Η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε με περίπτερο στη μεγαλύτερη έκθεση τουριστικών πρακτόρων παγκοσμίως, τη World Travel Market, που πραγματοποιήθηκε 7 – 10 Νοεμβρίου 2011, στο Λονδίνο.
Το Κρητικό περίπτερο έγινε κέντρο επαφών και συναντήσεων με όλους όσοι ενδιαφέρονται για το Κρητικό Τουριστικό Προϊόν. Αρκετοί επιχειρηματίες του τουρισμού (ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες, διευθυντές ξενοδοχείων κλπ) έδωσαν «το παρών» σε αυτήν την έκθεση και έφυγαν αποκομίζοντας θετικές εντυπώσεις για την ερχόμενη τουριστική περίοδο.
Υπεύθυνος του περιπτέρου της Κρήτης ήταν ο κ. Μ. Μενιουδάκης, Προϊστάμενος Τουρισμού της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, πλαισιωμένος από την κα θάλεια Ζερβάκη, Ξεναγό και τον κ. Στράτο Μπερέτη, Τουριστικό Πράκτορα. Το κόστος και την επιμέλεια της παρουσίας της Κρήτης το ανέλαβε η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης.
Στην Έκθεση συμμετείχαν επίσης με περίπτερα οι ακόλουθες περιοχές: Μακεδονία, Ιόνια νησιά, Χαλκιδική, Θεσσαλία, Εύβοια, Μύκονος, Πάρος, Σκιάθος, Κως και Ρόδος.
Σύμφωνα με έρευνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, που παρουσιάστηκαν στην έκθεση, η προβλεπόμενη ύφεση σε Ευρώπη και ΗΠΑ τους επόμενους μήνες αλλά και η ανάπτυξη μεσαίων και μεγαλοαστικών τάξεων στις μεγάλες αναδυόμενες αγορές είναι τα νέα δεδομένα που καθορίζουν τις κινήσεις στην διεθνή αγορά.
Πιο συγκεκριμένα :
Πρώτον η επιβράδυνση της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας. Η πίεση λόγω χρέους θα είναι εντονότερη στην Ευρώπη και ΗΠΑ.
Δεύτερον η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των κρατήσεων από παράγοντες όπως:
-το κόστος καυσίμων
– η πολιτική αστάθεια και
-τα μέτρα λιτότητας σε πολλές χώρες
Μέχρι το 2012 προβλέπεται να σημειωθούν ένα δισεκατομμύριο αφίξεις με αυξημένες τουριστικές δαπάνες εξαιτίας της ανόδου του βιοτικού επιπέδου των μεσαίων στρωμάτων στις αναδυόμενες αγορές κυρίως της Ασίας.
Για την Ελλάδα όλες οι αναφερόμενες συνιστώσες σε συνδυασμό με τις πολιτικοοικονομικές εξελίξεις στην χώρα μας έχουν καταστήσει επιφυλακτικούς τους Βρετανούς tour operators.
Οι προκρατήσεις της TUI κινούνται με αρνητικό πρόσημο -9%, ο Thomas Cook μιλά για θετικό πρόσημο, ενώ κερδίζουν μερίδια οι μικροί tour operators και το διαδίκτυο.
Στα θετικά μηνύματα μπορούν να αναφερθούν και:
α) Οι Μεσογειακοί προορισμοί (Αίγυπτος, Τυνησία κλπ) δεν φαίνεται να ανοίγουν ούτε το 2012. Η Αίγυπτος κάνει μια μεγάλη προσπάθεια διαφήμισης στη Μ. Βρετανία με αμφίβολα αποτελέσματα.
β) Το τουριστικό μας προϊόν είναι ανταγωνιστικό κυρίως από το χαμηλό ΦΠΑ.
γ) Το Τουρκικό τουριστικό πακέτο γίνεται σιγά – σιγά ακριβό.
δ) Οι εταιρείες χαμηλού κόστους εδραιώνονται στα αεροδρόμιά μας.
ε) Οι πλημμύρες στην Ταϊλάνδη δημιουργούν μια πεπιεσμένη δύναμη αγοράς για την επόμενη σαιζόν.
στ) Η πολυσυλλεκτικότητα του τουριστικού μας προϊόντος είναι μεγάλη και παρόλο που το 2011 δεν είχαμε Ευρωπαϊκή στήριξη ο Κρητικός τουρισμός είχε αύξηση 13,65% κυρίως από νέες αγορές (Ρωσία, Ουκρανία, Ισραήλ, Σκανδιναβία, Πολωνία κλπ) που υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερα μεγέθη.
Στις αρνητικές διαπιστώσεις πρέπει να αναφερθούν:
– Το μπαράζ των αρνητικών δημοσιευμάτων για την Ελλάδα εξαιτίας της κρίσης του χρέους στη χώρα μας.
– Η περιρρέουσα βεβαιότητα ότι η Ελλάδα δεν θα αποφύγει την πτώχευση, γεγονός που επιτείνει την αναβλητικότητα των επιλογών των διακοπών, με αποτέλεσμα και το 2012 να είναι πάλι μια last minute χρονιά (τελευταίας στιγμής).
Η επόμενη WTM θα γίνει στον ίδιο χώρο 5-8 Νοέμβρη 2012.
Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
This website uses cookies.