Καμπανάκι για τους δρόμους της Κρήτης

Στους πέντε πιο επικίνδυνους δρόμους ο ΒΟΑΚ-Τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί

Ασφαλές οδικό δίκτυο στην Κρήτη, για να μπει τέλος στη συνεχιζόμενη αιματοχυσία, ζητούν με επείγουσα επιστολή τους στον Γιώργο Παπανδρέου οι εκπρόσωποι των Τεχνικών Επιμελητηρίων του νησιού.

Όπως σημειώνουν, «η σημερινή πραγματικότητα και οι κυκλοφοριακές συνθήκες απαιτούν ο βόρειος οδικός άξονας να είναι ένας αυτοκινητόδρομος διπλού κλάδου ανά κατεύθυνση, με λωρίδα έκτακτης ανάγκης και διαχωριστικό στηθαίο σε όλο το μήκος του».

Από τις πιο επικίνδυνες εθνικές οδούς της Ελλάδος ο ΒΟΑΚ σύμφωνα με έρευνα

Εν τω μεταξύ σε έρευνα που διενήργησαν η εταιρεία «Συγκοινωνιακές Λύσεις», το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και η ΕΛΠΑ, επισημαίνοντας τα πιο επικίνδυνα σημεία των εθνικών οδών της Ελλάδας ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης βρίσκεται μέσα στους πέντε πλέον επικίνδυνους δρόμους. Η μελέτη δίνει έμφαση στα τμήματα του δρόμου, όπου τα τροχαία συμβάντα, με σοβαρούς τραυματισμούς και θανατηφόρα, είναι συνήθη φαινόμενα και είναι δυνατό να αποφευχθούν με βελτιώσεις της υποδομής και του εξοπλισμού.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συγκοινωνιολόγος Στ. Ευσταθιάδης, «στόχος της μελέτης είναι να εξετάσει την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου της Ελλάδας σε πρώτη φάση και στη συνέχεια του υπόλοιπου εθνικού και επαρχιακού δικτύου, βάσει των στοιχείων που έρχονται από την Τροχαία και την Ελληνική Στατιστική Αρχή».

Μεγάλο μέρος σήμερα του οδικού δικτύου είναι αυτοκινητόδρομοι ή υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι. Όμως υπάρχουν και οδοί, οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι υψηλών προδιαγραφών, αλλά διαθέτουν και επικίνδυνα γεωμετρικά στοιχεία (στροφές με κλήση κ.α). Γι’ αυτόν το λόγο, το εξεταζόμενο οδικό δίκτυο χωρίστηκε σε ομοειδή τμήματα κατά το έτος αναφοράς της ανάλυσης της μελέτης (έτη 2005-2007) και όπως τόνισε ο κ. Ευσταθιάδης, «υπάρχουν άξονες που έχουν βελτιωθεί από τότε, όπως η Εγνατία οδός και δεν έχουν περαστεί στον χάρτη της μελέτης, γιατί αυτός δημιουργήθηκε με τα τότε στοιχεία».

O χάρτης χωρίζει τις περιοχές επικινδυνότητας σε πέντε κατηγορίες, ανάλογα με το ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων ανά οχηματοχιλιόμετρο (δηλαδή ανά συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων που διέρχονται από συγκεκριμένη διαδρομή) σε αυτούς τους οδικούς άξονες. Οι πιο «επικίνδυνες» οδοί είναι οι άξονες Κορίνθου – Πύργου, η Ιωνία οδός (Αντίρριο – Ιωάννινα), ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, ο άξονας Κοζάνη – Φλώρινα αλλά και ο Λαμία – Καρδίτσα – Γρεβενά.

Στο πλαίσιο της μελέτης, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις και συλλογές στοιχείων κυκλοφοριακών φόρτων, ανά οδικό άξονα και τμήμα. Για κάποια οδικά τμήματα για τα οποία υπήρχαν πρόσφατα στοιχεία, αυτά παρασχέθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων περιλαμβάνουν κυκλοφοριακούς φόρτους και σύνθεση της κυκλοφορίας. «Το προτέρημα αυτής της μελέτης», όπως επισημαίνει ο κ. Ευσταθιάδης «είναι πως είναι γραφική και εποπτική καθώς και άμεσα συγκρίσιμη με άλλους ομοειδείς χάρτες παγκοσμίως».

Η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παραβίαση σηματοδότη και προτεραιότητας γενικώς αποτελούν τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων, σύμφωνα με τα στοιχεία.

«Γι’ αυτό οι οδηγοί δεν πρέπει τις μέρες του Πάσχα -αλλά και κάθε μέρα- να ξεχνούν τις συστάσεις τις τροχαίας και να έχουν πάντα την προσοχή τους στον δρόμο», λέει ο κ. Ευσταθιάδης.

Επίσης, έκκληση γίνεται από την τροχαία στους οδηγούς να είναι πολύ προσεκτικοί, να μην οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, να μην αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, να χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας, να μην πραγματοποιούν αντικανονικά προσπεράσματα, να μην μιλούν στο κινητό κατά την οδήγηση και να ακολουθούν τις υποδείξεις των τροχονόμων.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Οι πρώτες δηλώσεις του Σωκράτη Φάμελλου: “Ο ΣΥΡΙΖΑ ξαναξεκινάει. Θα χτίσουμε το σπίτι μας από την αρχή”

Σε μία ιστορική ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος, νέος πρόεδρος του κόμματος, προχώρησε…

3 hours ago

Συντριπτική νίκη Πολάκη σε όλες τις κάλπες στα Χανιά – 100% στα Σφακιά – Αναλυτικά τα αποτελέσματα με ποσοστά

Η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Χανίων χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση, με…

3 hours ago

Η πρώτη δήλωση Πολάκη: “Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί το σχέδιο ρευστοποίησης από την ολιγαρχία απέτυχε”

Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…

3 hours ago

ΟΟΣΑ: Ξεζουμίζει τα νοικοκυριά η έμμεση φορολόγηση – Πρωταθλητές στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης

Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…

3 hours ago

Οι Αποκορωνιώτες ενώνουν τον αγώνα τους με τους κατοίκους των Κεραμειών ενάντια στους πυλώνες

Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…

4 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Νέος πρόεδρος ο Σωκράτης Φάμελλος

Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καθώς κατάφερε να επικρατήσει από την…

4 hours ago

This website uses cookies.