ΤΟΠΙΚΑ

Ιδιοκτήτες ενοικιαστικών αυτοκινήτων ζητούν παρέμβαση για την κακή κατάσταση του δρόμου προς τον Μπάλο

Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Γραφείων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ηρακλείου-Λασιθίου «ΗΝΙΟΧΟΣ» εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για την κακή κατάσταση του δρόμου προς την παραλία του Μπάλου και κατηγόρησε τον Δήμο Κισσάμου για αμέλεια και παράνομη επιβολή τέλους εισόδου.

Σε επιστολή τους προς τον Περιφερειάρχη Κρήτης, τα μέλη του συλλόγου υποστηρίζουν ότι ο δρόμος προς τον Μπάλο, μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων, βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων και να προκαλούνται ζημιές στα ενοικιαζόμενα οχήματα. Επιπλέον, καταγγέλλουν την επιβολή ενός ευρώ ανά άτομο ως «τέλος εισόδου», χωρίς όμως να υπάρχουν αντίστοιχα έργα βελτίωσης του δρόμου.

Ο σύλλογος ζητά την παρέμβαση των αρμοδίων αρχών για:

  • Την άμεση αποκατάσταση και συντήρηση του δρόμου.
  • Τον έλεγχο της νομιμότητας της επιβολής του τέλους εισόδου.
  • Τη διασφάλιση της διαφάνειας στη διαχείριση των εσόδων από το τέλος.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι η κακή κατάσταση του δρόμου και η επιβολή του τέλους έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και την εικόνα της περιοχής.

Πιο αναλυτικά στην επιστολή που συνοδεύεται από φωτογραφικό υλικό αναφέρονται τα εξής:

Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Γραφείων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ηρακλείου-Λασιθίου ΗΝΙΟΧΟΣ εκφράζει την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκεια των μελών του σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον δρόμο πρόσβασης προς την παραλία του Μπάλου.

Η συγκεκριμένη διαδρομή, μέσω της αγροτικής οδού Καστελλίου – Μπάλου που ξεκινά από το Δ.Δ. Καλυβιανής του Δήμου Κισσάμου, παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά την ασφάλεια, την τουριστική εμπειρία και τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών μας.

Ο δρόμος, μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων, αποτελεί τη μοναδική οδική πρόσβαση προς τον Μπάλο. Παρόλα αυτά, η συντήρησή του είναι ανύπαρκτη. Το χωμάτινο και πετρώδες οδόστρωμα έχει υποστεί εκτεταμένες φθορές, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων και προκαλεί σημαντικές ζημιές στα ενοικιαζόμενα οχήματά μας.

Επιπλέον, η έλλειψη μέτρων οδικής ασφάλειας, όπως προστατευτικά κιγκλιδώματα, σήμανση και μέριμνα για τη στενότητα του δρόμου, καθώς και η μη παροχή οδικής βοήθειας, εντείνει τους κινδύνους για οδηγούς και επιβάτες, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, όταν ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων αυξάνεται δραματικά.

Σύμφωνα με καταγγελίες πελατών μας, ο Δήμος Κισσάμου έχει τοποθετήσει μπάρα στην είσοδο της διαδρομής και έχει αναθέσει σε δημοτικούς υπαλλήλους την είσπραξη “τέλους εισόδου” ύψους 1 ευρώ ανά άτομο που επιβαίνει στο όχημα.

Οι υπάλληλοι χορηγούν απόδειξη με την ένδειξη “Τέλος εισόδου έργων υπαίθριας αναψυχής ανταποδοτικού χαρακτήρα”, χωρίς ωστόσο να αναφέρεται το οικονομικό έτος ή άλλα στοιχεία διαφάνειας.

Παράλληλα, παρά τις εισπράξεις, δεν παρατηρείται καμία προσπάθεια βελτίωσης ή συντήρησης του δρόμου. Η πρακτική αυτή παραβιάζει κατάφωρα τις διατάξεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας και συνιστά παράνομη και αντισυνταγματική επιβολή τέλους, το οποίο παρουσιάζεται παραπλανητικά ως “ανταποδοτικό”.

Αντίθετα, αποτελεί μία μορφή “χαρατσιού”, που επιβαρύνει κυρίως αλλοδαπούς επισκέπτες, αμαυρώνοντας την εικόνα της περιοχής ως τουριστικού προορισμού.

Η κατάσταση του δρόμου και η αμέλεια του Δήμου Κισσάμου δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα:

• Ατυχήματα και τραυματισμοί: Η απουσία κατάλληλων έργων υποδομής αυξάνει τον κίνδυνο πτώσεων, προσκρούσεων και μηχανικών βλαβών στα οχήματα.

• Οικονομικές ζημιές: Τα μισθωμένα οχήματα μας υφίστανται εκτεταμένες ζημιές, με αποτέλεσμα σημαντικό κόστος για τις επιχειρήσεις μας.

• Υποβάθμιση του τουρισμού: Η δυσκολία πρόσβασης και η επιβολή τέλους χωρίς αντίκρισμα επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία των επισκεπτών, με πιθανές επιπτώσεις στη φήμη της περιοχής.

Σύμφωνα με τον Νόμο 998/79, Άρθρο 15, οι δασικές αρχές μπορούν να περιορίσουν τη διέλευση οχημάτων για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας, με την προϋπόθεση ότι καθορίζονται σαφείς όροι και μέτρα.

Ωστόσο, οι ενέργειες του Δήμου Κισσάμου φαίνεται να στερούνται της απαραίτητης νομιμότητας, καθώς:

• Δεν τηρείται η απαραίτητη διαδικασία έγκρισης και διαφάνειας.

• Δεν λαμβάνονται τα απαραίτητα τεχνικά μέτρα συντήρησης του δρόμου, όπως προβλέπει η έννοια του “ανταποδοτικού χαρακτήρα”.

Ο Σύλλογός μας ζητά:

• Άμεση παρέμβαση αρμοδίων αρχών: Να ελεγχθεί η νομιμότητα της επιβολής του τέλους και να διερευνηθεί

η χρήση των εισπραχθέντων ποσών, εάν αυτά όντως κατανέμονται σε ανταποδοτικά έργα (οδοσάρωση, κλπ.)

• Αποκατάσταση και συντήρηση της οδού: Επείγοντα έργα βελτίωσης του δρόμου, με προτεραιότητα στην ασφάλεια και την προσβασιμότητα.

• Διαφάνεια και σύννομες διαδικασίες: Να θεσπιστεί ένα σαφές πλαίσιο διαχείρισης της πρόσβασης, σεβόμενο τους επισκέπτες και τους επαγγελματίες της περιοχής.

• Αποφυγή υπερβολικής οικονομικής επιβάρυνσης: Οποιαδήποτε εισφορά να συνδέεται με πραγματικά ανταποδοτικά έργα και να τελεί υπό δημόσιο έλεγχο.

Η προστασία της φυσικής κληρονομιάς, η βελτίωση της προσβασιμότητας και η διασφάλιση της τουριστικής εμπειρίας είναι ευθύνη όλων μας.

Καλούμε την Περιφέρεια Κρήτης, τις αρμόδιες αρχές και την Εισαγγελία Χανίων να αναλάβουν δράση άμεσα για την αποκατάσταση της νομιμότητας και τη βελτίωση των συνθηκών.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει πολιτικές που περιορίζουν τους αγρότες από…

3 hours ago

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του έτους, αναμένεται η απόφαση της αμερικανικής…

4 hours ago

Αρχιτεκτονικό γραφείο στα Χανιά στους φιναλίστ των ελληνικών “Όσκαρ” αρχιτεκτονικής

Στις 27 Ιανουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν οι απονομές των βραβείων…

4 hours ago

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για κλοπή ενός κινητού τηλεφώνου στην Κωνσταντινούπολη…

4 hours ago

Χερσόνησος: Νεαροί έκλεβαν χρήματα που έβγαζαν παιδιά από τα κάλαντα

Βίαιη φραστική - και όχι μόνο - επίθεση που συνοδεύτηκε από αφαίρεση χρημάτων που προέρχονταν…

4 hours ago

Η Κρήτη στο επίκεντρο της νέας ραγδαίας επιδείνωσης του καιρού

Σημαντική αλλαγή στο σκηνικό του καιρού προβλέπεται για τις επόμενες ημέρες, με την Εθνική Μετεωρολογική…

4 hours ago

This website uses cookies.