OIKONOMIA

Κορωνοϊός: «SOS» εκπέμπουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Σε μεγάλη «φουρτούνα» βρίσκονται οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.

Με αφορμή τη δύσκολη κατάσταση στην οποία περιέρχεται ο κλάδος, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) απέστειλε επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη. Στην επιστολή τονίζεται ότι «οι ακτοπλοΪκές εταιρείες ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ως αποτέλεσμα της κρίσης COVID-19», στα οποία «έρχεται να προστεθεί και η βέβαιη κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης μετά την εξαγγελία μέτρων για την απαγόρευση μετακινήσεων των μη μόνιμων κατοίκων, αλλά και τη δραστική μείωση της χωρητικότητας των πλοίων μας.»

Ο ΣΕΕΝ δηλώνει ότι δεν διαφωνεί με την αναγκαιότητα λήψης των εξαγγελθέντων μέτρων, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι «είμαστε υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουμε και πιστεύουμε ότι το γνωρίζετε, ότι η επιβατική κίνηση θα περιοριστεί στους κατ’ ανάγκη διακινούμενους για λόγους υγείας ή άλλα πολύ σοβαρά θέματα, δηλαδή ουσιαστικά θα είναι ανύπαρκτη.»

Σε ό,τι αφορά στη διακίνηση φορτηγών αυτοκινήτων, ο ΣΕΕΝ προβλέπει «σταδιακή καθημερινή μείωση λόγω της υποχώρησης της οικοδομικής δραστηριότητος, αλλά και άλλων δραστηριοτήτων στα νησιά μας. Τις αμέσως επόμενες ημέρες το μεταφορικό έργο των φορτηγών αυτοκινήτων θα αφορά μόνο στην περιορισμένη, λόγω μη ύπαρξης τουριστικής κίνησης, μεταφορά ειδών διατροφής» τονίζει και προσθέτει:

Επιπλέον επισημαίνουμε ότι :

Δεν θα υπάρξει βελτίωση της διακίνησης επιβατών και οχημάτων την περίοδο του Πάσχα, που πάντα ήταν μία σημαντική βοήθεια για τις εταιρείες μας μετά το τέλος της δύσκολης και ζημιογόνου χειμερινής περιόδου.

Οι κρατήσεις για τη θερινή περίοδο είναι πλέον ανύπαρκτες, δηλαδή είναι βέβαιο ότι με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις η κίνηση της θερινής περιόδου θα είναι απογοητευτική με πιθανότητα να είναι χειρότερη ακόμα και από τη χειμερινή.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν προβληματίζονται μόνο για την κάλυψη των εξόδων των πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια, αλλά και για το κόστος εκείνων που λόγω της μειωμένης κίνησης δεν εκτελούν δρομολόγια. Υπάρχουν σταθερά έξοδα και υποχρεώσεις οι οποίες δεν μειώνονται με την μη εκτέλεση δρομολογίων.

Υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι επιβίωσης των νησιωτών μας, αλλά και πολλοί σοβαροί Εθνικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να διατηρηθούν στα νησιά μας τα απαραίτητα δρομολόγια, όπως ήδη έχετε ενημερωθεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στα νησιά μας.

ΣΕΕΝ: Να εξασφαλιστεί η οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών

Στη συνέχεια, και με δεδομένη τη συρρίκνωση της κίνησης της τρέχουσας περιόδου και την απώλεια της αυξημένης κίνησης της περιόδου του Πάσχα και της θερινής τουριστικής κίνησης που αποτελεί το 60% του ετήσιου Ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, ο ΣΕΕΝ παρατηρεί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης των εξόδων των ακτοπλοϊκών πλοίων, με αποτέλεσμα τη διακοπή των δρομολογίων.

Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής:

«Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναδρομικά από 21.3.20, ούτως ώστε να εξασφαλισθεί η κάλυψη των αναγκών και η ασφάλεια των νησιών.

»Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά από σχετικό αίτημά σας, σας έχουν ενημερώσει για τον αριθμό των πλοίων και δρομολογίων τα οποία πρέπει να εκτελούνται την τρέχουσα περίοδο, επίσης για τα έξοδα των πλοίων αυτών τα οποία πρέπει να καλυφθούν. Συνεπώς πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις για την εξασφάλιση των απαραίτητων κεφαλαίων, αλλά και για τις προϋποθέσεις και διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν.

"google ad"

»Τέλος πλην των άλλων αναγκαίων μέτρων τα οποία έχουμε προτείνει για την αντιμετώπιση της κρίσης, σας υπενθυμίζω ότι πρέπει να προχωρήσουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την προσωρινή απαλλαγή των ακτοπλοϊκών εταιρειών από την υποχρεωτική απασχόληση των πληρωμάτων και συγκεκριμένα για την αναστολή εφαρμογής των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 6 του Ν 2932/01 καθώς επίσης για την επέκταση της χειμερινής περιόδου που προβλέπεται από το άρθρο 29 του Ν 4150/13 μέχρι την 31/10/2020″.»

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Καιρός Πάσχα: Όλοι θα σουβλίσουν με ήλιο… εκτός από την Κρήτη

Άστατος θα είναι ο καιρός μέχρι το Μεγάλο Σάββατο καθώς αναμένονται τοπικές βροχές και καταιγίδες, ενώ την Κυριακή του Πάσχα το σούβλισμα του οβελία…

2 hours ago

“Κάντε αντιπυρική ζώνη και γύρω από τις φουνάρες του Ιούδα” – Η οδηγία Τσικαλά και η ανησυχία της Πυροσβεστικής στην Κρήτη

Να είμαστε υπεύθυνοι μάς καλεί ο υποστράτηγος, συντονιστής της Πυροσβεστικής Βόρειου- Νότιου Αιγαίου- Κρήτης Γιώργος…

2 hours ago

Στην Κρήτη δε σούβλιζαν αρνί – Όλα τα έθιμα του Πάσχα

Κείμενο: Α. Νομικός Το κάψιμο του Ιούδα Στην Κρήτη, τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας είναι…

2 hours ago

“Οι Λαμπάδες” της Μ. Παρασκευής – Έθιμα του Πάσχα στην Αργυρούπολη Ρεθύμνου

Οι ενορίτες - κάτοικοι της Αργυρούπολης, για να τιμήσουν τον νεκρό Ιησού αλλά και για…

2 hours ago

«Έδεσε» στην Σούδα το «Σάρλ ντε Γκολ»

Το πυρηνοκίνητο γαλλικό πλοίο, που έχει τεθεί υπό ΝΑΤΟϊκή διοίκηση, θα παραμείνει στη Σούδα για…

2 hours ago

Τεράστιος πόνος για την 26χρονη που σκοτώθηκε στον ΒΟΑΚ – Αφήνει πίσω τον γιο της

Θρήνος στη Νέα Αλικαρνασσό για την 26χρονη Μαρίνα Ταβλαδωράκη που έχασε τη ζωή της τα…

2 hours ago

This website uses cookies.