Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ.
Πρόκειται για μία σημαντική εκκρεμότητα για την κατασκευή του έργου συνολικού ύψους 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ, για την οποία πιέζει και η Ευρωπαΐκή Επιτροπή προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη χρηματοδότηση του καλωδιου και η συνέχιση της κατασκευής του από την γαλλική εταιρεία Nexans.
H τελευταία φέρεται να έχει στείλει τελεσίγραφο στο Διαχειριστή ότι αν δεν πληρωθεί η δόση του Απριλίου και του Μαίου που τρέχει, το έργο θα τεθεί σε παύση εργασιών από αρχές Ιουνίου. Τον κίνδυνο να σταματήσει η κατασκευή έχει επισημάνει από πριν το Πάσχα και η Κομισιόν με συνεχείς οχλήσεις προς την ΡΑΑΕΥ και την ΡΑΕΚ, ζητώντας μάλιστα και νέα τηλεδιάσκεψη την Μεγάλη Εβδομάδα, η οποία δεν έγινε με ευθύνη της Κυπριακής πλευράς. Για το θέμα είναι πλήρως ενημερωμένη και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, η οποία επίσης ζητά να κλείσουν τα ανοικτά ζητήματα που εμποδίζουν την ομαλή πορεία του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μεθοδολογία εσόδου της ΡΑΑΕΥ είναι έτοιμη από πριν το Πάσχα και θα δοθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση αμέσως μετά την έγκρισή της από την Ολομελεια. Βρίσκεται δε πολύ κοντά στην μεθοδολογία που έχει εισηγηθεί ο ΑΔΜΗΕ. Ωστόσο ο Ρυθμιστής δεν θα ικανοποιήσει το αίτημα του Διαχειριστή για απόσβεση του έργου σε 25 χρόνια καθώς στοχεύει στην μείωση της επιβάρυνσης των καταναλωτών και για το σκοπό αυτό ο χρόνος αποσβέσεις εκτιμάται ότι θα παραμείνει στα 35 χρόνια.
Η Ρυθμιστική Αρχή φαίνεται να κάνει αποδεκτή και την απαίτηση του ΑΔΜΗΕ ως προς την κατανομή του ρίσκου σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους το έργο σταματήσει να κατασκευάζεται αλλά και για την χορήγηση premium με κάποιες διαφοροποιήσεις στο χρόνο εφαρμογής. Στην περίπτωση αυτή φαίνεται ότι το βάρος πέφτει στους καταναλωτές στους οποίους επιμερίζονται τα τέλη χρήσης δικτύου.
Ενώ πάντως η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Ελλάδας φαίνεται να ανάβει το πράσινο φως για την μεθοδολογία εσόδου, πράσινο φως δεν υπάρχει από την Ρυθμιστική Αρχή της Κύπρου, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον, τουλάχιστον επί του παρόντος να εφαρμοστεί ενιαία μεθοδολογία για το έργο. Η ΡΑΕΚ παραπέμπει στην μεθοδολογία εσόδου που έχει εγκρίνει από πέρσι πριν ακόμη το έργο μεταβιβαστεί στον ΑΔΜΗΕ, κάτι ωστόσο που φαίνεται να δυσχεραίνει την χρηματοδότηση του έργου από τις τράπεζες και δεν ικανοποιεί τον ΑΔΜΗΕ. Και αυτό γιατί η μεθοδολογία αυτή δεν φαίνεται να ξεκαθαρίζει πότε θα αρχίσει να πληρώνεται το έργο, με τον Διαχειριστή να ζητά οι πληρωμές να γίνονται στο στάδιο της κατασκευής, όπως άλλωστε προβλέπει και η εθνική μεθοδολογία εσόδου. Αυτό συνεπάγεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση που θα επιβαρύνει κατά αναλογία τις δύο χώρες σε ποσοστό 37% (Ελλάδα) -67% (Κύπρος) θα έχει δύο μεθοδολογίες.
Η Κυπριακή πλευρά συνεχίζει την σκληρή της στάση προς τον ΑΔΜΗΕ και ζητά όπως αντίστοιχα και η ΡΑΑΕΥ, την προσκόμιση μίας σειράς στοιχείων της σύμβασης με την Nexans, τα οποία ο Διαχειριστής ισχυρίζεται ότι έχει προσκομίσει. Στα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται τα χρήματα που έχει πληρώσει ο ΑΔΜΗΕ στον κατασκευαστή του καλωδίου, οι πηγές προέλευσης των χρημάτων αυτών, τί ποσά έχουν αντληθεί από Ευρωπαϊκούς πόρους, τί προκαταβολές έχουν δοθεί κ.α.
newmoney.gr
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.