16.8 C
Chania
Monday, November 4, 2024

Κινηματογραφική Λέσχη των Φίλων του Θεάτρου Κυδωνία

Ημερομηνία:

Κάθε Δευτέρα στις 9.00 μμ.

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013, 9.00 μμ

«Ο  ΝΟΤΟΣ»  – (EL SUR)  ΙΣΠΑΝΙΑ 1983

Σκηνοθεσία: ΒΙΚΤΟΡ  ΕΡΙΘΕ

Σενάριο: ΒΙΚΤΟΡ ΕΡΙΘΕ, βασισμένο σε ένα θέμα της συγγραφέως ΑΔΕΛΑΙΔΑ ΓΚΑΡΣΙΑ ΜΟΡΑΛΕΣ

Φωτογραφία: (ΧΡ) ΖΟΣΕ ΛΟΥΙΣ ΑΛΚΕΙΝ

Μουσική: ΛΟΥΙΣ ΝΤΕ ΠΑΜΠΛΟ

Παραγωγή : ELIAS  QUEREJETA P.C/CHLOE  PRODUCTIONS

Διάρκεια:93΄

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: ΟΜΕΡΟ ΑΝΤΟΝΟΥΤΙ, ΙΚΛΑΡ ΜΠΟΛΕΝ, ΜΑΡΙΑ ΜΑΣΙΠ, ΖΕΡΜΕΝ ΜΟΝΤΕΡΟ

Ο Βίκτορ Ερίθε είναι μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση τελειομανούς κινηματογραφιστή! Μαιτρ της ατμόσφαιρας, μας οδηγεί βήμα βήμα και με μικρές δόσεις μέσα από μια φαινομενικά συνηθισμένη ηθογραφία στην αναζήτηση της ταυτότητας και του προσανατολισμού του ατόμου στον κόσμο της μοναξιάς και της αποξένωσης. Η μικρή Εστρέγια μεγαλώνει μέσα στον κόσμο των μεγάλων που άγονται και φέρονται από άγνωστα για κείνη κίνητρα. Σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από την ανασφάλεια της χαμένης εστίας, την εξορία και τον ξεριζωμό, λόγω του Εμφυλίου, περνά την παιδική της ηλικία. Μακριά από το «Νότο», που τον γνωρίζει μόνο μέσω των καρτ ποστάλς που της στέλνει η νταντά του πατέρα Μιλάγκρος. Πώς είναι το «σπίτι» και γιατί φύγανε από εκεί είναι τα βασανιστικά ερωτήματα που επιζητούν άμεσες απαντήσεις! Η καθημερινότητα κυλά αβίαστα και αδιατάρακτα σχεδόν, αλλά κάτω από το πέπλο της κρύβονται πολύ βαθιά συναισθήματα και γεγονότα που απλά υπαινίσσονται. Ποιος γνωρίζει τα πραγματικά κίνητρα των πράξεων ή των παραλείψεων των χαρακτήρων; Τεχνικώς η ταινία είναι άψογη και αισθητικώς πανέμορφη. Η χρήση των μέσων είναι λιτή, απέριττη σχεδόν και κατά το μέγιστο αποτελεσματική. Μας εισάγει στον μαγικό, στην αρχή, ειδυλλιακό μικρόκοσμο του κοριτσιού, που αρχίζει να πλαταίνει και να απλώνεται περιλαμβάνοντας ευρύτερες συνεχώς έννοιες, όπως μιας προγενέστερης ερωτικής ιστορίας του πατέρα ή της ισπανικής κοινωνίας μετά τον Εμφύλιο. Σαν να ξεκινά από το κέντρο, που αντιπροσωπεύει την ατομικότητα, και να επεκτείνεται ως μια όλο και ευρύτερη περιφέρεια κατανόησης και ανακάλυψης του κοινωνικού ιστού και της λειτουργίας του. Οι χρόνοι και οι στιγμές, οι σιωπές και οι ήχοι αποτελούν μια σπάνιας τελειότητας σύνθεση τόσο απλής που ειλικρινά «καθηλώνει» και τον πιο ανίδεο άνθρωπο μπροστά στη μαγεία της. Απολαύστε την!

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013, 9.00 μμ

«ΖΙΝΑ» 

Η ταινία παίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

(ΖΙΝΑ ) Αγγλία 1985

Σκηνοθεσία:   ΚΕΝ ΜΑΚ  ΜΟΥΛΕΝ

Σενάριο:  ΚΕΝ ΜΑΚ  ΜΟΥΛΕΝ, ΤΕΡΙ ΤΖΕΗΜΣ

Φωτογραφία:  (ΧΡ & Μ/Α)  ΜΠΡΑΙΑΝ ΛΟΦΤΟΥΣ

Παραγωγή: TSI/Looseyard

Διάρκεια:  90΄

Ερμηνεία:  ΙΑΝ ΜΑΚ ΚΕΛΕΝ, NTΟΜΙΖΙΑΝΑ ΤΖΙΟΡΝΤΑΝΟ, ΦΙΛΙΠ  ΜΑΝΤΟΚ

Η πιο φιλόδοξη ταινία του Μούλεν. Ανατέμνει μια εποχή και τα πρόσωπα που τη σημάδεψαν τριγυρνούν μέσα της σαν σκιές. Μετά την νίκη της Οκτωβριανής  Επανάστασης και την κυριαρχία του Στάλιν στο ΚΚΣΕ, ο Τρότσκι βρίσκεται  κυνηγημένος και  εξόριστος  στα Πριγκιποννήσια. Η  κόρη του Τρότσκι από τον πρώτο του γάμο, Ζίνα, στέλνεται μακριά από τον τόπο εξορίας του πατέρα της, στη Βιέννη… Εκεί θα ξεκινήσει ψυχανάλυση και στο πρόσωπο του ψυχαναλυτή της θα συναντήσει τον έρωτα. Την ίδια ώρα στη Γερμανία ο Φασισμός σιγά σιγά εδραιώνεται στην εξουσία. Στην  Ευρώπη ο φόβος του πολέμου είναι κοντά, ενώ στην Σοβιετική Ένωση αγωνιούν για την άνοδο του Χίτλερ. Η Ζίνα και ο ψυχαναλυτής βυθίζονται αργά και βασανιστικά σε αυτή τη μετέωρη εποχή με καταστροφικές συνέπειες και για τους δύο. Ταινία γυρισμένη με  τρόπο τελετουργικό, αναμιγνύει τον ρεαλισμό με τον ακραίο πειραματισμό με αποτέλεσμα έναν πολύχρωμο πίνακα ζωγραφικής, όπου τα αισθήματα μοιάζουν αιχμάλωτα στο τραγικό  περιβάλλον μέσα στο οποίο διαδραματίζεται η ιστορία τους. Στους κεντρικούς ρόλους: η ηρωίδα της «Νοσταλγίας» του Ταρκόφσκι, Ντομιζιάνα Τζιορντάνο, και ο Ιαν Μακ Κέλεν.

 

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013, 9.00 μμ

«MΠENBENOYTA» 

(Benvenuta) Βέλγιο/Γαλλία 1983

Σκηνοθεσία:   ΑΝΤΡΕ ΝΤΕΛΒΟ

Σενάριο:  ΣΟΥΖΑΝ ΛΙΛΑΡ, ΑΝΤΡΕ ΝΤΕΛΒΟ

Φωτογραφία:  ΣΑΡΛ ΒΑΝ ΝΤΑΜ

Μουσική: ΦΡΕΝΤΕΡΙΚ ΝΤΕΒΡΕΣ

Παραγωγή: U.G.C

Διάρκεια:  105΄

Ερμηνεία:  ΦΑΝΥ ΑΡΝΤΑΝ, ΒΙΤΟΡΙΟ ΓΚΑΣΜΑΝ, ΦΡΑΝΣΟΥΑΖ ΦΑΒΙΑΝ, ΜΑΘΙΕ ΚΑΡΙΕΡ, ΚΛΑΙΡ ΒΟΤΙΟΝ

Ο Αντρέ Ντελβό σημαντικός σκηνοθέτης από το Βέλγιο (Φλαμανδός), διανοούμενος, πρώην καθηγητής της γερμανικής γλώσσας, με σπουδές νομικής αλλά και πιάνου, πριν αρχίσει να ασχολείται με την κινηματογραφική μυθοπλασία, το 1965, ασκούσε έντονη δράση στον χώρο του τηλεοπτικού ντοκυμαντέρ. Οι περισσότερες ταινίες του Ντελβό κινούνται στο μεταίχμιο ρεαλισμού – φαντασίας. «Στο έργο του, αναγνωρίζεις εκείνο το χαρακτηριστικό φλαμανδικό κράμα ονείρου και πραγματικότητας, λυρισμού και ρεαλισμού, φαντασίωσης και διάθεσης για έρευνα επίκαιρων προβλημάτων» είχε επισημάνει ο κριτικός κινηματογράφου Βασίλης Ραφαηλίδης στο «Βήμα», το 1980. Η ΜΠΕΝΒΕΝΟΥΤΑ είναι η ηρωίδα ενός μυθιστορήματος που γράφει η Τζέην. Το θέμα του μυθιστορήματος είναι ο παθιασμένος έρωτας της Μπενβενούτα για τον Λύβιο.

Όταν όμως ένας νεαρός δημοσιογράφος έρχεται να πάρει συνέντευξη από την Τζέην για το βιβλίο που γράφει,  η πραγματικότητα αρχίζει να μπερδεύεται με τη φαντασία… Η ΜΠΕΝΒΕΝΟΥΤΑ είναι η μοναδική μεγάλη παραγωγή του Αντρέ Ντελβό και θεωρείται η καλύτερή του.  Άλλες γνωστές στην Ελλάδα ταινίες του σκηνοθέτη, που πάντα αντιμετώπιζε πρόβλημα με τη διανομή τους στην αγορά του κινηματογράφου εκτός Βελγίου, είναι: «Μια γυναίκα στο λυκόφως», «Ένα τραίνο μια φορά» και «Άβυσσος». Πέθανε το 2002.

www.theatrokydonia.gr

   10 ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΑΤΡΟ ΚΥΔΩΝΙΑ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ