Όποιος θέλει να καταλάβει τι έγινε και συνέβη η καταστροφή στο Μάτι δε χρειάζεται να πάει πολύ μακρυά. Ας δει τι συμβαίνει δίπλα μας, εδώ στα Χανιά.
Στον ΒΟΑΚ πέραν των κακοτεχνιών, του κακού σχεδιασμού, πέραν της απουσίας φωτεινής σηματοδότησης σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, δηλαδή διαχρονικής ανικανότητας που πλέον έχει κόστος για να αλλάξει, σε πολλά σημεία σε δρόμους της πόλης και του επαρχιακού δικτύου οι πινακίδες είναι κρυμμένες πίσω από δέντρα ή φυτά που έχουν μεγαλώσει σε τέτοιο βαθμό ώστε να τις καλύπτουν. Υπάρχει σημείο στην έξοδο του ΒΟΑΚ από Γαλατά όπου η πινακίδα που δείχνει ποια είναι η κατεύθυνση για Γαλατά και ποια για Καλαμάκι έχει πέσει εδώ και δύο χρόνια. Από τότε καμία υπηρεσία δε βρέθηκε για να σηκώσει την πινακίδα και να την επανατοποθετήσει. Ακόμα βρίσκεται εκεί χάμω.
Με όλα αυτά αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι το πρόβλημα είναι συνολικό και αφορά την ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού να κάνει ακόμα και τις πολύ βασικές εργασίες.
Προσοχή! Δεν αφορά τις περικοπές στους πόρους για να γίνουν οι αναγκαίες εργασίες γιατί οι συγκεκριμένες εργασίες έχουν ασήμαντο κόστος, αλλά την ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού να οργανώσει ακόμη και τις πιο βασικές εργασίες θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τις ζωές των οδηγών.
Όταν αυτές αφορούν ένα τουριστικό νομό όπως τα Χανιά, με χιλιάδες επισκέπτες κάθε καλοκαίρι να βρίσκονται σε έναν άγνωστο τόπο με κακή ή ανύπαρκτη σήμανση, το πρόβλημα είναι ακόμη πιο μεγάλο και δημιουργεί και σοβαρούς κινδύνους ασφάλειας.
Άραγε, με τον ίδιο τρόπο η ανικανότητα της πολιτείας να δράσει όπως έπρεπε τη στιγμή που συνέβαινε η καταστροφή αλλά και πριν συμβεί η καταστροφή, δεν οδήγησε στο θάνατο περίπου 100 συνανθρώπους μας;
Με τον ίδιο τρόπο που οι αρμόδιες αρχές δε μπορούν να στείλουν 5 εργαζόμενους να κλαδέψουν τα δέντρα στα σημεία όπου βρίσκονται οι πινακίδες ή να σηκώσουν πεσμένες πινακίδες, δε φάνηκαν και ανίκανες στο Μάτι να στείλουν μία απλή ενημέρωση στους πολίτες ότι πρέπει να εκκενώσουν την περιοχή γιατί θα διατρέξουν κίνδυνο οι ζωές τους;