Εφηβική Βιβλιοθήκη της Δημοτικής Ενότητας Σούδας του Δήμου Χανίων
-Την Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012 η κα Κυρίτση Δήμητρα, διάβασε στα παιδιά το βιβλίο της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη, «Η φώκια που τραγουδούσε» ‒ ένα καλογραμμένο οικολογικό παραμύθι που με ιδιαίτερη ευαισθησία μιλάει στα παιδιά για το «φαινόμενο του θερμοκηπίου», τη μόλυνση των θαλασσών, την παράνομη αλίευση των θηλαστικών των ωκεανών και κατά συνέπεια τον κίνδυνο εξαφάνισής τους.
Η κα Κυρίτση μας είπε σχετικά : «Η ηρωίδα της ιστορίας, η μικρή φώκια Λαλούκ, και η απρόσμενη περιπέτειά της αντιμετωπίζονται με περισσή τρυφερότητα, τόσο από τη συγγραφέα, όσο και από την εικονογράφο ‒ η οποία αποδίδει αυτό το αίσθημα εξαιρετικά με τα απαλά, ελαφρώς ξεθωριασμένα, ροζ-μωβ-γαλάζια χρώματα που χρησιμοποιεί.
Ένα «κρακ!» στον πάγο άλλαξε αναπάντεχα τη ζωή της μικρής μας ηρωίδας και υπήρξε η αιτία της περιπλάνησής της στον άγνωστο κόσμο. Κι εμείς την ακολουθήσαμε σ’ αυτή της τη διαδρομή ‒ από τα παγωμένα νερά της Ανταρκτικής στα ζεστά νερά της Μεσογείου. Και παράλληλα, από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση. Από την αγάπη, τη χαρά, την ξεγνοιασιά και την ασφάλεια ‒ στη μοναξιά, στη λύπη, στο φόβο και στους λογής «ανθρώπινους» κινδύνους.
Μέσα από την αναδιήγηση της ιστορίας από τα παιδιά, εστιάσαμε κυρίως στα αισθήματά της και στις επαναλαμβανόμενες ανατροπές τους. Χαρά, φόβος και λύπη διαρκώς εναλλάσσονται. Γι’ αυτό, αμέσως μετά, αποτυπώσαμε στο «Ημερολόγιο των Βιβλίων» όλα εκείνα που την κάνανε χαρούμενη ή λυπημένη ‒ πράγματα κοινά με κείνα των ανθρώπων – καθώς και τους κινδύνους που την κάνανε να φοβάται και για τους οποίους υπεύθυνοι είναι οι ανεύθυνοι άνθρωποι.
Στη συνέχεια τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους φώκιες και μέσα από τον αριθμό των σφυριγμάτων τους έμαθαν να εκφράζουν άλλοτε τη χαρά, άλλοτε τη λύπη και άλλοτε το φόβο τους».
-Την Τετάρτη 16 Ιουλίου 2012 ο εμψυχωτής κ.Κυριάκος Βασιλομανωλάκης , διάβασε στα παιδιά το βιβλίο « Οι καλοί και οι κακοί πειρατές » του Αντώνη Παπαθεοδούλου. Ένα αστείο, παιχνιδιάρικο και πολύχρωμο πειρατικό βιβλίο, για να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε διαφορετικά κάθε λογής «κακούς» ή απλώς για να σκάσουμε στα γέλια. Έτσι λοιπόν, ο εμψυχωτής ανέλυσε σε 6 διαφορετικές φάσεις, το τι είπαν οι καλοί και οι κακοί πειρατές όταν τα καράβια τους συναντήθηκαν.
Στην 1η φάση έγινε ενεργοποίηση της γνώσης των μικρών ακροατών με συνεργατική προσέγγιση και συμπλήρωση των κενών τους μέσω ενός φυλλαδίου.
Στην 2η φάση οι ακροατές μοιράστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και τα ενδιαφέροντά τους.
Στη συνέχεια οι δύο βασικές ομάδες λειτούργησαν σαν χορός, επαναλαμβάνοντας τα λόγια του αναγνώστη, ενώ η τρίτη ομάδα λειτούργησε υποστηρικτικά σε περίπτωση που η μνήμη εργασίας μιας ομάδας ήταν αδύνατη.
Στην 3η φάση έγινε έλεγχος της καταγραφής στη μνήμη των ακροατών με την επιλογή μιας φάσης που τους έκανε εντύπωση.
Μετά ο εμψυχωτής περιέγραψε τα ταξίδια των λέξεων που μας ήρθαν σαν γλωσσικά δάνεια από διαφορετικές χώρες.
Στην 5η φάση τα παιδιά εικονοποίησαν από μνήμης μια αστεία σκηνή των διαλόγων.
Στην 6η φάση ο εμψυχωτής ζήτησε από τις ομάδες να φανταστούν ένα διαφορετικό τέλος…….της ιστορίας.
Στην τελική φάση τα παιδιά έφτιαξαν μια ακροστιχίδα σύνθημα και μήνυμα συνάμα για τη δύναμη της ομάδας.
Ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος της διαδικασίας εκλογής νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, με τη…
Μηχανικοί των Χανίων καταγγέλλουν σοβαρές παρατυπίες κατά τη διάρκεια δικαστικού ελέγχου που πραγματοποιήθηκε σε τεχνικά…
Ένα σοβαρότατο πρόβλημα που έχει προκύψει στα καταστήματα εστίασης με το πουρμπουάρ και την φορολόγησή…
Την άποψη ότι τα κινητά τηλέφωνα πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους νομοθέτες ως προϊόντα περίπου όσο επικίνδυνα…
Για αποτέλεσμα στις 10 το βράδυ και συμμετοχή πάνω από 300.000 ψηφοφόρους έκανε το μέλος…
Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) ανακοινώνει ότι παρατείνεται το μέτρο του μέγιστου…
This website uses cookies.