Οριστική ένταξη του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων το αργότερο ως τις 30 Ιουλίου απαντά ο υφυπουργός στον Ευτύχη Δαμιανάκη
Ο κ. Δαμιανάκης ζήτησε από τον κ. Μαγκριώτη να πάρει σαφή θέση σχετικά με τη φημολογία περί πιέσεων που έχει δεχθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να ματαιωθεί το έργο, εξαιτίας της κατασκευής νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. «Το ένα έργο δεν έχει καμία σχέση με το άλλο» σημείωσε ο Χανιώτης βουλευτής και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε καμία αντίρρηση για το αεροδρόμιο του Καστελλίου. Όμως, έχουμε απαίτηση να μη συσχετιστεί σε καμία περίπτωση το έργο των 100 εκατ. ευρώ στον αερολιμένα Χανίων με τα όποια ζητήματα θέτουν οι υποψήφιοι ανάδοχοι του έργου του Ηρακλείου. Είναι άλλο η δυτική Κρήτη με πύλη εισόδου το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” και άλλο η ανατολική με το Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου».
Απαντώντας ο υφυπουργός διαβεβαίωσε με κατηγορηματικό τρόπο ότι κάθε αεροδρόμιο έχει την αυτοτέλειά του, ενώ αποκάλυψε ότι πράγματι έχουν ασκηθεί τέτοιες πιέσεις: «Η διαβεβαίωσή μας είναι απόλυτη. Οφείλω να σας πω ότι και στη θητεία της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν τεθεί αυτά τα θέματα και η προηγούμενη κυβέρνηση τα είχε απορρίψει, τα απορρίψαμε και εμείς. Το αεροδρόμιο των Χανίων κατασκευάζεται με δημόσια δαπάνη, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ το αεροδρόμιο στο Καστέλλι του νομού Ηρακλείου κατασκευάζεται με το καθεστώς της σύμβασης παραχώρησης».
Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Δαμιανάκης επεσήμανε την αναγκαιότητα του έργου, χαρακτηρίζοντας το αεροδρόμιο στρατηγικής σημασίας υποδομή. Όπως σημείωσε, το έργο έχει εξαγγελθεί από το 2003, «στην αρχή μόνο για την κατασκευή του νέου αεροσταθμού, προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια, με την προσθήκη και του νέου πύργου ελέγχου, ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στα 100 εκατ. Ενώ λοιπόν όλα ήταν έτοιμα και οι επίσημες διαβεβαιώσεις των μέχρι σήμερα αρμοδίων ήταν ότι απέμενε μόνο η υπογραφή της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία έχει ήδη υπογραφεί, ξαφνικά τον Φεβρουάριο αιφνιδιάστηκαν όλοι οι φορείς ανεξαιρέτως όταν διαπίστωσαν ότι υπήρχαν και άλλες μελέτες σε εκκρεμότητα. Μεταξύ αυτών και το σχέδιο λειτουργίας του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας».
Στην απάντησή του, ο κ. Μαγκριώτης χαρακτήρισε δικαιολογημένη τη δυσφορία των φορέων των Χανίων, παραδέχθηκε ότι το έλλειμμα αναπτυξιακών υποδομών στην Κρήτη είναι μεγάλο, ενώ υπογράμμισε ότι «αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να έχουμε ουσιαστικά ανάδοχο για το έργο, καθώς τα χρήματα είναι διασφαλισμένα και η προετοιμασία έχει ήδη γίνει». Απέδωσε τις καθυστερήσεις σε προβλήματα ασυνεννοησίας και αδυναμία κατανόησης των κοινοτικών κανονισμών και διαβεβαίωσε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρακολουθεί στενά το θέμα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «το παρακολουθούμε βήμα-βήμα και είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα μας ξεφύγει ούτε ένα 24ωρο».
Ο κ. Μαγκριώτης πρόσθεσε ότι το έργο περιλαμβάνει 6 υποέργα: επέκταση του αεροσταθμού, συνολικής επιφάνειας 17.000 τ.μ. σε τρία επίπεδα, κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών 1.500 τ.μ., αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου αεροσταθμού, κατασκευή αμαξοστασίου, κατασκευή υπόστεγου απορριμμάτων και διαμόρφωση του απαιτούμενου περιβάλλοντος χώρου. Έκανε, επίσης, αναφορά στα συνοδά έργα (οδικά έργα προσπέλασης, κατασκευή ΒΟΑΚ και συνολικά του οδικού δικτύου του νησιού), σημειώνοντας ότι μαζί με το αεροδρόμιο «θα δώσουν μεγάλη ώθηση στην ποιοτική ανάπτυξη της Κρήτης».
Η ευρωπαϊκή στεγαστική κρίση, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες, γίνεται αισθητή από την…
Στις 17 Μαΐου ακούστηκε το τελευταίο κουδούνι στα λύκεια και στις 29 Μαΐου κλείνουν και τα γυμνάσια της επικράτειας,…
Τα επόμενα βήματα για την ανασυγκρότηση του προοδευτικού χώρου, με άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ στις δυνάμεις…
Στο περιφερειακό συμβούλιο στις 15 Μάη η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης τοποθετήθηκε για τις κινητοποιήσεις των…
Επιχείρηση για την διακομιδή ενός 8χρονου από την Γαύδο στα Σφακιά στήθηκε χθες όπως έγινε γνωστό, από το Λιμενικό.…
Το ΕΣΥ καταρρέει, οι γιατροί και το υπόλοιπο προσωπικό νιώθουν μόνοι κι αδύναμοι. Tην ίδια…
This website uses cookies.