Mε κοινη επιστολή τους προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Κώστα Χατζηδάκη και τους βουλευτές των περιφερειακών ενοτήτων τα ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης, Ανατολικής Κρήτης και Δωδεκανήσου αναφέρονται στα προβλήματα που δημιουργεί το Σχέδιο Νόμου «Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας» που βρίσκεται προς ψήφιση στην Βουλή:
Στο κειμενο αναφέρονται τα εξής:
Τι ισχύει ΣΗΜΕΡΑ :
Στις εκτός σχεδίου περιοχές υπάρχουν δικαιώματα δόμησης από την πρώτη μέρα δημιουργίας της πρώτης πολεοδομικής νομοθεσίας, όπου δινόταν δικαίωμα σε ακίνητα μεγαλύτερα των 4 στρ να οικοδομούνται. Στη συνέχεια, αυτή η νομοθεσία εμπλουτίστηκε το 1965 με ακίνητα εμβαδού από 750 τ.μ , 1200 τ.μ και 2000 τ.μ να δύναται να οικοδομηθούν υπό τη προϋπόθεση να έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ δρόμο συγκεκριμένου πλάτους. Το 1978 ψηφίστηκε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ δόμησης σε ακίνητα μεγαλύτερα των 2000 τ.μ τα οποία απέχουν ΛΙΓΟΤΕΡΗ απόσταση των 500 μέτρων από τον κοντινότερο ΠΑΛΑΙΟ προ του ΄23 ΟΙΚΙΣΜΟ.
Πάντα στις επικείμενες πολεοδομικές νομοθεσίες ή τις τροποποιήσεις αυτών, στις εκτός σχεδίου περιοχές ο νομοθέτης αποζητούσε από το ΚΡΑΤΟΣ την δημιουργία Χρήσεων Γης -Χωροταξικών –Πολεοδομικών Σχεδίων και μετά την ολοκλήρωση αυτών, αλλαγές πιθανώς και καταργήσεις σε κάποια από τα προηγούμενα, κάτι που το κράτος όλα αυτά τα χρόνια ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ λόγω σκοπιμοτήτων ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο με δική του ευθύνη.
Σωρευτικά και μέχρι σήμερα αγοράστηκαν- πωλήθηκαν –μεταβιβάστηκαν , κάποια από αυτά πολύ πρόσφατα, και ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝ ακίνητα των παραπάνω μορφών ως ΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΑ. Άνθρωποι της καθημερινότητας εναπόθεσαν τις οικονομίες τους αγοράζοντας ή διατηρώντας με σκληρές συνθήκες την ιδιοκτησία αυτή έχοντας ΠΑΝΤΑ τη γνώση ότι αυτά τα ακίνητα βάσει νόμου είναι ΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗΜΑ με την αντίστοιχη αξία που συνοδεύει αυτό το γεγονός. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάντα μιλάμε για ακίνητα που οικοδομούνται νόμιμα, ποτέ για κάτι παράνομο με σκληρούς όρους και προϋποθέσεις οικοδομησιμότητας, με μικρό σχετικά συντελεστή δόμησης και κάλυψης γιατί πάντα λαμβάνεται υπ όψιν η προστασία της κάθε περιοχής (Δάση – Ρέματα-κορυφογραμμές- αιγιαλός – NATURA είναι απόλυτα προστατευμένα με την υφιστάμενη νομοθεσία).
Με τη νομοθεσία που έρχεται αυτές τις μέρες στη βουλή προς ψήφιση γίνονται τα εξής :
Τα ακίνητα που ανήκουν στα παραπάνω επί της ουσίας χάνουν το δικαίωμα δόμησης στο 95% των περιπτώσεων. μιας και οι απαιτήσεις του νέου νόμου, χωρίς τις απαραίτητες μετατροπές, είναι καταδικαστικές. Θα κάνουμε μόνο μια αναφορά στο γεγονός ότι ο νέος νόμος απαιτεί, εκτός των άλλων, ελάχιστο εμβαδόν 4,000 τμ και ελάχιστο πρόσωπο 45,00 μ σε ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ δρόμο, οι οποίοι δρόμοι αυτοί στο σύνολο των αγροτικών δρόμων δεν ξεπερνούν το ποσοστό 5%.
Επειδή δεν έχει αξία μόνο να αναδεικνύουμε το τι θα επιφέρει η εφαρμογή του συγκεκριμένου νομοσχεδίου προτείνουμε τα εξής:
Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι τα ΤΟΠΙΚΑ ΧΩΡΙΚΑ, τα σχέδια ΧΡΗΣΗΣ ΓΗΣ καθώς και τα ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ θα τρέξουν με μεγάλη ταχύτητα και αυτό πραγματικά είναι το επιθυμητό από όλους. Σε κάθε περιοχή που θα ολοκληρώνονται οι παραπάνω διαδικασίες, ακόμα δε καλύτερα αν αυτές ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν σε ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ τότε να υπάρχει η πρόβλεψη ώστε να εφαρμόζεται διαφοροποίηση ή ακόμα και κατάργηση των παρεκκλίσεων και του κανόνα στην εκτός σχεδίου περιοχή, κάτι που θεωρούμε ως ιδανική λύση αλλά πολύ δύσκολη να επιτευχθεί στη χώρα μας για πολλούς λόγους.
Πρέπει να αναφέρουμε ότι στο άρθρο 138 (Καταργούμενες διατάξεις) στην παράγραφο δ καταργείται η παρ.11 του άρθρου 51 τουν.4178/2013 (Α 210), η διάταξη αυτή αφορά τη ΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ που το 2013 η τότε Κυβέρνηση με τη πράξη αυτή έδωσε λύση σε αδιέξοδο που πρόεκυπτε από την εφαρμογή νόμων που αφορούσαν το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας το 1979. Αυτή η παράγραφος είναι επιτακτικό να εξαλειφθεί μιας και «αναιρούμε τον εαυτό μας». Ειδικά η κατάργηση της παρ. 11β θα δημιουργήσει προβλήματα στις υφιστάμενες επιχειρήσεις επειδή δεν θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες λειτουργίας , ούτε να ανανεώσουν τις αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ούτε να προβούν σε οποιοδήποτε εκσυγχρονισμό». Το πρόβλημα για τον νομό Χανίων είναι εντονότερο επειδή απουσιάζουν οι οργανωμένοι χώροι υποδοχής μεταποιητικών μονάδων με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική και παραγωγική δραστηριότητα της περιοχής.
Τελευταίο θα αφήσουμε τις «ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» για την εκτός σχεδίου δόμηση που προβλέπει το νομοσχέδιο οι οποίες δεν είναι ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ από τη στιγμή που τροποποιούν την υφιστάμενη νομοθεσία σε πολύ μεγάλο βαθμό και αλλοιώνουν εντελώς τα σημερινά δεδομένα .
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αγροτεμάχια που βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών με ελάχιστο εμβαδόν 2.000 τ.μ. και μέχρι σήμερα οικοδομούνται, με την ψήφιση του νομοσχεδίου δεν θα μπορούν να εκδώσουν οικοδομική άδεια ούτε στα επόμενα 2 χρόνια ισχύος των μεταβατικών διατάξεων, εάν δεν έχουν τουλάχιστον 25μ πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, δημοτική κατηγορίας Α οδό, ή σε κοινόχρηστο χώρο, και ελάχιστο βάθος σαράντα (40) μ. Επομένως, το 80% των αγροτεμαχίων εντός της παραπάνω ζώνης, χάνουν άμεσα την οικοδομησιμότητα τους και δεν έχουν εφαρμογή για αυτά οι μεταβατικές διατάξεις.
Αν φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2 ή 3 ετών μαζί με δέσμευση για υλοποίηση και εφαρμογή σχεδίων που προαναφέραμε, τότε οι μεταβατικές διατάξεις οφείλουν να αναφέρονται ως εξής για να ικανοποιούν το χαρακτήρα τους ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ..Χ.. ΈΤΗ ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΘΟΥΝ Η ΝΑ ΕΚΔΩΣΟΥΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ (ισχύος 4 ετών) ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΟΡΙΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ.
Με βαριές εκφράσεις για τον Κυριάκο Μητσοτάκη σχολίασε τη διαγραφή του από τη ΝΔ ο Αντώνης Σαμαράς. Κατηγορεί…
Η Κέλλυ Καμπάκη, η μητέρα της Εμμας Καρυωτάκη που σκοτώθηκε από παράσυρση αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη πριν δύο χρόνια, ξέσπασε…
Τον ανασχεδιασμό και αναδιοργάνωση της Δημοτικής Αστυνομίας προωθεί με ταχείς ρυθμούς το υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με…
Μια απίστευτη ιστορία... διάσωσης που εκτυλίχθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, σε περιοχή δυτικά της πόλης…
Την έντονη αντίδραση της Τουρκίας προκάλεσε μια δημοσίευση της Κομισιόν, ενός χάρτη που απεικονίζει τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (ΘΧΣ) της…
Σε διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά προχώρησε το κυβερνών κόμμα μετά τις «βόμβες» του πρώην πρωθυπουργού στο ΒΗΜΑ της…
This website uses cookies.