Οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρου Αρναουτάκη, σχετικά με τα έργα οδικής ασφάλειας στο νησί, έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και εγείρουν σοβαρά ερωτήματα.
Σε συνέντευξή του, ο κ. Αρναουτάκης παραδέχτηκε ότι από τα 25 εκατομμύρια ευρώ που είχαν εγκριθεί το 2017 για έργα οδικής ασφάλειας, έχουν απορροφηθεί λιγότερα από 9 εκατομμύρια. Παράλληλα, ανέφερε ότι η διαχείριση των έργων αυτών έχει μεταβιβαστεί στο Υπουργείο Υποδομών και στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.
Οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, ο οποίος καταγγέλλει την αδιαφορία των αρμοδίων για την οδική ασφάλεια στην Κρήτη. Ο σύλλογος επισημαίνει ότι η καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων οδικής ασφάλειας έχει ως αποτέλεσμα δεκάδες θανάτους και τραυματισμούς κάθε χρόνο.
Πιο αναλυτικά, σε ανακοίνωσή του ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα αναφέρει:
«θεωρώ οτι μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα έχουμε ένα πολύ βελτιωμένο οδικό δίκτυο σ όλη την Κρήτη” Στ. Αρναουτάκης, 17 Μαρτίου 2020
Οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης κου Αρναουτάκη για τα έργα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα 100 χρόνια του ΤΕΕ, στις 26 Σεπτεμβρίου 2024 αντι να δώσουν απαντήσεις γέννησαν πολλά ερωτηματικά για το τι πραγματικά συμβαίνει με τα έργα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη.
Ας δούμε όμως τις δηλώσεις Αρναουτάκη, λέξη προς λέξη. Οι επισημάνσεις δικές μας:
«Το 2017 είχαν εγκριθεί από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο 25.000.000 για οδική ασφάλεια στην Κρήτη. Από τότε μέχρι σήμερα ποτέ δεν δόθηκαν τα χρήματα αυτά στην περιφέρεια
Η πρόταση η δική μας ήταν, αφού δεν θέλετε την περιφέρεια, δώστε τα στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.
Το 2020 μπαίνει στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ένα ΦΕΚ που αναφέρεται ότι τα έργα που είναι στην Οδική Ασφάλεια θα τα δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών και θα έχει επίβλεψη ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης δηλαδή καμία αρμοδιότητα στην Περιφέρεια.
Από τα χρήματα αυτά πρέπει να σας πω ότι δεν έχουν απορροφηθεί ούτε 9.00.000 ευρώ.
Οι μελέτες οι οποίες είναι εγκεκριμένες συμπεριλαμβάνονται μέσα στην πρόταση αυτή των 25.000.000 και μένει μόνο η πρόταση η οποία είναι από τα Χανιά μέχρι την Κίσαμο που χρειάζεται να γίνει αυτή η παρέμβαση άμεσα για να μπορούμε μέχρι να ξεκινήσει το έργο να έχουμε μια βελτίωση τις οδικής ασφάλειας
Πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από την Αθήνα στις Περιφέρειες και στους Δήμους. Δεν γίνεται να μην εμπιστευόμαστε να μπορούμε να δημοπρατήσουμε εμείς τα 25.000.000 που όλα θα είχαν απορροφηθεί, θα είχαμε πάρει τις εκπτώσεις και θα είχαμε κάνει τα επιπλέον έργα».
—————
Είναι η πρώτη φορά που ομολογείται δημόσια πως η βροχή εκατομμυρίων που εξαγγέλλεται ότι έρχονται για την βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο νησί ΔΕΝ φτάνει στον προορισμό της, ούτε έγκαιρα, ούτε στο σύνολο της. 7 χρόνια, διαθέσιμα 25 εκατομμύρια, χρησιμοποιήθηκαν λιγότερα από 9.
Όσοι απορούν για την βραδύτητα διεκπεραίωσης απόλυτα αναγκαίων επειγόντων έργων στην Κρήτη πήραν μία γεύση απάντησης. Και αν ο κος Περιφερειάρχης αποφασίσει να ανοίξει περισσότερο το στόμα του πολλά περισσότερα θα γίνουν απόλυτα κατανοητά.
Όχι βέβαια ότι αυτό τον απαλλάσσει των ευθυνών.
Το να «θυμάσαι» και να δημοσιοποιείς επτά χρόνια μετά ότι τα 2/3 από τα 25 ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ εκατομμύρια δεν έχουν καν χρησιμοποιηθεί, όταν αυτά τα χρόνια έχουμε σχεδόν 300 νεκρούς και αναρίθμητους ανάπηρους από τροχαίες συγκρούσεις στη Κρήτη της οποίας όλα αυτά τα χρόνια είσαι Περιφερειάρχης μάλλον δεν μπορεί να εκληφθεί ως ελαφρυντικό.
Ανατρέχοντας κανείς στα βίντεο της ίδιας της Περιφέρειας Κρήτης και στην ειδησεογραφία των τοπικών ΜΜΕ θα απορήσει πως μετά από μια μακρόχρονη αλυσίδα ευχαριστιών προς υπουργούς και υφυπουργούς και την έκφραση αισιοδοξίας πως τα πράγματα πάνε όλο και καλύτερα φτάσαμε στις παραπάνω δηλώσεις.
Και βέβαια τα 25.000.000 που είχαν εγκριθεί το 2017 δεν είναι το μοναδικό ποσό που έχει εγκριθεί για έργα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη.
Στις 17 Μαρ 2020, ο ίδιος ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε την υπογραφή έργου οδικής ασφάλειας για το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης ύψους 35.000.000 ευρώ.
Αυτή τη στιγμή εκτός των εργολαβιών του ΒΟΑΚ για Χερσόνησο – Νεάπολη και Νεάπολη – Αγιο Νικόλαο τρέχει (;) έργο που στις 26 Ιανουαρίου 2024 η Περιφέρεια Κρήτης κατοχύρωσε στην ΟΔΟΣ ΑΤΕ για «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ Π.Ε.Ο. 90 ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΚΑΣΤΕΛΙ ΚΙΣΣΑΜΟΥ ΕΩΣ ΚΑΛΟ ΧΩΡΙΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ», εκτιμώμενης αξίας 27.300.000,00. Ποσό επίσης 10.000.000 ευρώ, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου τον Ιούλιο του 2024 εγκρίθηκε από το ΥΜΕ για την συντήρηση των γεφυρών.
Υπάρχουν κι άλλα έργα που έχουν εξαγγελθεί ή πραγματοποιούνται (;) την ώρα που απειλούμαστε και με διεθνή διαγωνισμό με δεκάδες εκατομμύρια που θα «μας» δοθούν για τα περίφημα κολωνάκια.
Άραγε μόνο για τα 25.000.000 του 2017 υπάρχει αυτή η προβληματική εξέλιξη;
Θα ξαναθέσουμε εδώ το ερώτημα που θέσαμε και εμείς και η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου το καλοκαίρι: τι γίνετε με τα περίφημα έργα οδικής ασφάλειας μπροστά στο Πολυτεχνείο Κρήτης (αρμοδιότητας της Περιφέρειας), τόπο μαρτυρίου της Στέλλας και του Γιάννη (Αύγουστος 2017). Οκτώ χρόνια μετά, με ολοκληρωμένες τις μελέτες, ποιος δεν δίνει 2.000.000 ευρώ για ένα έργο τέτοιας σημασίας; Ποιος δεν σέβεται τα θύματα και δεν διασφαλίζει ακόμα και μετά από αυτό το τρομερό συμβάν την ασφαλή πρόσβαση χιλιάδων νέων σ ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα;
Θα συμφωνήσουμε με τον κο Περιφερειάρχη πως «πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από την Αθήνα τις Περιφέρειες και τις Δήμους». Αλλά το πρόβλημα πάει και παραπέρα. Για να το πούμε με τα δικά του λόγια: «πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τις Περιφέρειες και τους Δήμους προς τους Πολίτες».
Ο Πολίτης, χρήστης του οδικού δικτύου, ουσιαστικός χρηματοδότης του μέσω της φορολογίας και δυνητικό θύμα του δεν είναι αυτός που απλά έχει το δικαίωμα να γνωρίζει.
Είναι η Πολιτεία που ΔΕΝ έχει κανένα δικαίωμα να αποκρύπτει και να παραπλανεί τους πολίτες ασκώντας «μυστική διπλωματία» σ αυτό το ζήτημα.
Είναι απόλυτα αναγκαίο μετά τα μισόλογα που ακούστηκαν η Περιφέρεια Κρήτης να παραθέσει ένα πλήρη αναλυτικό κατάλογο με όλα τα έργα που έχουν εγκριθεί, χρηματοδοτηθεί και πραγματοποιούνται στην Κρήτη, με όλα τα στοιχεία χρονικής εξέλιξης, τις πηγές χρηματοδότησης, πότε ζητήθηκαν, πότε εγκρίθηκαν πότε υλοποιήθηκαν και από ποιόν, όπως και αυτά που έχουν ζητηθεί και δεν έχουν εγκριθεί.
Εκτός κι αν χρειαζόμαστε κι άλλους 300 νεκρούς, κι άλλα επτά χρόνια για να ακούσουμε ξανά άλλο ένα ψήγμα αλήθειας.
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
“θεωρώ οτι μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα έχουμε ένα πολύ βελτιωμένο οδικό δίκτυο σ όλη την Κρήτη” Στ. Αρναουτάκης, 17 Μαρτίου 2020
Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό πόλεμο, καθώς η Μόσχα απάντησε στα…
Θέση εμμέσως εναντίον της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά από την Κ.Ο. της ΝΔ, χωρίς να τον κατονομάζει,…
Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί την αξιωματική αντιπολίτευση της…
Στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, συνεχίζονται το Σαββατοκύριακο και ολοκληρώνονται…
Ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας συναντήθηκε σήμερα 22/11, στον Περισσό,…
Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου, σε μια…
This website uses cookies.