ΤΟΠΙΚΑ

Κρήτη: Βολιδοσκοπούν Eni, Exxon και άλλες εταιρείες με όπλο τα νέα πιο επεξεργασμένα στοιχεία της PGS

Στα καινούργια, πιο επεξεργασμένα τεχνικά στοιχεία που επιτρέπουν στους επενδυτές να “διαβάζουν” τις γεωλογικές δομές σε βάθος, σε συνδυασμό με το θετικό μομέντουμ που συνεπάγονται για την Αν.Μεσόγειο οι τελευταίες ανακαλύψεις, βασίζονται οι άνθρωποι της ΕΔΕΥ στη προσπάθεια να προσεγγίσουν νέους πετρελαϊκούς κολοσσούς.

Στη λογική αυτή βοηθά η συχνή παρουσία των στελεχών της σε διεθνή συνέδρια, με πιο πρόσφατο, αυτό της Global APPEX (Prospect & Property Expo), που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 5-7 Μαρτίου στο Λονδίνο. Σε αυτό ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ), Σπύρος Μπέλλας, παρουσίασε σε στελέχη ξένων εταιρειών τις εξελίξεις στην Ελλάδα και τον οδικό χάρτη του 2019, μαζί με τα καινούργια, πιο επεξεργασμένα τεχνικά στοιχεία για τις γεωολογικές δομές σε Ιόνιο και Κρήτη.

Τα στοιχεία αυτά που έχει παραλάβει προ εξαμήνου η ΕΔΕΥ από τη νορβηγική εταιρεία PGS, θεωρούνται ποιοτικότερα από τα προηγούμενα, και η ελληνική πλευρά ποντάρει στο γεγονός ότι θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον στις ξένες εταιρείες, ανάλογα με τα οποία, θα διαμορφώσει και τα τεμάχια που θα βγάλει σε διεθνή διαγωνισμό.

Στη λογική αυτή, όπως λένε στελέχη της ΕΔΕΥ στο “Energypress”, οι επισκέπτες στον εκθεσιακό χώρο της ΕΔΕΥ στο Λονδίνο έδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, αφενός επειδή οι τελευταίες εξελίξεις σε Κύπρο, Αίγυπτο και Ισραήλ έχουν θέσει την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της προσοχής των εταιρειών, αφετέρου γιατί οι περιοχές όπου οι εταιρείες μπορούν να επενδύσουν στην έρευνα είναι πολύ λίγες πλέον στη λεκάνη της Μεσογείου.

Σε κάθε ωστόσο περίπτωση, και παρά τις προσδοκίες που καλλιεργούνται μετά και τις τελευταίες ανακαλύψεις στη Κύπρο και την Αίγυπτο, οι άνθρωποι που γνωρίζουν το αντικείμενο, κρατούν χαμηλά τον πήχη, καθώς η Ελλάδα απέχει ακόμη πολύ από το να γίνει χώρα-παραγωγός αερίου.

Τα διαπιστωμένα κοιτάσματα της περιοχής είναι μοιρασμένα μεταξύ Ισραήλ, Κύπρου και Αιγύπτου –  τα περισσότερα στην τελευταία. Το μοναδικό χαρτί που μπορεί να παίξει η Ελλάδα, και θα συνεχίσει να το κάνει για καιρό ακόμη, είναι η προοπτική να αποτελέσει το σχέδιο του East Med, το εργαλείο για τον ενεργειακό διάδρομο αερίου που επιχειρείται να δημιουργηθεί στην Αν.Μεσόγειο.

Ταυτόχρονα θα συνεχίσουν οι προσπάθειες προσέγγισης ξένων πετρελαϊκών παικτών, ένας εκ των οποίων είναι η ιταλική ENI, υψηλόβαθμα στελέχη της οποίας θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει την επόμενη εβδομάδα 27-29 Μαρτίου σε συνέδριο στη Ραβέννα, ο πρόεδρος της ΕΔΕΥ Ι.Μπασιάς.

Το συνέδριο “Offshore Mediterranean Conference & Exhibition” θεωρείται από τα κορυφαία στον τομέα της πετρελαϊκής βιομηχανίας, και η ελληνική πλευρά επιδιώκει να εκμεταλλευτεί το μομέντουμ για να διερευνήσει το ενδιαφέρον ξένων κολοσσών όσον αφορά τις νέες θαλάσσιες περιοχές που πρόκειται να παραχωρήσει, κάτω από την Κρήτη και στο Ιόνιο.

Στην ουσία, οι νέες θαλάσσιες περιοχές βρίσκονται στο βόρειο και νότιο τμήμα του Κεντρικού Ιονίου, στα νότια της Πελοποννήσου, καθώς επίσης στο κεντρικό και ανατολικό τμήμα, νότια της Κρήτης.

Οσο για αυτά τα ονόματα που βολιδοσκοπεί η ΕΔΕΥ, θεωρείται βέβαιο ότι ανάμεσά τους βρίσκεται η αμερικανική Exxon Mobil – την οποία η ελληνική πλευρά έχει προσεγγίσει προκειμένου να διαπιστώσει αν πέραν των δύο τεμαχίων που κέρδισε στη Κρήτη, ενδιαφέρεται και για άλλα- ενώ σίγουρα καταβάλλεται προσπάθεια να πεισθούν η Repsol, η Shell, καθώς επίσης και άλλοι αμερικανικοί κολοσσοί.

Να επισημανθεί πάντως ότι η καθυστέρηση στην εκχώρηση των συγκεκριμένων τεμαχίων προς την κοινοπραξία Exxon-Total- ΕΛΠΕ, λειτουργεί ως αντικίνητρο για την προσπάθεια της ΕΔΕΥ. Ο αμερικανικός κολοσσός δεν πρόκειται να εκδηλώσει στην πράξη ενδιαφέρον για νέες περιοχές, αν πρώτα δεν πάρει στα χέρια του τα δύο επίμαχα τεμάχια.

Δύο χρόνια μετά την προσφορά της παραπάνω κοινοπραξίας, και λόγω της γραφειοκρατικής δυσλειτουργίας του κρατικού μηχανισμού, δεν της έχουν ακόμη παραχωρηθεί τα δύο θαλάσσια οικόπεδα στη Κρήτη, όταν στη Κύπρο χρειάστηκαν το πολύ μερικοί μήνες.

energypress.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

6 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

6 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

7 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

7 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

7 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

7 hours ago

This website uses cookies.