ΕΛΛΑΔΑ

Κορωνοϊός: Η πανδημία αλλάζει τον τρόπο που ψωνίζουμε – Τα νέα καταναλωτικά πρότυπα

Οι παραγγελίες μέσω Διαδικτύου κερδίζουν έδαφος, καθώς πέρα από τον φόβο του κορωνοϊού επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν πιο στοχευμένες αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η «Κραταιόν Συμβουλευτική» υπό την αιγίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και δημοσίευσε η Καθημερινή, το 16% των καταναλωτών έκανε αγορές για πρώτη φορά μέσω του Διαδικτύου όταν ξέσπασε η πανδημία, ενώ παρατηρείται αύξηση της συχνότητας των αγορών μέσω Διαδικτύου κατά μέσον όρο 6,4% σε όλους τους κλάδους, με το 60% των καταναλωτών να δηλώνει διατεθειμένο να εξακολουθεί να αγοράζει από τα ηλεκτρονικά καταστήματα όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Ποιος είναι ο λόγος που οι αγορές μέσω Διαδικτύου κερδίζουν έδαφος και μετατρέπονται σε μόνιμη συνήθεια;

Πέρα από τον φόβο του κορωνοϊού που υπάρχει ακόμη –βρισκόμαστε άλλωστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας– οι καταναλωτές διαπίστωσαν ότι μπορούν να κάνουν εκτενέστερη έρευνα αγοράς, να βρίσκουν σε πιο συμφέρουσες τιμές τα προϊόντα που θέλουν, να τα παραγγείλουν οποιαδήποτε στιγμή θέλουν και να κάνουν πιο στοχευμένες αγορές, έχοντας έτσι μεγαλύτερο έλεγχο στα οικονομικά τους.

Τα μέτρα ατομικής προστασίας, η τηλεργασία, η τηλεκπαίδευση και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις άλλαξαν άρδην και τις προτεραιότητες των καταναλωτών στις αγορές τους είτε αυτές γίνονται μέσω Διαδικτύου είτε όχι. Ενώ μέχρι και πέρυσι τις πρώτες θέσεις στις διαδικτυακές αγορές καταλάμβαναν οι κατηγορίες των κρατήσεων για αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα, καθώς και η αγορά εισιτηρίων για θεάματα, πλέον οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα (σε ποσοστό 77%) για είδη που σχετίζονται με την υγεία, όπως μάσκες και αντισηπτικά, για είδη σούπερ μάρκετ (σε ποσοστό 55%), για είδη προσωπικής φροντίδας (σε ποσοστό 56%).

Από την άλλη, το 58%, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα για ρούχα και παπούτσια. Σύμφωνα δε με τους ερευνητές η ανοδική τάση για τα είδη που σχετίζονται με την υγεία, καθώς και για τα είδη σούπερ μάρκετ, θα διατηρηθεί και στη μετά κορωνοϊό εποχή.

Σε πολύ υψηλή θέση βρίσκονται οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, web cameras και άλλων περιφερειακών, καθώς η τηλεργασία αναμένεται να συνεχισθεί ως πρακτική για μεγάλο μέρος των εργαζομένων και όταν παρέλθει η πανδημία.

Οι νέες συνθήκες και οι νέες συνήθειες που προκάλεσε ο κορωνοϊός επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, όσων τουλάχιστον δεν θέλουν να χάσουν το τρένο. Επενδύσεις και δράσεις που είχαν σχεδιασθεί αλλά με ορίζοντα διετίας ή τριετίας επιταχύνθηκαν τους τελευταίους μήνες, μέσα στους οποίους είδαμε παραδοσιακούς λιανεμπόρους τροφίμων να αναπτύσσουν ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, λιανεμπορικούς ομίλους να επεκτείνουν τις αποθήκες και τα κέντρα διανομής τους, εφαρμόζοντας μάλιστα πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες, αλλά και μικρομεσαίους εμπόρους να αξιοποιούν τα marketplaces που υπάρχουν στην ελληνική και στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή (Public, Skroutz, eBay κ.α.) για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Τα νέα δεδομένα επίσης επιταχύνουν την εφαρμογή από ολοένα και περισσότερες αλυσίδες των εικονικών βιτρινών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τεχνολογική λύση που παρέχει για παράδειγμα η VitrinaBox και δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να περιηγηθεί εικονικά, μέσα από την οθόνη του υπολογιστή του ή του tablet, σε ένα κατάστημα βλέποντας, για παράδειγμα, πώς ταιριάζει ένα έπιπλο στο σαλόνι ή με τι άλλο θα μπορούσε να το συνδυάσει, κάνοντας ταυτόχρονα τις αγορές του. Πλατφόρμα με τεχνολογία VitrinaBox έχουν ήδη αναπτύξει από τον κλάδο του λιανεμπορίου γνωστές αλυσίδες όπως η ΙΚΕΑ, η Intersport, η Sketchers.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Χανιά: Καταγγελίες εκπαιδευτικών για πιέσεις και εκβιασμούς – Συνεχίζεται ο αγώνας για μονιμοποιήσεις

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας έντονα πιέσεις και εκβιασμούς από στελέχη…

44 seconds ago

Η Βολουδάκη στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ στο Μοντρέλ – Συνάντησε και τον Τζαστίν Τριντό

Η βουλευτής Χανίων, Σέβη Βολουδάκη, συμμετείχε στην 71η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιήθηκε στο…

7 mins ago

Ανδρουλάκης: Κανείς δεν κατάφερε να αντικαταστήσει το ΠΑΣΟΚ γιατί το σχέδιο ήταν πολιτικά ρηχό!

Στην παρουσίαση του βιβλίου «Πρώτη φορά Αριστερά - Αντιθέσεις, αντιφάσεις, εσωτερικές συγκρούσεις στο ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1974-1990»…

14 mins ago

1.237 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στην Κρήτη – Διπλασιασμός μέσα σε ένα χρόνο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…

12 hours ago

Ακόμη μία θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: 2.000 θάνατοι από πολυανθεκτικά μικρόβια – Μεγάλος κίνδυνος νέας πανδημίας αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών

Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…

12 hours ago

Διπλωματικός συναγερμός στη «σκιά» του Oreshnik και φόβοι για νέα κλιμάκωση μετά τα σενάρια για αποστολή Γαλλικών και Αγγλικών στρατευμάτων στην Ουκρανία

Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…

12 hours ago

This website uses cookies.