Ήταν το Μάιο αυτής της χρονιάς που με περηφάνια ο Διευθύνων Σύμβουλός της ανακοίνωνε κέρδη 1,1 δισεκατομμύρια λίρες για την μετακίνηση περίπου 12 εκατομμυρίων επιβατών.
Η πραγματικότητα ωστόσο που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία είναι εντελώς διαφορετική:
Τα Χριστούγεννα απέχουν λίγες μόνον ημέρες. Αυτήν την περίοδο, τα σωματεία των πιλότων που εργάζονται στη Ryanair απείλησαν ότι θα προχωρήσουν στην οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων. Υπό αυτές τις συνθήκες, η συνήθως άτεγκτη διοίκηση της Ryanair υποχώρησε και αναγνώρισε την ύπαρξη σωματείων. Πρώτη φορά στην ιστορία της, η ιρλανδική εταιρεία χαμηλών ναύλων, γνωστή για τη σθεναρή της αντίδραση στον συνδικαλισμό και τις αμφιλεγόμενες πρακτικές κατά των εργαζομένων της, αποφάσισε να επανεξετάσει την άποψή της. Σε διαφορετική περίπτωση, την επόμενη εορταστική εβδομάδα θα βρισκόταν αντιμέτωπη με το χάος: συνεχείς ακυρώσεις, καθυστερήσεις πτήσεων, αντιδράσεις, γκρίνιες… Το μυαλό των διοικούντων ασφαλώς στοιχειώνει η κρίση που ξέσπασε το φθινόπωρο και οδήγησε στην ακύρωση 20.000 δρομολογίων.
Αναδίπλωση
«Οι πτήσεις των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι πολύ σημαντικές για τους πελάτες μας και θέλουμε να μην υπάρξει κανένα εμπόδιο για την πραγματοποίησή τους, εξαιτίας μιας απεργίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι. Ο Ο’ Λίρι επί χρόνια ήταν από αυτούς που πρωτοστατούσαν στις δριμείες επικρίσεις εναντίον όσων προσπαθούσαν να συστήσουν σωματείο. Μάλιστα, δεν διστάζει και να τους απολύει.
Σήμερα επισημαίνει πως «αν ο καλύτερος τρόπος για να μην προκληθεί αναταραχή είναι να υπάρξουν οργανωμένα σωματεία, αυτό θα πράξουμε. Γι’ αυτό στέλνουμε επιστολές στις συνδικαλιστικές ενώσεις και τις καλούμε σε συζήτηση για να τις αναγνωρίσουμε και να τους ζητήσουμε να ακυρώσουν την απεργία».
Χθες η Ryanair απευθύνθηκε εγγράφως στα σωματεία των πιλότων της στην Ιρλανδία, στη Βρετανία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία, καλώντας τα σε συνομιλίες για να τα αναγνωρίσει ως εκπροσώπους των εργαζομένων της, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times. Σημειωτέον ότι, εξαιτίας της κακής διαχείρισης του χρονοδιαγράμματος των αδειών των πιλότων φέτος το καλοκαίρι, είχαν συσσωρευθεί πάρα πολλές άδειες το φθινόπωρο, με αποτέλεσμα η Ryanair να ακυρώσει 20.000 δρομολόγια και να αποζημιώσει όσους επιβάτες το δικαιούνταν, ενώ οι πιλότοι της διεκδίκησαν καλύτερους εργασιακούς όρους και υψηλότερες αμοιβές.
Η διοίκηση του αερομεταφορέα, ο οποίος βάσει της επιβατικής κίνησης που διεκπεραιώνει είναι ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη, διευκρίνισε ότι θα αναγνωρίσει τα κατά τόπους συνδικάτα, υπό τον όρο ότι θα συστήσουν επιτροπές με τους πιλότους της Ryanair, οι οποίες και θα ασχολούνται με τα δικά τους θέματα. «Η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να συνομιλήσει με πιλότους που εργάζονται σε ανταγωνιστική εταιρεία στην Ιρλανδία ή σε άλλη χώρα», πρόσθεσε η διοίκηση του αερομεταφορέα. Ο Ο’ Λίρι δήλωσε ότι η αναγνώριση των συνδικάτων συνιστά σημαντική αλλαγή για την εταιρεία του, προσθέτοντας ότι έχει ξεκινήσει ο ίδιος μια πρωτοβουλία ριζικών αλλαγών από το 2013, με στόχο να βελτιώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις παρεχόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Κατά τον χρηματιστηριακό οίκο Goodbody, η αναγνώριση του συνδικαλισμού στη Ryanair δεν θα επηρεάσει τη συμφωνία για αύξηση μισθών των πιλότων, η οποία βρίσκεται ήδη στο τραπέζι και θα αυξήσει τις δαπάνες της εταιρείας κατά 100 εκατ. ευρώ.
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.