Κατηγορηματική δέσμευση υφυπουργού υποδομών για το αεροδρόμιο Χανίων

Οριστική ένταξη του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων το αργότερο ως τις 30 Ιουλίου απαντά ο υφυπουργός στον Ευτύχη Δαμιανάκη

Το αργότερο μέχρι τις 30 Ιουλίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ένταξης του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Χανίων του ΠΑΣΟΚ Ευτύχη Δαμιανάκη. Ο υφυπουργός επισήμανε ότι οι αναγκαίες πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες για «το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της δυτικής Κρήτης», όπως το χαρακτήρισε.

Ο κ. Δαμιανάκης ζήτησε από τον κ. Μαγκριώτη να πάρει σαφή θέση σχετικά με τη φημολογία περί πιέσεων που έχει δεχθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να ματαιωθεί το έργο, εξαιτίας της κατασκευής νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. «Το ένα έργο δεν έχει καμία σχέση με το άλλο» σημείωσε ο Χανιώτης βουλευτής και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε καμία αντίρρηση για το αεροδρόμιο του Καστελλίου. Όμως, έχουμε απαίτηση να μη συσχετιστεί σε καμία περίπτωση το έργο των 100 εκατ. ευρώ στον αερολιμένα Χανίων με τα όποια ζητήματα θέτουν οι υποψήφιοι ανάδοχοι του έργου του Ηρακλείου. Είναι άλλο η δυτική Κρήτη με πύλη εισόδου το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” και άλλο η ανατολική με το Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου».

Απαντώντας ο υφυπουργός διαβεβαίωσε με κατηγορηματικό τρόπο ότι κάθε αεροδρόμιο έχει την αυτοτέλειά του, ενώ αποκάλυψε ότι πράγματι έχουν ασκηθεί τέτοιες πιέσεις:  «Η διαβεβαίωσή μας είναι απόλυτη. Οφείλω να σας πω ότι και στη θητεία της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν τεθεί αυτά τα θέματα και η προηγούμενη κυβέρνηση τα είχε απορρίψει, τα απορρίψαμε και εμείς. Το αεροδρόμιο των Χανίων κατασκευάζεται με δημόσια δαπάνη, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ το αεροδρόμιο στο Καστέλλι του νομού Ηρακλείου κατασκευάζεται με το καθεστώς της σύμβασης παραχώρησης».

Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Δαμιανάκης επεσήμανε την αναγκαιότητα του έργου, χαρακτηρίζοντας το αεροδρόμιο στρατηγικής σημασίας υποδομή. Όπως σημείωσε, το έργο έχει εξαγγελθεί από το 2003, «στην αρχή μόνο για την κατασκευή του νέου αεροσταθμού, προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια, με την προσθήκη και του νέου πύργου ελέγχου, ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στα 100 εκατ. Ενώ λοιπόν όλα ήταν έτοιμα και οι επίσημες διαβεβαιώσεις των μέχρι σήμερα αρμοδίων ήταν ότι απέμενε μόνο η υπογραφή της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία έχει ήδη υπογραφεί, ξαφνικά τον Φεβρουάριο αιφνιδιάστηκαν όλοι οι φορείς ανεξαιρέτως όταν διαπίστωσαν ότι υπήρχαν και άλλες μελέτες σε εκκρεμότητα. Μεταξύ αυτών και το σχέδιο λειτουργίας του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας».

Στην απάντησή του, ο κ. Μαγκριώτης χαρακτήρισε δικαιολογημένη τη δυσφορία των φορέων των Χανίων, παραδέχθηκε ότι το έλλειμμα αναπτυξιακών υποδομών στην Κρήτη είναι μεγάλο, ενώ υπογράμμισε ότι «αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να έχουμε ουσιαστικά ανάδοχο για το έργο, καθώς τα χρήματα είναι διασφαλισμένα και η προετοιμασία έχει ήδη γίνει». Απέδωσε τις καθυστερήσεις σε προβλήματα ασυνεννοησίας και αδυναμία κατανόησης των κοινοτικών κανονισμών και διαβεβαίωσε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρακολουθεί στενά το θέμα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «το παρακολουθούμε βήμα-βήμα και είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα μας ξεφύγει ούτε ένα 24ωρο».

Ο κ. Μαγκριώτης πρόσθεσε ότι το έργο περιλαμβάνει 6 υποέργα: επέκταση του αεροσταθμού, συνολικής επιφάνειας 17.000 τ.μ. σε τρία επίπεδα, κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών 1.500 τ.μ., αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου αεροσταθμού, κατασκευή αμαξοστασίου, κατασκευή υπόστεγου απορριμμάτων και διαμόρφωση του απαιτούμενου περιβάλλοντος χώρου. Έκανε, επίσης, αναφορά στα συνοδά έργα (οδικά έργα προσπέλασης, κατασκευή ΒΟΑΚ και συνολικά του οδικού δικτύου του νησιού), σημειώνοντας ότι μαζί με το αεροδρόμιο «θα δώσουν μεγάλη ώθηση στην ποιοτική ανάπτυξη της Κρήτης».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Στεγαστική κρίση στην Ευρώπη: Ελληνική πρωτιά – Πάνω από 40% του διαθέσιμου εισοδήματος το κόστος στέγασης

Η ευρωπαϊκή στεγαστική κρίση, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες, γίνεται αισθητή από την…

2 hours ago

Κλείνουν τα σχολεία και αρχίζουν προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις

Στις 17 Μαΐου ακούστηκε το τελευταίο κουδούνι στα λύκεια και στις 29 Μαΐου κλείνουν και τα γυμνάσια της επικράτειας,…

2 hours ago

Μανιφέστο Κασσελάκη για μετά τις ευρωεκλογές με επίθεση φιλίας προς ΜέΡΑ25 και Πλεύση Ελευθερίας

Τα επόμενα βήματα για την ανασυγκρότηση του προοδευτικού χώρου, με άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ στις δυνάμεις…

2 hours ago

«Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης : Παρεμβάσεις για την Υγεία στο περιφερειακό συμβούλιο στις 15 Μάη

Στο  περιφερειακό συμβούλιο στις 15 Μάη η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης τοποθετήθηκε για τις κινητοποιήσεις των…

2 hours ago

Διακομιδή 8χρονου από τη Γαύδο στα Σφακιά

Επιχείρηση για την διακομιδή ενός 8χρονου από την Γαύδο στα Σφακιά στήθηκε χθες όπως έγινε γνωστό, από το Λιμενικό.…

2 hours ago

Μεγάλη «αιμορραγία» Κρητικών γιατρών στην Κύπρο!

Το ΕΣΥ καταρρέει, οι γιατροί και το υπόλοιπο προσωπικό νιώθουν μόνοι κι αδύναμοι. Tην ίδια…

2 hours ago

This website uses cookies.