Όλα ξεκίνησαν όταν τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης in.gr, tanea.gr και protothema.gr ανάρτησαν δημοσιεύματα τα οποία ανέφεραν ότι η εταιρεία με την επωνυμία Skroutz που ανήκει στο χώρο του ελληνικού marketplace εξαπάτησε το καταναλωτικό κοινό μέσω της συνεργασίας της με την εταιρεία 365shop, η οποία σύμφωνα πάντα με συγκεκριμένους λογαριασμούς στο twitter, αποσπούσε χρήματα από πολίτες οι οποίοι ενώ πλήρωναν για την παραγγελία τους, δεν την λάμβαναν ποτέ.
Στις 9 Απριλίου 2022 η εταιρεία Skroutz εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ενημέρωνε το καταναλωτικό κοινό ότι η συνεργασία της με το 365shop.gr διακόπτεται οριστικά. Έκτοτε, στο Twitter επικράτησε ησυχία.
Ξαφνικά, στις 13/04/2022 στις 19:38 ο ιντερνετικός ενημερωτικός ιστότοπος συμφερόντων Μαρινάκη, tanea.gr, ανάρτησε δημοσίευμα με τίτλο: Καταγγελία – κόλαφος κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών φέρνοντας ξανά το θέμα στο προσκήνιο. Εκτός από το χρονικό της υπόθεσης, η ενημερωτική ιστοσελίδα έγραψε ότι η εξαπάτηση της εταιρείας οδήγησε τους καταναλωτές «να στραφούν εναντίον της skroutz.gr», παραθέτοντας ορισμένα τυποποιημένα και όμοια tweets.
Στις 14/04/2022 και ώρα 7:15, η ενημερωτική ιστοσελίδα in.gr, συμφερόντων Μαρινάκη, ανάρτησε το ίδιο δημοσίευμα με tanea.gr σε επίπεδο Newsroom, το οποίο φέρει επίσης τον τίτλο: Καταγγελία – κόλαφος κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών παραθέτοντας επίσης τα tweets των δήθεν οργισμένων καταναλωτών.
Στις 14/04/2022 και ώρα 8:15 η ενημερωτική ιστοσελίδα protothema.gr δημοσιεύει το πρώτο «ρεπορτάζ» το οποίο αναδεικνύει την «οργή» στο twitter σε βάρος της skroutz.gr με τίτλο: #Cancel_Skroutz: Οργή στα social media για μεγάλη διαδικτυακή απάτη μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας.
Το περίεργο της υπόθεσης ωστόσο, είναι ότι το hashtag #Cancel_Skroutz άρχισε να τρεντάρει στο twitter μετά τα δημοσιεύματα, και συγκεκριμένα μετά το μεσημέρι της 14ης Απριλίου, πράγμα το οποίο δεν πέρασε απαρατήρητο από τους χρήστες.
Το #cancel_skroutz ξεκινησε να τρεντάρει στο twitter πριν απο 59 λεπτά. Στον Τυπο όμως το ανακάλυψαν 4 ώρες νωρίτερα. Το λες και κληρονομικό χάρισμα. #cancel_shopflix pic.twitter.com/ZPRidSttQA
— pnp4p (@pnp4p) April 14, 2022
Ταυτόχρονα, δεν ήταν λίγοι οι χρήστες που θεώρησαν ότι τα συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης είχαν όφελος από το ξέσπασμα εναντίον της skroutz.gr, καθώς ο ιδιοκτήτης τους, ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, διατηρεί ιστότοπο που ανήκει στο χώρο του marketplace με την επωνυμία shopflix. Χρήστες του twitter αναφέρουν ότι σκοπός του εφοπλιστή ήταν να χάσει την αξιοπιστία της η εταιρεία skroutz.gr ώστε να αυξηθεί η δημοφιλία του shopflix, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ένα νέο κύμα με hashtag #cancel_shopflix.
Ας ετοιμαστούν οι μικροί μαγαζάτορες να πληρώνουν τρελή μίζα στον Εθνικό μας Ναρκεμπορα Βαγγελα Μαρινακη για μια θέση στο #cancel_shopflix του. Ειδάλλως θα πέσει τσιμεντωμα.
Είμαστε τόσο μαλακας λαός, που θα πετύχει απόλυτα ο εκβιασμός του.#cancel_skroutz pic.twitter.com/qGKYbQXBkm— Αστυάναξ⚔️Τερρακόττας (@Cloudbusted1) April 14, 2022
Είναι προφανώς τυχαίο ότι ότι μόλις έστησε τη δική του πλατφόρμα ο πρωθυπ… ο #Μαρινάκης, ήθελα να πω, πήρε τέτοια έκταση το #cancel_skroutz – ειδικά από πλευράς ΜΜΕ που ανήκουν στον ίδιο. #cancel_shopflix https://t.co/4giE3p4Kgo
— Keyser Söze (@UsualSusp6) April 14, 2022
Νομίζω το #cancel_shopflix πρέπει να τρενταρει αντι του #cancel_skroutz pic.twitter.com/zk2PhwPcP3
— Ολυμπι52αρης (@olympiakaris) April 14, 2022