-Μνημόνιο πολιτικής αναλγησίας
– Η κ. Βλαζάκη ήταν επιλεγμένη από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής (ΕΙΣΕΠ) και τώρα «παύεται» με μόνη υπογραφή του υπουργού κ. Τασούλα!
Γράφει η Κατερίνα Πολύζου | Άλλη μια υπόθεση κομματικής κατάργησης έρχεται στο φως της δημοσιότητας, με την υπόθεση της γνωστής για το ήθος και την επιστημονική της αριστεία αρχαιολόγου Μαρίας Βλαζάκη, από τη θέση της Γενικής Δ/ντριας Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού.Η καταξιωμένη Χανιώτισσα αρχαιολόγος πληροφορήθηκε την… καρατόμησή της, ενώ ήταν ομιλήτρια σε συνέδριο που διοργάνωσαν ιταλικά πανεπιστήμια με κεντρικό θέμα την ανασκαφή της στα Χανιά… (!)
Μία αρχαιολόγος εξαιρετικού ήθους και επιστημονικής αρτιότητας
Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι εδώ και χρόνια, η κ. Βλαζάκη ανασκάπτει το μινωικό ανακτορικό κέντρο της Κυδωνίας μέσα στα Χανιά, που εκτείνεται στο λόφο Καστέλλι και τη συνοικία Σπλάντζια. Πρόκειται για το σπουδαιότερο στη Δυτική Κρήτη, εφάμιλλο των μεγάλων ανακτόρων της υπόλοιπης Κρήτης, όπως της Φαιστού, Ζάκρου, Μαλίων. Στα πιο πρόσφατα πολύ σημαντικά ευρήματα συγκαταλέγεται ο εντοπισμός θυσίας νέας γυναίκας σε αυλή του ανάκτορου των μυκηναϊκών χρόνων (των αρχών του 13ου αι. π.Χ.), με αφορμή ένα πολύ ισχυρό σεισμό που έπληξε τότε τα Χανιά. Το εύρημα, λόγο της σπουδαιότητας έχει προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον. Χαρακτηριστικά, με αφορμή αυτό, διοργανώθηκε πριν λίγες μέρες συνέδριο στο Μιλάνο για την ανθρωποθυσία στην αρχαιότητα, όπου η ανθρωποθυσία των Χανίων ήταν το κεντρικό και πιο επίκαιρο θέμα.
Μιλώντας στον Κρήτη Fm και στην εκπομπή «Καφές με σχόλια», η κ. Βλαζάκη δήλωσε ότι έχει ήδη καταθέσει αίτηση θεραπείας, επειδή δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία.
Βουλή, 15/10/2014:
Ο Μητσοτάκης λέει: “Αποσαφηνίζεται με την τροπολογία αυτή ότι είναι στη δυνατότητα του Υπουργού πια μόνο στο πλαίσιο των μεταβατικών διατάξεων να κάνει χρήση αυτής της σχετικής διάταξης και μόνο στην περίπτωση στην οποία προκύπτει συρρίκνωση των δομών, η οποία είναι και η περίπτωση σε όλα τα Υπουργεία ως αποτέλεσμα εφαρμογής των νέων οργανισμών.”
(ο νόμος έγινε ΦΕΚ με συνοπτικές διαδικασίες στις 23/10)
ΥΠΠΟΑ 24/10/2014:
Ο Υπουργός παύει την Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη, Γενική Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, επιλεγμένη από ΕΙΣΕΠ, και στην θέση της τοποθετεί εξέχον στέλεχος της ΔΑΚΕ (κα Κόρκα) στις 27/10/2014.
Σημειώνουμε ότι η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς στο νέο Οργανισμό του ΥΠΠΟΑ (που άρχισε να ισχύει στις 28 Οκτωβρίου) δεν καταργήθηκε, δεν συρρικνώθηκε, έμεινε ΙΔΙΑ! Αντίθετα, στο συγκεκριμένο υπουργείο, δημιουργήθηκαν περισσότερες Γενικές Διευθύνσεις.
Σημειώνουμε επίσης ότι η κα Βλαζάκη συμμετείχε στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ για τη μη εφαρμογή του νόμου για την ποσοτική αξιολόγηση… Στη διάρκεια της συζήτησης της τροπολογίας στη βουλή, οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ Θ. Δρίτσας και Μ. Γιαννακάκη αντίστοιχα, αντιλήφθηκαν την πολιτική μεθόδευση και την κατήγγειλαν ευθέως. Στις αιτιάσεις τους ο Κ. Μητσοτάκης επέμεινε ότι δεν τοποθετεί ημέτερους, δεν φτιάχνει κομματικό κράτος και δεν κατεβάζει φωτογραφικές τροπολογίες!
Θ. Δρίτσας: Θα αποκαταστήσουμε όλες τις κομματικές «εκκαθαρίσεις»
Μιλώντας στην εκπομπή «Καφές με σχόλια», ο κ. Δρίτσας περιέγραψε όλη τη μεθόδευση της ηγεσίας του υπουργείου πολιτισμού, με «χρυσό» αρωγό τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ δεσμεύτηκε για την πλήρη αποκατάσταση των ανθρώπων που βρίσκονται σε αναγκαστική… απόσυρση για κομματικούς σκοπούς.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων
Με τον ενδεικτικό τίτλο: Δευτέρα 27/10/2014: μια «μαύρη μέρα» για την αρχαιολογία, παρεμβαίνει στις «ανακατατάξεις» στο Υπουργείο Πολιτισμού και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Ενδεικτικά, στην ανακοίνωσή τους οι Έλληνες αρχαιολόγοι επισημαίνουν:
«Η Αρχαιολογική Υπηρεσία, η αρχαιότερη υπηρεσία του νέου ελληνικού κράτους, έχει μπει εδώ και καιρό στο στόχαστρο διάφορων πολιτικών ηγεσιών, για την παρρησία με την οποία ασκεί το ελεγκτικό και αποφασιστικό της ρόλο υπερασπιζόμενη τα μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, για την επιμονή της να είναι μια παραγωγική Δημόσια Υπηρεσία.
Σήμερα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού επιφέρει στην Υπηρεσία ένα τεράστιο πλήγμα με την υλοποίηση του νέου Οργανογράμματος του ΥΠΟΑ: Το βράδυ της Δευτέρας 27/10/2014, παραμονή αργίας, οι προϊστάμενοι και οι τμηματάρχες, που τοποθετούνται πλέον με αναπλήρωση από τον Υπουργό, αλλά και απλοί υπάλληλοι, έμαθαν από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (!) ότι θα πρέπει να αναλάβουν καθήκοντα σε νέες Υπηρεσίες και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Έως τώρα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ δεν έχει δώσει καμιά εξήγηση για τους τρόπους με τους οποίους προτίθεται να αντιμετωπίσει την τεράστια εμπλοκή που προξενεί στα εκατοντάδες έργα ΕΣΠΑ και τεχνικά έργα τρίτων, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με τη διοικητική αλλαγή των Υπηρεσιών και των υπολόγων».
Στην ίδια πάντα ανακοίνωση, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην υπόθεση της κ. Βλαζάκη:
«Είναι ο Υπουργός Κ. Τασούλας και η Γενική Γραμματέας Λ. Μενδώνη που έφεραν στη Βουλή φωτογραφική διάταξη στον Ν. 4304 (άρθρο 31) μόνο για να μπορέσουν να απομακρύνουν τελικά απολύτως αυθαίρετα τη Γενική Διευθύντρια Αρχαιοτήτων, κα Μ. Βλαζάκη –τη στιγμή μάλιστα που αυτή παρευρίσκεται σε συνέδριο που διοργανώνεται προς τιμήν της στην Ιταλία. Είναι ο υπουργός ο κ. Μητσοτάκης που είπε ψέματα μέσα στη Βουλή, ότι η τροπολογία δεν ήταν φωτογραφική, μόνο που τελικά την εφάρμοσαν μόνο στο ΥΠΠΟΑ! Υπενθυμίζουμε ότι η κ. Βλαζάκη ήταν επιλεγμένη από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής (ΕΙΣΕΠ) και τώρα «παύεται» με μόνη υπογραφή του υπουργού κ. Τασούλα! Αυτή είναι η Δημόσια Διοίκηση που ονειρεύονται».
Και η ανακοίνωση καταλήγει:
«Όπως οι προκάτοχοί μας υπεράσπισαν τα μνημεία και την Αρχαιολογική Υπηρεσία στην Κατοχή και τη Χούντα, παρά τις επαπειλούμενες απολύσεις και τις μετακινήσεις προσωπικού, έτσι και εμείς τώρα πρέπει να σταθούμε όρθιοι και να υπερασπίσουμε τα μνημεία και τα μουσεία της Ελλάδας! Δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε η Αρχαιολογική Υπηρεσία να λειτουργεί υπό καθεστώς «κατοχής» και φόβου για εκτοπίσεις».
Αντίστοιχη ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε η ΑΔΕΔΥ.
Λίγα λόγια για τη Μαρία Βλαζάκη
-Από το 2011 είναι Γενική Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Εκτός από τον συντονισμό για κάθε σχετικό θέμα όλων των Εφορειών και κρατικών Μουσείων δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα διεκδίκησης και επαναπατρισμού αρχαιοτήτων από το εξωτερικό. Συμμετέχει στις σχετικές συναντήσεις της ΟΥΝΕΣΚΟ και σε αντίστοιχα διεθνή συνέδρια.
– Στην Αρχαιολογική Υπηρεσία εργάζεται από το 1975, αρχικά στην ΚΑ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και στη συνέχεια στην ΚΕ΄ Εφορεία Δυτικής Κρήτης, όπου από το 1990 έως το 2010 υπήρξε Διευθύντρια. Κατά τα έτη 2001-2003 υπήρξε Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου και της αντίστοιχης ΚΓ΄ Εφορείας.
-Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μινωική Κρήτη και τη γεωμετρική Ελλάδα και κυρίως επικεντρώνονται στους νομούς Χανίων και Ρεθύμνου όπου έχει διεξαγάγει πλήθος ανασκαφών. Σχετικώς, έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα και μονογραφίες, έχει επιμεληθεί αρκετές εκδόσεις, έχει συμμετάσχει με ομιλία σε περισσότερα από 30 διεθνή συνέδρια και έχει πραγματοποιήσει πολλές διαλέξεις σε πανεπιστήμια και ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης έχει επιμεληθεί και συντονίζει μεγάλες εκθέσεις αρχαιοτήτων στο εξωτερικό.
-Η διδακτορική της διατριβή έγινε στο Πανεπιστήμιο Clermont-Ferrand της Γαλλίας και είχε ως θέμα την πόλη των Χανίων (Κυδωνία) στα μινωικά και γεωμετρικά χρόνια.
-Η συστηματική ανασκαφή την οποία διευθύνει σήμερα είναι στο λόφο Καστέλλι στο λιμάνι των Χανίων, όπου αποκαλύπτεται το σημαντικότερο μινωικό ανακτορικό κέντρο της δυτικής Κρήτης.
-Μέλος των Κεντρικών Συμβουλίων του Υπουργείου Πολιτισμού, Πρόεδρος της Εθνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής για τη Σύμβαση της Χάγης σχετικά με την προστασία πολιτιστικών αγαθών, μέλος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της ΟΥΝΕΣΚΟ, της Εθνικής Επιτροπής για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά, του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος και του Μουσείου Κανελλοπούλου, του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων, της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, εκπρόσωπος του Υπουργείου Πολιτισμού στην Προγραμματική Σύμβαση για την Παλιά Πόλη Χανίων.
Αποκαλυπτική και η συζήτηση στη Βουλή:
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Η΄
Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ:
Δεν ξέρω πότε θα έρθει ο κ. Μητσοτάκης, για να υπερασπιστεί τις τροπολογίες που έχει φέρει και αν θα έρθει. Εν πάση περιπτώσει, αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη μια διαδικασία κατάργησης γενικών διευθυντών, μετάπτωσής τους σε απλούς υπαλλήλους μετά από πολύχρονη υπηρεσία σε θέσεις διευθυντικές και επιλογής με παράκαμψη υπηρεσιακών συμβουλίων και όλα τα άλλα με απόφαση Υπουργού ορισμού γενικών διευθυντών. Ένα νέου τύπου κομματικό κράτος αρχίζει να οικοδομείται και ως μοντέλο το προτείνει ο κ. Μητσοτάκης, για να το μιμηθούν σιγά-σιγά. Ήδη, είναι σε εξέλιξη αντίστοιχα στο Υπουργείο Πολιτισμού και σε άλλα Υπουργεία.
Οι τροπολογίες δεν είναι ο τρόπος για να ρυθμίζονται αυτά τα πράγματα. Επιτέλους! Έχουν συμβεί τόσα και τόσα. Διαλύεται ο κρατικός μηχανισμός, διαλύονται οι υπηρεσίες, διαλύονται τα πάντα. Οι εργαζόμενοι μπαίνουν σε μια διαδικασία που δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει την επόμενη μέρα. Τώρα έχουμε και την απόλυτη κυριαρχία του Υπουργού μέσα από διάφορες δαιδαλώδεις ρυθμίσεις και καθ’ υπέρβαση όλων των κανόνων της χρηστής διοίκησης και της απολύτου διαφάνειας».
Θα ήθελα να ανακοινώσω στο Σώμα ότι ο Υπουργός κ. Μητσοτάκης ενημέρωσε το Προεδρείο ότι θα έρθει να στηρίξει την τροπολογία του.
…………………………………
Τον λόγο για τρία λεπτά ο Υπουργός κ. Μητσοτάκης.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να κάνω μία σύντομη αναφορά στις δύο τροπολογίες τις οποίες προτείνει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να ενσωματωθούν στο σχετικό νομοσχέδιο. Και οι δύο είναι διαδικαστικού χαρακτήρα.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Δ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ)
Η τροπολογία 1896 δίνει μια λύση στο πρόβλημα της γραμματειακής υποστήριξης του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού, ένα πρόβλημα το οποίο προέκυψε από το γεγονός ότι το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ήταν το πρώτο το οποίο εφάρμοσε στην πράξη τον νέο οργανισμό του Υπουργείου και κατά συνέπεια κατήργησε στην πράξη την γραμματεία ως αυτοτελές τμήμα.
Λύνεται, λοιπόν, ένα πρακτικό ζήτημα που αφορούσε την ίδια τη λειτουργία του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού και γι’ αυτό και την εισηγούμαστε ως υπουργική τροπολογία και δεν την ενσωματώνουμε στο σχέδιο νόμου το οποίο θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα.
Η δε τροπολογία 1898 έρχεται και κάνει μια ρύθμιση πάλι μεταβατικού χαρακτήρα στη διάταξη του ν. 4111/2013, η οποία προέβλεπε την παράταση της θητείας προϊσταμένων μέχρι και το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας. Αποσαφηνίζεται με την τροπολογία αυτή ότι είναι στη δυνατότητα του Υπουργού πια μόνο στο πλαίσιο των μεταβατικών διατάξεων να κάνει χρήση αυτής της σχετικής διάταξης και μόνο στην περίπτωση στην οποία προκύπτει συρρίκνωση των δομών, η οποία είναι και η περίπτωση σε όλα τα Υπουργεία ως αποτέλεσμα εφαρμογής των νέων οργανισμών.
Θα ήθελα να πω με την ευκαιρία αυτή, κύριε Πρόεδρε, ότι ενδεχομένως και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα προκηρυχθούν και επίσημα οι πρώτες οριζόντιες θέσεις γενικών διευθυντών με βάση τις πάγιες διατάξεις του ν. 4275 που ψηφίσαμε πριν από λίγους μήνες στη Βουλή.
Αυτό έρχεται ως απάντηση στην κριτική η οποία μας ασκήθηκε, ότι τελικά σκοπός του Υπουργείου ήταν να παραμείνουμε μόνο στις μεταβατικές διατάξεις και να μην εφαρμόσουμε τις πάγιες διατάξεις του νόμου. Αυτό μπορεί να ίσχυε για τον προηγούμενο νόμο αλλά σίγουρα δεν ισχύει για αυτόν.
Για αυτό και επαναλαμβάνω τη δέσμευση του Υπουργείου, ότι θα κινηθούμε με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στην εφαρμογή των πάγιων διατάξεων για την επιλογή των προϊσταμένων, γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών.
Και πάλι ευχαριστώ, κύριε Παφίλη, για την κατανόηση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο κ. Παφίλης έχει τον λόγο.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Μπορώ να κάνω μία ερώτηση, κύριε Πρόεδρε;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Μισό λεπτό, κύριε Παφίλη, αν έχετε την καλοσύνη.
Κύριε Υπουργέ, δέχεστε να σας κάνει μία ερώτηση ο κ. Δρίτσας;
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Παρακαλώ.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Κύριε Υπουργέ, καταλάβαμε τα επιχειρήματα σας για τις δύο τροπολογίες. Πριν έρθετε, εγώ στο Βήμα κατήγγειλα ότι ήδη έχετε πάρει αποφάσεις, καθαιρώντας από θέση γενικών διευθυντών, προϊσταμένων διευθύνσεων, υπαλλήλους με πολυετή θητεία και με υψηλά προσόντα, υποβιβάζοντάς τους σε απλούς υπαλλήλους και ορίζοντας άλλους στη θέση τους καθ’ υπέρβασιν και μέσα από τη νομοθεσία που έχετε δημιουργήσει, καλύπτοντας τις θέσεις των γενικών διευθυντών με υπουργικές αποφάσεις -δικές σας αποφάσεις.
Θα μιλήσετε για αυτό αναφορικά και με τις τροπολογίες; Διότι αυτό είναι μοντέλο και για τα άλλα Υπουργεία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Για το ζήτημα αυτό, κύριε συνάδελφε, είχα μιλήσει εκτεταμένα και στο πλαίσιο της συζήτησης η οποία έγινε όταν εισαγάγαμε στο Σώμα τις ρυθμίσεις σχετικά με την επιλογή των προϊσταμένων.
Είχα πει με σαφήνεια ότι πράγματι υπάρχει ένα ζήτημα στις μεταβατικές διατάξεις και η ίδια η φύση της οριζόντιας εφαρμογής προεδρικών διαταγμάτων για όλα τα Υπουργεία καθιστά αναγκαία τη λήψη υπουργικής απόφασης για την τοποθέτηση των νέων προϊσταμένων, μόνο –τονίζω- ως προς το μεταβατικό στάδιο. Μπορεί να υπάρχει απόκλιση σε υπαλλήλους οι οποίοι έχουν κριθεί με τις μεταβατικές διατάξεις του νόμου Ραγκούση μόνο με αιτιολογημένη γνώμη. Και αυτό συνέβη και στο δικό μας το Υπουργείο.
Τονίζω ότι οι διατάξεις αυτές είναι μεταβατικού χαρακτήρα κι ότι και οι υπάλληλοι, γενικοί διευθυντές, οι οποίοι δεν τοποθετήθηκαν ή δεν θα τοποθετηθούν με τις κρίσεις των Υπουργών στο πλαίσιο των μεταβατικών διατάξεων, θα έχουν τη δυνατότητα μέσα σε λίγους μήνες από τώρα να διεκδικήσουν με το πάγιο σύστημα να κριθούν, με βάση όμως μία διαφορετική λογική.
Διότι επαναλαμβάνω και πάλι ότι η βασική κριτική την οποία ασκήσαμε, κύριε συνάδελφε, στις προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, ειδικά στις μεταβατικές διατάξεις του νόμου Ραγκούση, ήταν ότι χρησιμοποιούσε ως αποκλειστικό κριτήριο επιλογής το άθροισμα μορίων. Και αυτό ακριβώς σκοπεύει να αλλάξει το νομικό πλαίσιο το οποίο εμείς έχουμε εισάγει.
Ο νόμος Ραγκούση προέβλεπε, ως προς τις πάγιες διατάξεις του, χρήση και εξετάσεων και συνέντευξης. Δεν εφαρμόστηκε όμως, ποτέ στην πράξη. Και αναρωτιέμαι, όλοι αυτοί που ασκούν σήμερα κριτική στο Υπουργείο εκ του ασφαλούς, γιατί δεν εφάρμοσαν ποτέ το νόμο ως προς τις πάγιες διατάξεις;
Εμείς το ζήτημα της στείρας μοριοδότησης θέλουμε να το διορθώσουμε. Και αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός που αλλάξαμε τον ίδιο τον τρόπο επιλογής των προϊσταμένων και βελτιώσαμε τις πάγιες διατάξεις του νόμου Ραγκούση -και αυτό θα κάνουμε. Όμως, η δέσμευση του Υπουργείου παραμένει -και για αυτό και μίλησα για την επιτάχυνση της διαδικασίας- ότι εδώ πέρα μιλάμε μόνο για μεταβατικές διατάξεις και καμμία πρόθεση δεν έχει το Υπουργείο να παγιοποιήσει μία κατάσταση, η οποία πραγματικά θα ρυθμίζεται με μία υπουργική απόφαση.
Σας διαβεβαιώνω, όμως, ότι άλλος τρόπος εφαρμογής των νέων οργανισμών στην πράξη δεν υπήρχε. Άρα το θέμα αυτό δεν είναι καινούριο. Δεν εγείρεται για πρώτη φορά. Είχαμε κάνει εκτεταμένη συζήτηση στην Εθνική Αντιπροσωπεία, όταν συζητήσαμε το ζήτημα αυτό. Απλά τώρα έρχεται να εφαρμοστεί στην πράξη.
Και θεωρώ κατάκτηση για τη δημόσια διοίκηση το γεγονός ότι καλούμαστε, ακριβώς, να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα. Και ποιο είναι το πρόβλημα; Ότι για πρώτη φορά εφαρμόζουμε οριζόντια καινούργια προεδρικά διατάγματα για όλα τα Υπουργεία, τα οποία συρρικνώνουν ουσιαστικά τις δομές και δημιουργείται, πράγματι, ένα πρακτικό πρόβλημα, ότι πρέπει να γίνει επιλογή από ένα μεγαλύτερο αριθμό προϊσταμένων οι οποίοι κατελάμβαναν αυτήν τη θέση, ενός μικρότερου αριθμού. Και αυτή η επιλογή δεν είναι πάντα η ευκολότερη.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Καταγγέλλεστε δημοσίως και με έγγραφες ανακοινώσεις από τις ενώσεις εργαζομένων ότι επιλέγετε υμετέρους…
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Δεν επιλέγω ημετέρους.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: …κι ότι τους βάζετε στις θέσεις αυτές…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Μισό λεπτό. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: … και τους υπαλλήλους καριέρας, τους κάνετε απλούς υπαλλήλους.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Δεν έχω δυστοκία να απαντήσω σε αυτό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Στις δευτερολογίες μπορεί να τεθεί ξανά το θέμα.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να πω μία μόνο φράση: Δεν επιλέγω ημετέρους. Εφαρμόζω ψηφισμένο νόμο.
……………………………….
Τον λόγο έχει η κ. Γιαννακάκη, για τέσσερα λεπτά.
ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ:
Όσον αφορά την τροπολογία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που αφορά τις επιλογές προϊσταμένων, θέλω να πω ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια τροπολογία που έχει να κάνει με ένα νόμο και μια πολύ συγκεκριμένη διάταξη, την οποία ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πριν από δύο μόλις μήνες υποστήριζε θερμά από αυτό εδώ το Βήμα.
Εγώ να δεχθώ ότι στην εφαρμογή της είδε προβλήματα και θέλει να την αλλάξει.Η συγκεκριμένη όμως τροπολογία είναι πραγματικά φωτογραφική. Δεν θα σταθώ σε διάφορα που ακούγονται ότι αφορά συγκεκριμένη γενική διευθύντρια πολύ συγκεκριμένου Υπουργείου. Θα πω όμως πως το γεγονός ότι είναι φωτογραφική φαίνεται από το ότι η αιτιολογική έκθεση ουσιαστικά δεν μπορεί να υποστηρίξει το σώμα του κειμένου. Ενώ δηλαδή μέσα στην τροπολογία γράφει «εν γένει αναδιάρθρωση», βλέπουμε ότι η αιτιολογική έκθεση δεν μπορεί αυτό να το υποστηρίξει και μιλάει για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες γενικές διευθύνσεις συγχωνεύονται ή καταργούνται.
Πρέπει εδώ να τονίσουμε το εξής. Αν παύσουν τους γενικούς διευθυντές πριν τοποθετηθούν οι νέοι, μπορεί να ξεπεραστεί και αυτό που προνοεί ο ν.4275, δηλαδή την ανάγκη να υπάρξει ειδική αιτιολόγηση. Και φυσικά δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι ένας γενικός διευθυντής, που έχει κριθεί από τον ΕΙΣΕΠ και μπορεί να πάρει παράταση, βάσει του ν.4111, μπορεί να καταργηθεί από έναν Υπουργό χωρίς να υπάρξει προηγούμενη αιτιολόγηση».
Ένα μικρό μόνο δείγμα… Η ίδια κατάσταση σε όλα τα υπουργεία, στήνεται ΠΛΗΡΩΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ με πρόσχημα τις μεταβατικές διατάξεις!
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…
Ακόμα πιο «τσουχτερό» αναμένεται φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως επιβεβαιώνει η μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο…
Ο Δήμος Χανίων πρωτοπορεί σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών έχει…
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου «Η Ομπρέλα μου» της Κατερίνας Βαγιωνάκη. Σε μια κατάμεστη…
Η θεατρική ομάδα Ανάμεσα στο Φως και τη Σκιά παρουσιάζει το εμβληματικό έργο του Ζαν-Πολ…
This website uses cookies.