Categories: OIKONOMIA

Θ. Πετράκος: «Ο αγωγός, η μεγαλύτερη ενεργειακή και επενδυτική συμφωνία της δεκαετίας»

Τα πολλαπλά οφέλη από την υλοποίηση του ελληνο-ρωσικού σχεδίου, σύμφωνα με το οποίο θα επεκταθεί στο ελληνικό έδαφος ο αγωγός φυσικού αερίου που διέρχεται από την Τουρκία, ανέλυσε μιλώντας στο «Κόκκινο» και τον Διονύση Ελευθεράτο ο Θανάσης Πετράκος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πολύ καλός γνώστης ενεργειακών θεμάτων.

«Είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή αλλά και επενδυτική συμφωνία της τελευταίας δεκαετίας, όσο κι αν ενοχλούνται ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι και συστημικά μέσα ενημέρωσης» είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε:

«Όταν κάναμε το πρώτο ταξίδι στη Μόσχα, με τον αρμόδιο υπουργό Π. Λαφαζάνη, ακούγαμε ειρωνείες. Τώρα που η συμφωνία υπογράφηκε, είναι 10η είδηση στα κανάλια και τα sites!…  Αυτό δείχνει αμηχανία. Η ίδια η συμφωνία, βεβαίως, δείχνει την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού».

Ο κ. Πετράκος στάθηκε σε τρεις βασικές παραμέτρους: Τους οικονομικούς όρους υλοποίησης του σχεδίου, τη δυνατότητα παροχής φθηνότερου φυσικού αερίου στην ελληνική κοινωνία, την αναβάθμιση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας.

Μιλώντας για την πρώτη παράμετρο, ο κ. Πετράκος επεσήμανε ότι η χώρα θα συμμετέχει ως ισότιμος εταίρος σε αυτή τη σύμπραξη. Σημείωσε, χαρακτηριστικά:

«Δημιουργείται δημόσια επιχείρηση που θα κατέχει το 50%. Χωρίς να βάλουμε ευρώ, θα διαχειριζόμαστε τα 47 δισεκατομμύρια κυβικών μέτρων φυσικού αερίου που θα διέρχονται. Η χρηματοδότηση για την κατασκευή είναι εξασφαλισμένη 100%. Θα δημιουργηθούν 20.000 θέσεις εργασίας. Θα εξασφαλιστεί φθηνό φυσικό αέριο, κάτι που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις και θα ανακουφίσει φτωχά νοικοκυριά. Ξέρετε πολύ καλά ότι στην Ελλάδα το φυσικό αέριο είναι πανάκριβο, λόγω των μεσαζόντων. Αυτό θα πάψει».

Ερωτηθείς για το ποσό που προβλέπεται να λάβει η χώρα «έναντι προσδοκώμενων κερδών», το προσδιόρισε στα τρία δισεκατομμύρια ευρώ. «Θα αποφασιστεί στις επόμενες ημέρες, αλλά κάπου εκεί θεωρώ ότι θα είναι», είπε.

Ο κ. Πετράκος επεσήμανε ότι δεν νοείται καν σύγκριση με τους όρους, υπό τους οποίους η προηγούμενη κυβέρνηση σχεδίαζε «συμμετοχή» στον αγωγό ΤΑΡ, καθώς, όπως είπε, ούτε τέλη διέλευσης θα εισέπραττε η χώρα. «Τώρα είμαστε 50-50%, με τον ΤΑΡ προβλεπόταν 100 – 0», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ανέφερε πως, όσο κι αν οι αντίπαλοι της κυβέρνησης μέμφονται τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «εχθρεύεται την επιχειρηματικότητα», με το παρόν σχέδιο υποβοηθείται η επιχειρηματικότητα – και μάλιστα διπλά. Πρώτον, επειδή θα εξασφαλιστεί φθηνότερη ενέργεια και, δεύτερον, διότι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα έχουν δυνατότητα συμμετοχής στο έργο της κατασκευής.

«Με το σχέδιο του ΤΑΡ δεν θα μπορούσαν, διότι θα έπρεπε να προκαταβάλουν τον ΦΠΑ» πρόσθεσε.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι είναι απόρροια «λογικής του παραλόγου» η κριτική που εστιάζεται στην ιδέα ότι η χώρα θα ζημιωθεί, εάν «εκνευρίσει τους παραδοσιακούς της συμμάχους». Αντιθέτως, πρόσθεσε, αναβαθμίζεται η διεθνής θέση της χώρας.

Διερωτήθηκε ρητορικά γιατί «είναι καλό να έχει η Γερμανία προνομιακές ενεργειακές σχέσεις με τη Ρωσία» και να τροφοδοτεί  μέρος της Ευρώπης, μέσω του βόρειου αγωγού, και ταυτόχρονα να θεωρείται «κακή» εξέλιξη η παροχή  φυσικού αερίου σε χώρες  Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης, μέσω της ελληνο- ρωσικής συνεργασίας. «Εδώ η λογική σηκώνει τα χέρια ψηλά», ανέφερε.

Ο κ. Πετράκος ρωτήθηκε σχετικά με μια άλλη κριτική, που ασκείται: Ότι θα ήταν παρακινδυνευμένο να εναποτεθεί η ενεργειακή τροφοδοσία της Ελλάδας σε έναν αγωγό, που διέρχεται από την Τουρκία, καθώς η Άγκυρα θα έχει τη δυνατότητα να «κλείσει τη στρόφιγγα», σε περίπτωση κάποιας κρίσης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Απάντησε πως, εάν τυχόν η Άγκυρα έκανε κάτι τέτοιο, θα διακινδύνευε να προκαλέσει την εχθρότητα πολλών χωρών, στα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, που θα τροφοδοτούνται από τον ίδιο αγωγό.

Σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, μια ταύτιση συμφερόντων Ελλάδας και Τουρκίας, μέσω του αγωγού, μπορεί να αποδειχθεί παράγοντας εξομάλυνσης των σχέσεων των δυο χωρών.

Στο Κόκκινο

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

«Η Κολομβία της Ευρώπης»: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα καρτέλ και το πώς λειτουργούν

Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…

38 mins ago

Με αφορμή το ρεκόρ νεκρών από τροχαία στα Χανιά, οι ιστορικές καταβολές της έκφρασης “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου”

Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…

3 hours ago

Επίθεση Ανδρουλάκη προς την κυβέρνηση: Εξοντωτικές οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…

4 hours ago

Τάιλερ ΜακΜπέθ: «Ο Στέφανος Κασσελάκης θα γίνει μια μέρα ο επόμενος πρωθυπουργός»

Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…

4 hours ago

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…

4 hours ago

“Το Αυγό”: Μεγάλη έρευνα του Bloomberg για την παγκόσμια βιομηχανία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με ειδική αναφορά στο σκάνδαλο στα Χανιά | Βίντεο

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…

4 hours ago

This website uses cookies.