Κατηγορηματική δέσμευση υφυπουργού υποδομών για το αεροδρόμιο Χανίων

Οριστική ένταξη του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων το αργότερο ως τις 30 Ιουλίου απαντά ο υφυπουργός στον Ευτύχη Δαμιανάκη

Το αργότερο μέχρι τις 30 Ιουλίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ένταξης του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Χανίων του ΠΑΣΟΚ Ευτύχη Δαμιανάκη. Ο υφυπουργός επισήμανε ότι οι αναγκαίες πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες για «το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της δυτικής Κρήτης», όπως το χαρακτήρισε.

Ο κ. Δαμιανάκης ζήτησε από τον κ. Μαγκριώτη να πάρει σαφή θέση σχετικά με τη φημολογία περί πιέσεων που έχει δεχθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να ματαιωθεί το έργο, εξαιτίας της κατασκευής νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. «Το ένα έργο δεν έχει καμία σχέση με το άλλο» σημείωσε ο Χανιώτης βουλευτής και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε καμία αντίρρηση για το αεροδρόμιο του Καστελλίου. Όμως, έχουμε απαίτηση να μη συσχετιστεί σε καμία περίπτωση το έργο των 100 εκατ. ευρώ στον αερολιμένα Χανίων με τα όποια ζητήματα θέτουν οι υποψήφιοι ανάδοχοι του έργου του Ηρακλείου. Είναι άλλο η δυτική Κρήτη με πύλη εισόδου το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” και άλλο η ανατολική με το Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου».

Απαντώντας ο υφυπουργός διαβεβαίωσε με κατηγορηματικό τρόπο ότι κάθε αεροδρόμιο έχει την αυτοτέλειά του, ενώ αποκάλυψε ότι πράγματι έχουν ασκηθεί τέτοιες πιέσεις:  «Η διαβεβαίωσή μας είναι απόλυτη. Οφείλω να σας πω ότι και στη θητεία της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν τεθεί αυτά τα θέματα και η προηγούμενη κυβέρνηση τα είχε απορρίψει, τα απορρίψαμε και εμείς. Το αεροδρόμιο των Χανίων κατασκευάζεται με δημόσια δαπάνη, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ το αεροδρόμιο στο Καστέλλι του νομού Ηρακλείου κατασκευάζεται με το καθεστώς της σύμβασης παραχώρησης».

Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Δαμιανάκης επεσήμανε την αναγκαιότητα του έργου, χαρακτηρίζοντας το αεροδρόμιο στρατηγικής σημασίας υποδομή. Όπως σημείωσε, το έργο έχει εξαγγελθεί από το 2003, «στην αρχή μόνο για την κατασκευή του νέου αεροσταθμού, προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια, με την προσθήκη και του νέου πύργου ελέγχου, ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στα 100 εκατ. Ενώ λοιπόν όλα ήταν έτοιμα και οι επίσημες διαβεβαιώσεις των μέχρι σήμερα αρμοδίων ήταν ότι απέμενε μόνο η υπογραφή της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία έχει ήδη υπογραφεί, ξαφνικά τον Φεβρουάριο αιφνιδιάστηκαν όλοι οι φορείς ανεξαιρέτως όταν διαπίστωσαν ότι υπήρχαν και άλλες μελέτες σε εκκρεμότητα. Μεταξύ αυτών και το σχέδιο λειτουργίας του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας».

Στην απάντησή του, ο κ. Μαγκριώτης χαρακτήρισε δικαιολογημένη τη δυσφορία των φορέων των Χανίων, παραδέχθηκε ότι το έλλειμμα αναπτυξιακών υποδομών στην Κρήτη είναι μεγάλο, ενώ υπογράμμισε ότι «αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να έχουμε ουσιαστικά ανάδοχο για το έργο, καθώς τα χρήματα είναι διασφαλισμένα και η προετοιμασία έχει ήδη γίνει». Απέδωσε τις καθυστερήσεις σε προβλήματα ασυνεννοησίας και αδυναμία κατανόησης των κοινοτικών κανονισμών και διαβεβαίωσε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρακολουθεί στενά το θέμα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «το παρακολουθούμε βήμα-βήμα και είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα μας ξεφύγει ούτε ένα 24ωρο».

Ο κ. Μαγκριώτης πρόσθεσε ότι το έργο περιλαμβάνει 6 υποέργα: επέκταση του αεροσταθμού, συνολικής επιφάνειας 17.000 τ.μ. σε τρία επίπεδα, κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών 1.500 τ.μ., αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου αεροσταθμού, κατασκευή αμαξοστασίου, κατασκευή υπόστεγου απορριμμάτων και διαμόρφωση του απαιτούμενου περιβάλλοντος χώρου. Έκανε, επίσης, αναφορά στα συνοδά έργα (οδικά έργα προσπέλασης, κατασκευή ΒΟΑΚ και συνολικά του οδικού δικτύου του νησιού), σημειώνοντας ότι μαζί με το αεροδρόμιο «θα δώσουν μεγάλη ώθηση στην ποιοτική ανάπτυξη της Κρήτης».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Με αφορμή το ρεκόρ νεκρών από τροχαία στα Χανιά, οι ιστορικές καταβολές της έκφρασης “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου”

Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…

15 mins ago

Επίθεση Ανδρουλάκη προς την κυβέρνηση: Εξοντωτικές οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…

47 mins ago

Τάιλερ ΜακΜπέθ: «Ο Στέφανος Κασσελάκης θα γίνει μια μέρα ο επόμενος πρωθυπουργός»

Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…

48 mins ago

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…

52 mins ago

“Το Αυγό”: Μεγάλη έρευνα του Bloomberg για την παγκόσμια βιομηχανία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με ειδική αναφορά στο σκάνδαλο στα Χανιά | Βίντεο

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…

1 hour ago

Εικόνες ντροπής στη Serie B: Οπαδοί της Γιούβε Στάμπια χαιρέτησαν ναζιστικά στο γκολ του δισέγγονου του Μουσολίνι

Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…

2 hours ago

This website uses cookies.