Με την εσπερίδα για την «Οδική ασφάλεια ως πρώτη προτεραιότητα» ολοκληρώθηκε στην αίθουσα διαλέξεων του Επιμελητηρίου Χανίων, το τριήμερο εκδηλώσεων που διοργάνωσε το ΕΒΕΧ σε συνεργασία, με την Αντιπεριφέρεια και τους Δήμους, Χανίων, Πλατανιά και Κισσάμου.Βασικός στόχος των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν και στους 4 Νομούς της Κρήτης με πρωτοβουλία των τεσσάρων Επιμελητηρίων του νησιού και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, είναι η ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών για τη σημασία της οδικής ασφάλειας, δεδομένου πως οι αιτίες των οδικών ατυχημάτων είναι γνωστές και μπορούν να αποφευχθούν.
Όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές μεταξύ των οποίων, η Διευθύντρια του τμήματος Μεταφορών της επιτροπής του ΟΗΕ, κ. Μολινάρ, Συγκοινωνιολόγοι – Πολιτικοί Μηχανικοί του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή κ. Γιάννη Γιαννή, η Πρόεδρος του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς» κ. Βασιλική Μυλωνά, αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Τροχαίας, εκπρόσωποι του ΕΚΑΒ κ.α.
Σύντομους χαιρετισμούς απεύθυναν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Μαργαρώνης, ο Οικονομικός Επόπτης του φορέα, κ. Στριλιγκάς και ο Πρόεδρος του ΕΕΣΥΜ κ. Αδαμαντιάδης.
Όπως επισημάνθηκε από όλους η πρόληψη του τροχαίου ατυχήματος σώζει ζωές και η τήρηση των νόμων είναι σεβασμός στη ζωή. Τα τροχαία ατυχήματα είναι σήμερα μια παγκόσμια μάστιγα με τραγικές επιπτώσεις, ενώ οι οκτώ από τις δεκατρείς Ελληνικές περιφέρειες κατατάσσονται στις πιο επικίνδυνες Ευρωπαϊκές περιοχές και το παγκόσμιο οικονομικό φορτίο των οδικών συμβάντων υπολογίζεται στα 5,8 δις δολάρια το χρόνο!
Σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια στις Μεταφορές (ETSC) για την δεκαετία 2001-2010, η Ελλάδα κατέλαβε την χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό συγκρούσεων, θανάτων και τραυματισμών από τροχαία σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ιδιαίτερα η Κρήτη διατηρεί μια θλιβερή πρωτιά, καθώς στο επαρχιακό οδικό δίκτυό της έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή οι περισσότεροι άνθρωποι σε όλη τη χώρα τα τελευταία χρόνια, αναλογικά με τον πληθυσμό του νησιού. Από την 1η Ιανουαρίου 2001 έως τις 31 Μαΐου 2013, 1.506 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους και 23.381 τραυματίστηκαν σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη εκ των οποίων οι 648 ήταν δικυκλιστές. Από την αρχή του 2013, 29 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, εκ των οποίων οι 19 ήταν αναβάτες μηχανών και οι 16 κάτω των 25 ετών!
Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν σε Χανιά, Κολυμπάρι και Καστέλι μεταξύ άλλων, έγινε επίδειξη του εξοπλισμού βιωματικής εκπαίδευσης από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» προσομοιάζοντας τις αιτίες τροχαίων ατυχημάτων για την ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών. Παράλληλα έγιναν μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στο Πάρκο του Δήμου Χανίων στο Καμπάνι Ακρωτηρίου, μαθήματα πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ και εκπαίδευση πολιτών στην καρδιαναπευστική αναζωογόνηση και επίδειξη απεγκλωβισμού από το ΕΚΑΒ.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων
Ο κ. Μαργαρώνης στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο στόχο των εκδηλώσεων και στην επιτακτική ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, λέγοντας μεταξύ άλλων:
«Ολοκληρώνοντας τις εκδηλώσεις για το μήνα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη και στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας μνήμης θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων μπορούμε να πούμε ότι όλοι οι στόχοι μας, εκτός από έναν, πραγματοποιήθηκε.
Αναδείξαμε και εμείς το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στο νησί μας όσο αφορά τις μεταφορές, το οδικό δίκτυο αλλά και την οδηγική μας συμπεριφορά.
Η Κρήτη συνέχισε, φιλοξενεί ετησίως περί τα 3 εκατομμύρια τουρίστες, πολλοί εξ αυτών νοικιάζουν οχήματα, έχουμε συνεχή ροή φορτηγών με προϊόντα πρωτογενούς τομέα και μεταφορικές εταιρείες με προϊόντα εμπορίου, βιομηχανικά, καύσιμα κ.α. Σε αυτά μπορούμε να προσθέσουμε και πολλά γεωργικά – αγροτικά μηχανήματα, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τα τουριστικά λεωφορεία τα οποία κινούνται στους δρόμους μας.
Είναι αδιανόητο τόνισε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΧ, όλα αυτά να κινούνται σε ένα απαρχαιωμένο δίκτυο επαρχιακού τύπου το οποίο ονομάζεται «Εθνικός δρόμος». Οι ελλείψεις σε φωτισμό, σήμανση, πεζογέφυρες κ.α. είναι μόνιμες.
Είμαστε στη χειρότερη θέση πανευρωπαϊκά ως χώρα και στην χειρότερη της χώρας, ως Κρήτη. Είναι απαράδεκτο να έχουν περάσει 5 κοινοτικά πλαίσια και εμείς να κάνουμε «μπαλώματα»
Μόλις πρόσφατα διαμαρτυρηθήκαμε και τα 4 Ε.Β.Ε. της Κρήτης μαζί διότι πόροι για υποδομές χάνονται από το νησί μεταφερόμενοι αλλού.
Έτσι η πρώτη στην ανάπτυξη περιφέρεια μέσω του ιδιωτικού τομέα αντιμετωπίζεται από το κράτος ως τελευταία στις επενδύσεις.
Δυστυχώς διαχρονικά δεν παίρνουμε πίσω ανταποδοτικά ούτε τα μισά από αυτά που δίνουμε. Για αυτό επεσήμανε, καλώ σήμερα από εδώ, αυτό το θέμα να μπει ως πρώτο ζήτημα στην προεκλογική ατζέντα όλων των υποψηφίων στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές του Μαΐου.
Ένας νέος υπό χάραξη σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με τις ανάλογες καθέτους, ο οποίος θα μας γλιτώσει από τουλάχιστον 50 νεκρούς ανά έτος και πολλαπλάσιους τραυματίες, μεταφορικό κόστος, σπατάλη καυσίμων ενώ θα προσδώσει και μια νέα οδηγική συμπεριφορά με την σωστή αστυνόμευση που θα υπάρχει.
Πετύχαμε λοιπόν μ’ αυτές τις εκδηλώσεις να γνωρίσει ο κόσμος έστω και με τα λίγα μέσα κάποιων μηχανημάτων τα συμβάντα σε περίπτωση ατυχήματος, όμως δεν πετύχαμε, να σταματήσουμε τα τροχαία ατυχήματα. Σχεδόν όλες οι οικογένειες στην Κρήτη όπως και στην δικιά μου έχουμε ένα θύμα τροχαίου.
Με ευχολογία και υποσχέσεις κατέληξε ο κ. Μαργαρώνης από πολιτικούς δεν λύνεται το θέμα. Ζητάμε πράξεις εδώ και τώρα από το κράτος που υποτίθεται ότι σέβεται την ανθρώπινη ζωή και τους πολίτες του».
Της Βάννας Σφακιανάκη Ως κεραυνός εν αιθρία και σαν να είναι κάτι τόσο φυσιολογικό και…
Σε μια επιχείρηση κατά των ναρκωτικών, αστυνομικοί του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων συνέλαβαν σήμερα έναν…
Σε ένα σημαντικό πλήγμα για την εγκληματικότητα στην περιοχή, η Αστυνομία Ηρακλείου εξάρθρωσε μια σπείρα…
Η Ένωση Συνδέσμων Κληρικών Εκκλησίας Κρήτης εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο εκφράζει την ηθική στήριξη…
Δεκάδες αυτοκινούμενα, πανίσχυρα πυροβόλα “M1989 Koksan” έχει στείλει ήδη η Βόρεια Κορέα στη Ρωσία, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν…
Βελτιωμένη εικόνα στα κατώτερα μισθολογικά κλιμάκια που κινούνται στα επίπεδα του κατώτατου μισθού, αλλά και…
This website uses cookies.