«Πάρτι» των ξενοδόχων σε βάρος των ξενοδοχοϋπαλλήλων καταγγέλλει στο Cretalive ο πρόεδρος του Σωματείου κ. Νίκος Κοκολάκης.
Ειδικότερα, περίπου δέκα με είκοσι ημέρες μέσα στον Απρίλιο τα ξενοδοχεία ανοίγουν για καθαρισμό πριν το επίσημο άνοιγμα και την υποδοχή των πρώτων τουριστών. Αυτή την περίοδο λοιποόν οι ξενοδόχοι βρίσκουν “πάτημα” ώστε να μην τηρήσουν τα δεδομένα που υπογράφηκαν στη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Ψυχρολουσία λοιπόν και αναβρασμός επικρατεί στις τάξεις των ξενοδοχοϋπαλλήλων αφού με διαφορετικά δεδομένα ξεκίνησαν να εργάζονται και διαφορετικά αντιμετωπίζονται μόλις έπιασαν δουλειά καθώς δεν τηρούνται ούτε τα ρεπό τους ούτε το ωράριο εργασίας αλλά ούτε και η νέα μισθολογική κλίμακα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η νέα σύμβαση προβλέπει αυξήσεις της τάξης του 12% σε διάστημα δύο χρόνων οι οποίες κατανέμονται ως εξής: από 1 Απριλίου 2023 προβλέπεται αύξηση 7% στους μισθούς των ξενοδοχοϋπαλλήλων και από 1 Απριλίου 2024 επιπλέον αύξηση 5%.
«Στην αρχή της σεζόν βλέπουμε εντατικοποίηση της εργασίας ώστε να μην παίρνουν οι εργαζόμενοι τα ρεπό που δικαιούνται ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που δουλεύουν και πέρα του 8ώρου» υπογραμμίζει ο κ. Κοκολάκης.
«Οι ξενοδόχοι δεν πληρώνουν Κυριακές και αργίες ή βάζουν στους εργαζόμενους πλαστά ρεπό (πχ 8 το μήνα) χωρίς να παίρνουν κανένα. Αυτό το κάνουν ώστε να προκύπτει μισθολογικά το ποσό που έχει συμφωνηθεί στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας» λέει ο ίδιος.
Πού μπορούν να γίνονται ανώνυμες καταγγελίες
Ο Νίκος Κοκολάκης υπογραμμίζει ότι ήδη στην “αυγή” της νέας τουριστικής περιόδου το Σωματείο έχει δεχτεί αμέτρητες καταγγελίες από εργαζόμενους σχετικά με το ότι δεν τηρούνται τα ως άνω συμφωνηθέντα.
Παράλληλα προτρέπει τους συναδέλφους του στο Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλλήλων να καταγγέλουν «αυτές τις συμπεριφορές από την πλευρά των ξενοδόχων». Οι καταγγελίες μπορούν να γίνονται είτε απευθείας στο Σωματείο, είτε στην Επιθεώρηση Εργασίας, είτε ψηφιακά στο: https://apps.sepenet.gr/ (Ανώνυμη ψηφιακή πλατφόρμα του ΣΕΠΕ).
Επίσης ο ίδιος τονίζει ότι «έχουμε κάνει ήδη παρέμβαση στην Επιθεώρηση Εργασίας να κάνει συχνότερους ελέγχους στα συγκεκριμένα ξενοδοχεία καθώς έχουμε ήδη αρκετές καταγγελίες παρότι μεγάλο ποσοστό εργαζομένων διστάζει να προχωρήσει σε καταγγελία».
«Υποχρεωτικές οι Συμβάσεις -Πρέπει να τηρηθούν από όλους τους ξενοδόχους»
«Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (κλαδική) έχει γίνει υποχρεωτική και οφείλουν οι ξενοδόχοι να την εφαρμόσουν» επισημαίνει ο κ. Κοκολάκης.
Ταυτόχρονα τονίζει ότι «έχει υπογραφεί η τοπική σύμβαση και έχουμε υποβάλλει αίτημα στο Υπουργείο Εργασίας ώστε και σε αυτή την περίπτωση να γίνει υποχρεωτική η εφαρμογή της από όλους».
Σύμφωνα με τον ίδιο η τοπική σύμβαση εργασίας περιέχει ευνοϊκότερες ρυθμίσεις σε ότι αφορά στους μισθούς και σε θεσμικά θέματα (περιλαμβάνει περισσότερες ειδικότητες) ώστε να διασφαλίζονται καλύτερα περισσότεροι εργαζόμενοι.
«Εμείς υποστηρίζουμε ότι εδώ, στο Ηράκλειο, πρέπει να τηρείται η τοπική σύμβαση εργασίας αλλά δυστυχώς βλέπουμε ότι δεν τηρείται. Οι ξενοδόχοι όμως κάνουν συμφωνίες υποδεέστερες από ότι προβλέπει η σύμβαση σε ότι αφορά τα μισθολογικά και επίσης ενώ βρισκόμαστε σε μία περίοδο που υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού βλέπουμε μερίδα ξενοδοχων να φέρονται παράλογα» αναφέρει ο ίδιος.
Κλείνοντας ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων δίνει τις δικές τους συμβουλές αναφορικά με τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέχουν οι εργαζόμενοι όταν υπογράφουν τις συμβάσεις τους.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «πολλοί προσεκτικοί πρέπει να είναι οι εργαζόμενοι όταν υπογράφουν τις ατομικές συμβάσεις εργασίας και επίσης όταν πληρώνονται να ζητάνε αποδείξεις μισθοδοσίας “γιατί εκεί γίνεται το μεγάλο πάρτι”».