ΤΟΠΙΚΑ

Κρήτη: Ποιός ακύρωνε τα έργα οδικής ασφάλειας στο ΒΟΑΚ και ποιός σιωπούσε;

Ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την αύξηση των τροχαίων στην Κρήτη, τονίζοντας την απουσία ουσιαστικών μέτρων από πλευράς κυβέρνησης και Περιφέρειας. Παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις και τον τραγικό απολογισμό σε ανθρώπινες ζωές, δεν υπήρξαν συγκεκριμένες δεσμεύσεις κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών στο νησί. Επιπλέον, ο Σύλλογος καταγγέλλει την καθυστέρηση στην υλοποίηση έργων οδικής ασφάλειας, την αδιαφάνεια στη διαχείριση των σχετικών κονδυλίων και την αδυναμία της Περιφέρειας να δώσει σαφείς απαντήσεις για την απορρόφηση των χρημάτων που έχουν διατεθεί.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει την ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως η υλοποίηση των απαραίτητων έργων υποδομής και η ενίσχυση των ελέγχων. Επιπλέον, ζητάει από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προχωρήσουν σε άμεσες ενέργειες για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στους δρόμους της Κρήτης.

Πιο αναλυτικά στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα αναφέρει:

54 νεκροί και αναρίθμητοι τραυματίες μέχρι τις 20 Οκτώβρη στο οδικό δίκτυο της Κρήτης φαίνεται πως δεν ανησυχούν και τόσο το Υπουργείο Μεταφορών.

Στην πρόσφατη επίσκεψη (15 Οκτωβρίου) του υπουργού στην Κρήτη ΑΜΕΣΑ μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της ιδιαίτερα ανησυχητικής αυξητικής τάσης (32 νεκροί το 2023) ΔΕΝ εξαγγέλθηκαν. Θυμίζουμε ότι στο ΥΜΕ δεν ανήκουν μόνον οι υποδομές. Ανήκει ευρύτερα η οδική ασφάλεια. Ανήκει και ο «νέος ΚΟΚ» που σιγοβράζει από το 2018 και τίθεται σε διαβούλευση κάθε τρεις και λίγο.

Αόριστες υποσχέσεις για χρηματοδοτήσεις έργων χωρίς χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Αμοιβαία ικανοποίηση για την καλή συνεργασία ΥΜΕ – Περιφέρειας Κρήτης. Καμιά πρόβλεψη για έργα αντιμετώπισης του τεράστιου κυκλοφοριακού φόρτου που θα προκύψει με κέντρο μια νέα εστία κυκλοφοριακής συμφόρησης, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τους δρόμους προς και απο αυτό. Κατά την συνήθη τακτική πρώτα θα δημιουργήσουμε το πρόβλημα και μετά θα σκεφτούμε λύσεις.

Όπως αναφέρουν τα τοπικά Μέσα ο κ. Αρναουτάκης:  Σημείωσε πως η συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και τον Υπουργό «είναι εξαίρετη» και τόνισε στις δηλώσεις του πως «η Κρήτη δικαιούται να πάρει αυτά που δεν πήρε τα προηγούμενα χρόνια».

Ti δεν πήρε η Κρήτη τα προηγούμενα χρόνια΄;

Με αφορμή προηγούμενες (26 Σεπτεμβρίου) δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης για ένα ποσό 25.000.000 ευρώ που ενέκρινε η τότε κυβέρνηση στα τέλη του 2017 για έργα Οδικής Ασφάλειας στο ΒΟΑΚ από τα οποία μέχρι σήμερα, επτά χρόνια μετά, απορροφήθηκαν λιγότερα από 9.000.000 σε προηγούμενη ανακοίνωση μας θέσαμε το ερώτημα αν ανάλογες «παρακρατήσεις» έχουν συμβεί και με άλλα ποσά που χορηγήθηκαν αργότερα και υπογραμμίσαμε την ανάγκη η Περιφέρεια Κρήτης να καταθέσει δημόσια τα στοιχεία σε σχέση με τα έργα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη. Τι χρήματα έχουν εγκριθεί και πότε, ποια έργα έχουν υλοποιηθεί και από ποιο φορέα, ποια έργα έχει ζητηθεί από την Περιφέρεια να χρηματοδοτηθούν και δεν χρηματοδοτήθηκαν.

Η Περιφέρεια δεν θέλει να απαντήσει. Αρκείται σε τηλεοπτικές διαβεβαιώσεις ότι απ αυτήν έχουν πραγματοποιηθεί έργα περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ για την οδική ασφάλεια στην Κρήτη και πως δεν είναι υπεύθυνη για τα 16.000.000 που δεν χρησιμοποιήθηκαν από τα χρήματα που εγκρίθηκαν το 2017 αλλά το κεντρικό κράτος. Απλά αυτή τώρα, επτά χρόνια μετά, το θυμήθηκε.

Την Τετάρτη 9 Οκτώβρη στην τηλεοπτική εκπομπή LIVE ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ L της Τηλεόρασης CRETA, ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών ‘Έργων κος Σκουλάς αναφερόμενος στην αναφορά του κ. Αρναουτάκη για τα 25.000.000 του 2017 προσέθεσε μερικές σημαντικές λεπτομέρειες: 9 εκατομμύρια περίπου απο αυτά απορροφήθηκαν στο έργο που εκτελείται σήμερα στο νομό Χανίων (Πετρές – Γεωργιούπολη) ενώ το έργο Φόδελε – Λινοπεράματα προϋπολογισμού 4.500.000 ευρώ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ από το ΥΜΕ. Μετά κι από αυτές τις δηλώσεις ΑΓΝΩΣΤΟ παραμένει ποιο ή ποια έργα αφορούσαν τα υπόλοιπα 11.500.000 ευρώ που και αυτά προφανώς ακυρώθηκαν.

«Τώρα συζητάμε αν αυτά τα χρήματα θα επανεργοποιηθούν” σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης.

Να είναι αυτά άραγε τα χρήματα που «η Κρήτη δικαιούται να πάρει αυτά που δεν πήρε τα προηγούμενα χρόνια» όπως είπε ο Περιφερειάρχης;

Θα ξαναδοθούν χρήματα που δόθηκαν το 2017; Οποία επιτυχία!

Χρειάζονταν έργα για την Οδική Ασφάλεια στην Κρήτη;

Η συζήτησης καταντάει κωμική αν δεν ήταν τόσο μα τόσο τραγική. Όσοι δεν έχουν μνήμη χρυσόψαρου θυμούνται τις δημοσιονομικές συνθήκες που επικρατούσαν το 2017 στη χώρα και την ασφυκτική πίεση των «δανειστών» για τον περιορισμό των «παροχών». Αν σ αυτές τις συνθήκες εγκρίθηκαν από την τότε κυβέρνηση 25.000.000 για έργα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη  δεν είναι γιατί τα χρήματα περίσσευαν, ήταν γιατί η κατάσταση στο οδικό δίκτυο είχε φτάσει στο μη περαιτέρω. Η έγκριση του ποσού πάρθηκε μάλιστα μετά από πολύνεκρο τροχαίο στην περιοχή Φόδελε – Αγία Πελαγία.

Το να μη χρησιμοποιηθεί το μεγαλύτερο ποσό των χρημάτων επί επτά χρόνια και μάλιστα σημαντικά έργα να ακυρωθούν από το ΥΜΕ συνιστά εγκληματική ενέργεια που βέβαια όλα αυτά τα χρόνια γνώριζε και συγκάλυπτε η Περιφέρεια Κρήτης. Υπάρχουν νεκροί και σοβαρά τραυματίες αυτά τα χρόνια στο κομμάτι Φόδελε – Λινοπεράματα  που «κάποιοι» ΑΚΥΡΩΣΑΝ τα έργα βελτίωσης του.

Ας μιλήσουμε λοιπόν συγκεκριμένα από ποιόν, πότε και ποια έργα ακυρώθηκαν.

Συναίνεσε η Περιφέρεια σ αυτό ή απλά το κρατούσε μόνο κρυφό.

Τελευταίο αλλά όχι ύστατο. Πόσες φορές θα ρωτήσουμε και εμείς και η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου Κρήτης:  Οκτώ χρόνια μετά το φόνο της Στέλλας Μούσχου και του Γιάννη Στρογγυλού δεν υπάρχουν 2.000.000 για να υλοποιηθούν οι μελέτες οδικής ασφάλειας με τους κυκλικούς κόμβους μπροστά στο Πολυτεχνείο; Έργο αποκλειστικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας, καθρέπτης της αλήθειας όλων των ισχυρισμών της.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

2 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

6 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

6 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

6 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

6 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

7 hours ago

This website uses cookies.