονόμο της. Στο ένα χέρι κρατούσε το ακουστικό του τηλεφώνου ενώ δίπλα της υπήρχε ένα κενό φιαλίδιο υπνωτικών. Έσβησε στα 36 της. Ο θάνατός της γέννησε τον μύθο του αιώνιου θηλυκού. Είπε, κάποτε, για τη ζωή της: “Θα ήταν μια ανακούφιση εάν τελείωνε. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε έναν αγώνα δρόμου, να φτάνεις κάπου κι έπειτα να ξαναρχίζεις από την αρχή. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει έκτη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.

topontiki.gr

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

ΚΡΗΤΙΚΟΚΟΥΒΕΝΤΕΣ: Σεργιανίζοντας στη χώρα

Του Στεφανή Λυραντωνάκη * Ζαμάνια επέρασανε από την ύστερη βόλιτα πριχού η δικτακτορία του κορωνογιού,προβάλλει…

32 seconds ago

Ακινητοποιημένοι, με δεμένα μάτια, φορώντας πάνες – Ισραηλινοί πληροφοριοδότες αποκαλύπτουν τα σαδιστικά βασανιστήρια στους Παλαιστίνιους κρατούμενους

Σε μια στρατιωτική βάση που τώρα λειτουργεί ως κέντρο κράτησης στην έρημο Νεγκέβ του Ισραήλ, ένας Ισραηλινός που…

12 hours ago

Η καταστροφή στη Γάζα, χειρότερη και από τον βομβαρδισμό της Δρέσδης

Η καταστροφή που έχει προκαλέσει στη Γάζα η αδιάκοπη στρατιωτική επιδρομή του Ισραήλ από την έναρξη του πολέμου, τον Οκτώβριο του…

12 hours ago

Στο Βοτανικό Πάρκο Χανίων ο γάμος του Στέφανου Κασσελάκη με τον Τάιλερ Μάκμπεθ

Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για τον γάμο του Στέφανου Κασσελάκη και του Τάιλερ Μακμπέθ που θα γίνει το καλοκαίρι στην…

12 hours ago

Joost Klein: Ο Ολλανδός διέγραψε τα stories του και έκανε unfollow την Eurovision

Ένα πολύ μεγάλο ερωτηματικό έχει προκύψει με τη συμμετοχή του Joost Klein, του εκπροσώπου της Ολλανδίας,…

13 hours ago

ΟΗΕ: Με συντριπτική πλειοψηφία πέρασε ψήφισμα για την πλήρη ένταξη της Παλαιστίνης – Οργισμένη αντίδραση του Ισραήλ

Με συντριπτική πλειοψηφία η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υπερψήφισε την επέκταση «των δικαιωμάτων και προνομίων»…

14 hours ago

This website uses cookies.