Με στόχο τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, η Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή αγώνα που έχει συγκροτηθεί για το σκοπό αυτό, ξεκινά μια μεγάλη προσπάθεια συλλογής υπογραφών από την κοινωνία με σκοπό να κλιμακώσει τη πίεση προς την Κυβέρνηση.
Σε ψήφισμα που διακινείται στο διαδίκτυο καλούνται όλοι οι Κρητικοί να στηρίξουν τη μεγάλη προσπάθεια για να αποκτήσει το νησί μέσο σταθερής τροχιάς, ξεκαθαρίζοντας ότι τώρα είναι η μεγάλη ευκαιρία της Κρήτης, καθώς έχει ανοίξει το ζήτημα του βόρειου οδικού άξονα και της κατασκευής του αεροδρομίου Καστελίου. Όπως εξηγεί ο Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Λευτέρης Μιχελάκης, μέλος της Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή αγώνα για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, ήδη έχουν ανταποκριθεί θετικά στο κάλεσμα που έχει γίνει τα δημοτικά συμβούλια των δήμων Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Χερσονήσου, Αγίου Νικολάου, Μινώα Πεδιάδας και Οροπεδίου Λασιθίου.
Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να κλιμακωθεί η πίεση και από την αυτοδιοίκηση και από την ίδια την κοινωνία που μπορεί να συμμετέχει στη νέα μεγάλη προσπάθεια που γίνεται και να εκφράσει την άποψη της με την ψήφο της στην ηλεκτρονική ψηφοφορία που θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες.
Όπως εξηγεί ο κ. Μιχελάκης, η δρομολογούμενη κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα, είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να καλύψει τον τεράστιο όγκο των αναγκών μετακίνησης που προκύπτουν από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Με βάση τις εκτιμήσεις που γίνονται ο αναμενόμενος ετήσιος φόρτος επιβατών το 2025 μπορεί να ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια επιβάτες, με το 80% περίπου της συνολικής κίνησης να συγκεντρώνεται στο εξάμηνο Μαΐου – Οκτωβρίου.
(ο Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Λευτέρης Μιχελάκης)
Άρα εγείρονται τεράστια ζητήματα σε ότι αφορά στη γρήγορη και κυρίως ασφαλή μετακίνηση των πολιτών που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από τη χρήση ενός μέσου σταθερής τροχιάς. Αντίστοιχα μεγάλα ζητήματα εγείρονται και σε σχέση με την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου η λειτουργία του οποίου θα αυξήσει κατακόρυφα τις αφίξεις, γεγονός που εγείρει τεράστια ζητήματα στο θέμα των μετακινήσεων.
Ο ίδιος τονίζει ότι θα πρέπει η κοινωνία να στηρίξει μαζικά το ψήφισμα το οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
«Η Κρήτη πρέπει και μπορεί να αποκτήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς, τύπου tram- train ή άλλης υποδομής με σύγχρονα χαρακτηριστικά μετακίνησης, που να συνδέει τις μεγάλες πόλεις και τις πύλες εισόδου της (λιμάνια, αεροδρόμιο).
Η Κρήτη πρέπει και μπορεί να στραφεί στα μέσα μετακίνησης που είναι φιλικά στο περιβάλλον, γρήγορα, ασφαλή και προσβάσιμα σε όλες και όλους χωρίς διακρίσεις.
Γιατί μέσο σταθερής τροχιάς στην Κρήτη:
Γιατί αποδεδειγμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς περιορίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση,
Γιατί αποδεδειγμένα συμβάλλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, του θορύβου και μειώνουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης,
Γιατί αποδεδειγμένα βελτιώνουν τη δημόσια υγεία,
Γιατί είναι μέσα γρήγορα και ασφαλή,
Γιατί αποδεδειγμένα βελτιώνουν την οδική ασφάλεια,
Γιατί αποδεδειγμένα αποτελούν τα πλέον οικονομικά μέσα μετακίνησης,
Γιατί αποδεδειγμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν μέσα δημοκρατικά και προσβάσιμα σε όλους ανεξάρτητα από την κοινωνική τάξη, το φύλο, την ηλικία ή την εθνικότητα κ.α.
Γιατί αποδεδειγμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς περιορίζουν την αστική διάχυση και την ανάγκη για άναρχη και εκτός σχεδίου δόμηση,
Γιατί υπάρχουν τεκμηριωμένες προβλέψεις για αύξηση της επισκεψιμότητας στο νησί και σχεδιάζονται συστηματικά νέες υποδομές (αεροδρόμιο, μαρίνες, καταλύματα) χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη ουσιαστική πρόβλεψη για κρίσιμες επενδύσεις σε σύγχρονα μέσα μεταφοράς και δίκτυα ασφαλούς και μαζικής προσπέλασης,
Γιατί η Ευρώπη επενδύει πλέον μόνο στις σύγχρονες, πράσινες καινοτόμες μεταφορές που μέσα σε αυτές ανήκουν τα μέσα σταθερής τροχιάς,
Γιατί η αναγκαιότητα αυτή για την Κρήτη έχει διατυπωθεί σε κεντρικούς σχεδιασμούς του κράτους ήδη από το 1911 και συστηματικά ‘κόβεται’ με ανεπαρκή τεχνικά και οικονομικά επιχειρήματα,
Γιατί το ζήτημα των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών σε όλα τα σύγχρονα κράτη (περιλαμβανομένων και νησιών με ανάλογο πληθυσμό ή σχετική επισκεψιμότητα) επιλύεται στη βάση του με συλλογικά μέσα ΜΑΖΙΚΗΣ μεταφοράς και κυρίως με μέσα σταθερής τροχιάς, που συνδέουν τους βασικούς αστικούς πόλους με τις πύλες εισόδου- εξόδου (αεροδρόμια, λιμάνια)».
Υπογράφουμε – διεκδικούμε την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη
Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη
εκ μέρους της Επιτροπής
Γιώργης Μαρινάκης, Δήμαρχος Δ. Ρεθύμνης και πρόεδρος ΠΕΔ Κρήτης
Νίκος Ξυλούρης, Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Περιφ. Κρήτης
Τάσος Βάμβουκας, πρ. Δήμαρχος Χανίων
Λευτέρης Μιχελάκης, Γρ. Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
Γιώργος Νάθενας, Συγκοινωνιολόγος, πρ. Ειδικός Σύμβουλος ΟΣΕ
Μαρία Σίτη, Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.