ΕΛΛΑΔΑ

Κανονικά από το μεσημέρι τα δρομολόγια των πλοίων;

Σε αναστολή της απεργίας των ναυτεργατών αναμένεται να προχωρήσει η ΠΝΟ μετά την επίτευξη συμφωνίας με τους ακτοπλόους για αυξήσεις μισθών κατά 7% στη διετία.

Στις 12 το μεσημέρι αναμένεται να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΝΟ προκειμένου να λάβει και επίσημα την απόφαση αναστολής της απεργίας των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα.

Eκτός απροόπτου τα δρομολόγια αναμένεται να αρχίσουν να εκτελούνται κανονικά από τις δύο το μεσημέρι και μετά.

Σύμφωνα με το moneyreview.gr, η αναστολή της απεργίας έρχεται μετά τη χθεσινή συμφωνία μεταξύ του συνδέσμου επιχειρήσεων επιβατηγού ναυτιλίας και της ΠΝΟ για αυξήσεις μισθών κατά 7% στη διετία. Νομοτελειακή θεωρείται πλέον η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων από το 2025.

Οι αυξήσεις των μισθών συμφωνήθηκαν ύστερα από τριήμερη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που επέφερε, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, ματαίωση των ταξιδιών περισσοτέρων των 100.000 επιβατών, 9.000 φορτηγών και 15.000 Ι.Χ. Η απεργία ξεκίνησε αρχικά την Τρίτη και Τετάρτη και κατόπιν παρατάθηκε για την Πέμπτη και την Παρασκευή, αλλά τελικά αργά το απόγευμα της Πέμπτης ακτοπλόοι και σωματεία κατέληξαν σε συμφωνία επιτρέποντας την εκτέλεση των δρομολογίων κανονικά από σήμερα Παρασκευή.

Τα συνδικαλιστικά σωματεία των ναυτεργατών, που αρχικά απήργησαν αξιώνοντας αυξήσεις 12%, αποδέχτηκαν τελικά την πρόταση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που προβλέπει για το 2025 αυξήσεις ίσες με τον πληθωρισμό συν 2 ποσοστιαίες μονάδες, με εγγυημένη αύξηση τουλάχιστον 5%, και για το 2026 αύξηση ίση με τον πληθωρισμό. Σημειώνεται ότι από το 2010 έως σήμερα οι μισθοί των ναυτεργατών (ΠΝΟ) εμφανίζονται αυξημένοι κατά 12%, έναντι 5% αυτών της συλλογικής σύμβασης της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με πηγές της ακτοπλοΐας.

Αναλυτές που παρακολουθούν τις επιχειρήσεις του κλάδου της ακτοπλοΐας αναφέρουν ότι το ετήσιο κόστος πληρωµάτων για το σύνολο της ελληνικής ακτοπλοΐας ανέρχεται περίπου σε 250 εκατ. και κάθε ποσοστιαία µονάδα αύξησης οδηγεί σε 2,5 εκατ. αύξηση των εξόδων. Εκτός όµως από την αύξηση των µισθών της συλλογικής σύµβασης των ναυτεργατών, από το επόµενο έτος θα αυξηθούν σηµαντικά τα λειτουργικά κόστη της ακτοπλοΐας και εξαιτίας αλλαγών στο ευρωπαϊκό ρυθµιστικό πλαίσιο για τα καύσιµα και τον περιορισµό των εκποµπών άνθρακα. Συγκεκριµένα, σύµφωνα µε τον Σύνδεσµο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, από τον Ιανουάριο αυξάνεται η υποχρέωση αγοράς δικαιωµάτων ρύπων (ETS) από 40% το 2024 σε 70% το 2025 και 100% το 2026 για την Αδριατική και την Κρήτη. Από τον ερχόµενο Ιανουάριο ξεκινάει επίσης η εφαρµογή των κανόνων Fueleu για τη ναυτιλία, στο πλαίσιο της δέσµης µέτρων «Fit for 55» για την ενεργειακή µετάβαση της Ε.Ε., η οποία συνεπάγεται επιπλέον αύξηση κόστους καυσίµων λόγω της µερικής κατανάλωσης βιοκαυσίµων, ενώ βάσει ευρωπαϊκού κανονισµού θεσπίζεται στη Μεσόγειο και υποχρεωτική χρήση καυσίµων µε µέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,1% (MGO). Μόνο το τελευταίο µέτρο αναµένεται να αυξήσει το κόστος των καυσίµων για την ελληνική ακτοπλοΐα περίπου κατά 100 εκατ. µε βάση τις σηµερινές τιµές.

Το κόστος καυσίµων, λιπαντικών και δικαιωµάτων ρύπων το 2024 αντιπροσωπεύει το 46% του συνολικού κόστους εκµετάλλευσης, ενώ µε τις παραπάνω αυξήσεις αναµένεται να φτάσει το 52%, λένε οι ακτοπλόοι. Προκειµένου να αντισταθµιστεί το κόστος αυτό, θα απαιτηθεί αύξηση 10% των τιµών των εισιτηρίων. Και αυτό διότι ήδη τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων κινούνται σε χαµηλά µονοψήφια ποσοστά και είναι πρακτικά αδύνατον να απορροφηθούν οι αυξήσεις αυτές πλήρως από τις επιχειρήσεις, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

7 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

11 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

11 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

11 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

11 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

13 hours ago

This website uses cookies.