Υπό κατάληψη τελεί, από νωρίς το πρωί, το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου, συμμετέχοντας στις πανελλαδικές κινητοποιήσεις των Μουσικών Σχολείων, ενώ οι μαθητές προσανατολίζονται και σε παράσταση διαμαρτυρίας στην πλατεία Ελευθερίας, τις επόμενες ημέρες.
Πέραν των κοινών αιτημάτων των Μουσικών Σχολείων ανά την επικράτεια για κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, τη δωρεάν παροχή των βιβλίων των μουσικών μαθημάτων και την εξασφάλιση εκπτώσεων για την αγορά μουσικών οργάνων, την πιστοποίηση των μουσικών σπουδών των μαθητών στο σχολείο και τη διευκόλυνση των αποφοίτων για την εισαγωγή τους σε μουσικά πανεπιστήμια, το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου αντιμετωπίζει και ξεχωριστά προβλήματα που άπτονται κυρίως των υποδομών.
Συγκεκριμένα, το σχολείο στεγάζεται σε παλιά στρατιωτικά κτίρια, χωρίς θέρμανση και κλιματισμό, ακατάλληλες για διδασκαλία. Ελλείπουν επίσης μικρές αίθουσες για εξατομικευμένα μαθήματα αλλά και μεγάλες αίθουσες για σίτιση των μαθητών, συναυλίες και πρόβες μεγάλων μουσικών συνόλων αλλά και για τις συνεδριάσεις των σχεδόν 100 εκπαιδευτικών του σχολείου.
Παράλληλα η ακύρωση της απόφασης για ίδρυση τμήματος Μουσικών Σπουδών στην Κρήτη προκάλεσε απογοήτευση και αγωνία για τα επερχόμενα έξοδα των οικογενειών, των οποίων τα παιδιά θα αναγκαστούν να μετοικήσουν για να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου
Τα Μουσικά Σχολεία είναι εξατάξια γυμνάσια-λύκεια όπου, μαζί με τα μαθήματα του γενικού σχολείου, διδάσκονται και πολλά διαφορετικά μουσικά μαθήματα. Τα Μουσικά Σχολεία μαθαίνουν στα παιδιά μας πολλά είδη μουσικής, κλασσικής και σύγχρονης, ενώ ταυτόχρονα φροντίζουν για την διάσωση και εξέλιξη της παραδοσιακής μας μουσικής.
Το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου στελεχώνεται από εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, τόσο στην γενική παιδεία όσο και στα μουσικά μαθήματα, κι έχει την χαρά να έχει καταπληκτικούς μαθητές και αποφοίτους οι οποίοι διαπρέπουν στα αντικείμενά τους. Δυστυχώς η φιλότιμη προσπάθεια διοίκησης, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και κηδεμόνων για μόρφωση και προκοπή, παρεμποδίζεται από τις δυσχέρειες που προκαλούν τα ακατάλληλα κτήρια στα οποία στεγάζεται το Σχολείο μας.
Πέρα από τα προφανή προβλήματα που έχει η στέγαση σχολείου σε στρατιωτικά κτήρια τα οποία φτιάχτηκαν πριν πολλές δεκαετίες, τα πλέον φλέγονται θέματα αυτή τη στιγμή είναι:
(1) Οι ανυπόφορες συνθήκες στις αίθουσες διδασκαλίας μουσικών οργάνων λόγω έλλειψης θέρμανσης και κλιματισμού και
(2) Η έλλειψη μεγάλων αιθουσών για την σίτιση των μαθητών, για συναυλίες και πρόβες των μεγάλων μουσικών συνόλων, και για συνεδριάσεις των σχεδόν εκατό εκπαιδευτικών του Σχολείου, αλλά και μικρών αιθουσών για εξατομικευμένα μαθήματα. Είχε δρομολογηθεί μια κάποια λύση σε αυτά τα θέματα με την επισκευή παρακείμενου κτηρίου, η οποία όμως έχει ανασταλεί.
Στα παραπάνω, να προστεθεί και η απογοήτευση για την πρόσφατη απόφαση ακύρωσης της ίδρυσης τμήματος Μουσικών Σπουδών στην Κρήτη.
Ένα τέτοιο τμήμα θα επέκτεινε την ακαδημαϊκή αριστεία των ΑΕΙ της Κρήτης και στην Μουσική, αλλά και θα ελάφρυνε τον οικογενειακό προϋπολογισμό από το κόστος μετοίκησης των παιδιών μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Άρτα ή Κέρκυρα.
Επιπλέον από τα δικά μας, τοπικά αιτήματα, συνυπογράφουμε τα πάγια αιτήματα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων στα οποία περιλαμβάνονται:
(1) Άμεση κάλυψη όλων των ελλείψεων εκπαιδευτικών.
(2) Δωρεάν διδακτικά βιβλία μουσικών μαθημάτων και έκπτωση στην αγορά μουσικών οργάνων.
(3) Πιστοποίηση των μουσικών σπουδών των μαθητών μας και
(4) Διευκόλυνση των αποφοίτων για εισαγωγή σε μουσικά πανεπιστήμια.
Είναι καιρός πια η Πολιτεία να στηρίξει έμπρακτα τα Μουσικά μας Σχολεία, όπως γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες. Το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου “Μίκης Θεοδωράκης” συντάσσεται με τα παιδιά μας και υποστηρίζει τα δίκαια αιτήματά τους.
Η ανακοίνωση των μαθητών
Το δεκαπενταμελές συμβούλιο του Μουσικού Σχολείο Ηρακλείου, ως δημοκρατικά εκλεγμένο όργανο των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου του Μουσικού Σχολείο Ηρακλείου, έχει τα εξής αιτήματα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου αλλά και του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και τα παρουσιάζει στοχεύοντας σε δημόσια συζήτησή τους.
Τα αιτήματά μας είναι:
Για το σχολείο:
1. Να καταστούν όλοι οι χώροι του σχολείου προσβάσιμοι για όλα τα άτομα. Για παράδειγμα το κτίριο των μουσικών οργάνων διαθέτει μόνο μία – και αυτή στενή – σκάλα, αποκλείοντας ανάπηρα άτομα (που χρησιμοποιούν αμαξίδιο, πατερίτσες κ.λπ.).
2. Δημιουργία κατάλληλων κτιριακών υποδομών, οι οποίες θα πληρούν τις προϋποθέσεις για τη στέγαση ενός μουσικού σχολείου, καθώς το παρόν κτήριο είναι εντελώς ακατάλληλο. Υπάρχει απόλυτη ανάγκη στη δημιουργία κατάλληλης αίθουσας συναυλιών (μιας και τόσα χρόνια δεν
υπάρχει τίποτα αντίστοιχο), αλλά και αιθουσών διδασκαλίας με ηχομόνωση.
3. Κάλυψη των ελλείψεων των καθηγητών στο υποχρεωτικό όργανο του ταμπουρά, αλλά και σε πολύ βασικά όργανα όπως το τσέλο, το κλαρινέτο και τα ευρωπαϊκά κρουστά.
4. Ανακατασκευή του γειτονικού εγκαταλελειμμένου κτηρίου «Νο 302» και επανάχρησή του με σκοπό να καλύψει βασικές ανάγκες του σχολείου μας όπως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες οργάνων, αίθουσα εστίασης. Σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί, με ένα σχετικά χαμηλό κόστος και σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν οι σχετικές εργασίες που ξεκίνησαν στο παρελθόν και σταμάτησαν για
άγνωστο λόγο.
5. Εδώ και 2,5 χρόνια πλέον, έχει πραγματοποιηθεί αυτοψία από μηχανικό του Δήμου για εγκατάσταση κλιματιστικών μονάδων στις αίθουσες μουσικών οργάνων όπου δεν υπάρχει κεντρική θέρμανση. Τα κλιματιστικά είναι απαραίτητα για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων καθώς τον χειμώνα η θερμοκρασία πέφτει σε απαγορευτικά επίπεδα. Η δυσμενής αυτή κατάσταση είναι χρόνια, ώστε καθηγητές και καθηγήτριες έχουν φέρει από τα σπίτια τους δικά τους θερμαντικά σώματα!
Σε πανελλαδικό επίπεδο:
1. Συγγραφή σχολικών εγχειριδίων και δωρεάν παραχώρηση τους από το κράτος, καθώς και δημιουργία καθορισμένης ύλης στα μουσικά μαθήματα, η οποία θα είναι κοινή για όλα τα μουσικά σχολεία πανελλαδικά.
2. Μοριοδότηση και ποσόστωση στις πανελλαδικές εξετάσεις στα παιδιά που ενδιαφέρονται για τις μουσικές σχολές.
3. Πιστοποίηση των θεωρητικών σπουδών (π.χ. θεωρία, αρμονία) και των μουσικών οργάνων σε κάθε απόφοιτο μουσικού σχολείου.
4. Δημιουργία ενός πεδίου προσανατολισμού οπού θα επιλέγεται από τους ενδιαφερομένους μαθητές αποκλειστικά για τα τρία τμήματα μουσικών σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κανένα από τα υπάρχοντα πεδία δεν μας καλύπτουν επαρκώς με αποτέλεσμα τη γενικευμένη δυσφορία των
μαθητών.
5. Επιχορήγηση ενός ποσού (voucher) για την αγορά των υποχρεωτικών μουσικών οργάνων στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου των μουσικών σχολείων της χώρας.
6. Ίδρυση τμήματος μουσικών σπουδών, που απουσιάζει πλήρως από την Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο, με αποτέλεσμα τα ενδιαφερόμενα άτομα από τις προαναφερθείσες περιοχές να καταφεύγουν σε άλλα πανεπιστήμια της χώρας μακριά από τον τόπο τους, και να επιβαρύνονται με σημαντικά έξοδα.