Επιστολή λάβαμε από φοιτητές του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης με τίτλο «Ο εκπαιδευτής πρέπει να εκπαιδευτή» στην οποία καταγγέλλουν αυτό που αναγνωρίζουν ως αντιδημοκρατική και αυθαίρετη απόφαση που πήραν καθηγητές για μη πραγματοποίηση μαθημάτων ακόμα και θεωρίας, εάν η προσέλευση είναι μικρότερη των 10 ατόμων.
Όπως αναφέρουν, με την εφαρμογή του μέτρου 5 μαθήματα θεωρούνται μη διδαχθέντα, αφαιρέθηκαν από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις, οπότε δεν μπορούν να τα δώσουν στην εξεταστική και ο “Εύδοξος” (ηλεκτρονική υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων) να ζητάει πίσω τα βιβλία. Επιπλέον καταγγέλλουν ότι με την απόφασή τους ουσιαστικά δε μπορούν να ξεκινήσουν την εργαστηριακή πρακτική άσκηση με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά επιπλέον κόστη τα οποία δεν αντέχουν οικονομικά.
Διαβάστε τι καταγγέλλουν οι φοιτητές:
Στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (ΣΕΥΠ) του ΤΕΙ Κρήτης πάρθηκε απόφαση απ’ τη Γενική Συνέλευση των καθηγητών του τμήματος στην αρχή του εαρινού εξαμήνου του 2017, να μην πραγματοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα εάν δε συμπληρώνεται ο αριθμός των 10 φοιτητών. Κατ’ επέκταση, εφόσον χαθούν πάνω από 3 παραδόσεις, το συγκεκριμένο μάθημα δεν μπορεί να δοθεί στην εξεταστική, καθώς θεωρείται ότι δεν έχει διδαχθεί η προκαθορισμένη ύλη.
Σαν αποτέλεσμα αυτού του μέτρου, έχουν αφαιρεθεί αυτή τη στιγμή από τις δηλώσεις των φοιτητών 5 μαθήματα, εκ των οποίων τα 3 είναι προαπαιτούμενα για τις Εποπτείες(Εργαστηριακή Πρακτική Άσκηση). Η εφαρμογή αυτού του μέτρου αναγκάζει τους φοιτητές να παρατείνουν τις σπουδές τους, μένοντας στο Ηράκλειο. Αρκετοί φοιτητές πιστεύαμε, από την αρχή της επιβολής του μέτρου ότι είναι μία απόφαση αυθαίρετη, παράνομη και ότι είναι ένα παράδειγμα ακραίας καθηγητικής αυθαιρεσίας. Είναι απαράδεκτο, τιμωρητικό και κατάχρηση εξουσίας, αυτό το αυταρχικό και διοικητικό μέτρο. Ποτέ δεν έχει την ευθύνη μόνο η μία πλευρά. Οι καθηγητές μας, λόγω της μειωμένης προσέλευσής μας στα θεωρητικά μαθήματα, θεώρησαν ότι ευθύνη έχουν μόνο οι φοιτητές. Αντίθετα, εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον έχει αποδειχτεί ότι η μάθηση είναι μία διαδικασία αλληλένδετη ανάμεσα στους διδάσκοντες και τους διδασκόμενους. Φοιτητές και καθηγητές δίνουν και παίρνουν γνώση και καθηγητική αυθεντία δεν υπάρχει.
Αναρωτιόμαστε αν έλαβαν υπόψη τους ότι η σχολή μας αποτελεί παράδειγμα εντατικοποίησης, όταν ο φοιτητής καλείται σε ένα εξάμηνο να παρακολουθεί 4 εργαστήρια και εποπτεία. Σε αυτή την περίπτωση, η πλειοψηφία των συμφοιτητών μας, βρίσκονται όλη την ημέρα σε ένα λεωφορείο, και πηγαίνουν καθημερινά στη σχολή, ώστε να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις της. Οπότε κανείς δεν μπορεί να μας χαρακτηρίσει αδιάφορους φοιτητές και να μας προσάψει χαρακτηρισμούς που ακούσαμε πολλές φορές τους τελευταίους μήνες από τους καθηγητές μας: «θέλετε να πάρετε το πτυχίο από το σπίτι», «δεν πατάτε στη σχολή», «δεν είμαστε ίδρυμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”. Ακόμη μάλλον δεν έλαβαν υπόψη τους ότι στα ΤΕΙ φοιτούν σπουδαστές των πιο αδύναμων οικονομικών στρωμάτων και γι’ αυτό το λόγο ένα μεγάλο ποσοστό εργάζεται. Επιπλέον στα περισσότερα θεωρητικά μαθήματα, ο καθηγητής δεν αλληλοεπιδρά με τους φοιτητές. Αντίθετα δίνει την εντύπωση ότι προβαίνει σε μία διεκπεραιωτική διαδικασία. Οι καθηγητές συνήθως διαβάζουν σημειώσεις από το e-class που είναι στη διάθεση των φοιτητών ή προτιμούν μονολόγους, χωρίς να γίνεται καμία συζήτηση. Οπότε οι αιτίες της μη προσέλευσης των φοιτητών στις διαλέξεις ποικίλουν.
Επίσης αναρωτιόμαστε για τη γνώση τους σχετικά με τη νομοθεσία. Μπορεί ένα τμήμα καθηγητών να αποφασίζει ό, τι θέλει και να το ονομάζει νόμιμο; Είναι νόμιμο ο καθηγητής να αγνοεί τους 7, 8, 9 φοιτητές που έρχονται για παρακολούθηση και να τους στερεί τη μάθηση που είναι δικαίωμά τους να τους παρέχεται; Είναι γνωστό ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η παρακολούθηση είναι προαιρετική για τα θεωρητικά μαθήματα και υποχρεωτική για τα εργαστήρια. Είναι ηθικό οι καθηγητές να προσπαθούν να στρέψουν τους φοιτητές εναντίων συμφοιτητών τους για αυτή την κατάσταση, μεταφέροντας της ευθύνη για τις δικές τους αποφάσεις στους φοιτητές; Ακόμη υπάρχει πραγματική ειλικρίνεια στα λόγια και τις πράξεις τους; Οι συγκεκριμένοι καθηγητές που υποστηρίζουν αυτό το διοικητικό μέτρο είναι μόνιμοι καθηγητές. Εάν ήταν ωρομίσθιοι, θα αρνούνταν άραγε να πραγματοποιούν, τις ορισμένες από το πρόγραμμα διαλέξεις και να εξετάζουν τα μαθήματά τους, ως μη διδαχθέντα;
Μας προξενεί πραγματική εντύπωση, όταν δυσανασχετούν καθηγητές για την σημερινή νεολαία, να την υποτιμούν, να την θεωρούν πειθήνια, να την κατηγορούν ότι δεν αντιστέκεται, ότι δεν πρωταγωνιστεί στα κοινωνικά κινήματα. Συγχρόνως βέβαια στην πράξη, προωθούν το «πίστευε και μη ερεύνα, για να έχεις ευνοϊκή αντιμετώπιση», «κατηγόρησε τον συμφοιτητή σου», αντί να συνεργαστείτε μαζί και άλλα πρωτάκουστα. Έχουν σκεφτεί, όλοι όσοι ζητούν τα παραπάνω διφορούμενα από τη νέα γενιά τι έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια, πως έχει διαπαιδαγωγηθεί, τι παραδείγματα και τι πρότυπα είχε, σε τι αδιέξοδα βρίσκεται;
Δυστυχώς είμαστε η γενιά με τα πολλά πτυχία και το μαύρο μέλλον. Μας δίδαξαν καλά το σχολείο και τα ΜΜΕ τον ανταγωνισμό και τον ατομικό δρόμο. Δυστυχώς το ίδιο διδάσκουν και οι καθηγητές μας. Αυτές οι ριζωμένες αντιλήψεις, για τις οποίες η νεολαία δεν ευθύνεται, συμβάλουν στην έλλειψη αντίστασης μέσα στην κρίση. Όμως συγχρόνως με όποιον νέο άνθρωπο και αν μιλήσετε θα νοιώσετε την αγωνία του. Θα νοιώσετε την αγανάκτησή του και την απογοήτευσή του. Θα καταλάβετε τα εμπόδια που βρίσκονται μπροστά μας. Θα νοιώσετε την επιθυμία για αντίσταση, αλλά και τη δυσκολία να βρεθεί ένας νέος δρόμος.
Το πιο ακραίο περιστατικό των ημερών, αφορά την ακύρωση του μαθήματος «Μεθοδολογία Γενικής Κοινωνικής Εργασίας», το οποίο είναι προαπαιτούμενο για την Εποπτεία III. Η τελευταία μας ευκαιρία για να εξεταστεί το μάθημα ήταν η Τετάρτη 14 Ιουνίου 9π.μ., ενώ 11π.μ. της ίδιας ημέρας εξεταζόταν το εργαστήριο της Εποπτείας I. Το μάθημα είχε προσέλευση 7 φοιτητών, δεν πραγματοποιήθηκε και την επόμενη ημέρα αφαιρέθηκε από τις δηλώσεις μας, στην έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Είναι αυτή εκπαιδευτική διαδικασία; Επίσης για τα χαμένα μαθήματα μας ζητάει ο Εύδοξος να επιστρέψουμε τα βιβλία, αλλιώς θα αντιμετωπίσουμε και εκεί κυρώσεις. Από την αρχή του εξαμήνου, οπότε και εφαρμόστηκε το μέτρο, δεν παρατηρήθηκε αύξηση της προσέλευσης. Οπότε φάνηκε η αναποτελεσματικότητά του. Λειτούργησε μόνο ως μέτρο τιμωρίας και εκδίκησης. Αντίθετα οι επιπτώσεις που έχουμε παρατηρήσει είναι: αποδιοργάνωση του διαβάσματος μέσα στην εξεταστική, άγχος και απογοήτευση για τις σπουδές που έχουμε επιλέξει.
Τέλος, θέλουμε να τονίσουμε ότι η πρακτική αυτή των καθηγητών δεν καταγγέλλεται μόνο στο πλαίσιο του ότι είναι μία απόφαση παράνομη, αλλά κυρίως γιατί πρόκειται για μία απόφαση αυθαίρετη, αντιδημοκρατική, που έρχεται κόντρα στα συμφέροντα και τα δικαιώματα των φοιτητών. Ελπίζουμε οι καθηγητές μας να πράξουν με βάση τη λογική και το δίκαιο και να επαναφέρουν στις δηλώσεις μας τα μαθήματα που έχουν αφαιρέσει.
Δεν θα αξιώσουμε τίποτα, δεν θα ζητήσουμε τίποτα. Θα πάρουμε, θα καταλάβουμε.
Σπουδαστές/Σπουδάστριες Κοινωνικής Εργασίας
Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ ανακοίνωσε ότι διπλασίασε μέσα σε τρεις ημέρες σε σχεδόν 15.000…
Το Δουβλίνο ενέκρινε σήμερα για πρώτη φορά τον διορισμό μιας Παλαιστίνιας πρεσβευτή στην Ιρλανδία, μετά την…
Δόθηκε πριν από λίγο σε διαβούλευση από το υπουργείο Οικονομικών το φορολογικό νομοσχέδιο που περιλαμβάνει μεταξύ των…
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλήφθηκαν την 31-10-2024…
Με πρωτοβουλία του Εργαστηρίου Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του…
Μόνο ελάχιστες σταγόνες νερού έχουμε δει να πέφτουν στην Κρήτη, σε σχέση με τις αναμενόμενες βροχές παρότι διανύουμε…
This website uses cookies.