Το πρόγραμμα έχει ήδη κανονιστεί, όλοι οι δάσκαλοι βρίσκονται στις θέσεις τους εκτός από εκείνους που θα διδάξουν Εικαστικά, Μουσική και Θεατρική Αγωγή οι οποίοι πρόκειται να τοποθετηθούν αύριο. Συνεπώς η σχολική χρονιά μπήκε ήδη στην κανονική της ροή.
Ωστόσο, κανείς μέσα ή έξω από το σχολείο δεν αντιλαμβάνεται ότι ανάμεσα σε όλα τα άλλα παιδιά βρίσκονται και δύο προσφυγόπουλα.
Τα παιδιά θα ενταχθούν στα τμήματα της τετάρτης και της έκτης τάξης δημοτικού ενώ το σχολείο να φιλοξενεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά παιδιά προσφύγων. Κατά την περσινή σχολική χρονιά στο εν λόγω σχολείο φοίτησαν δύο ακόμα προσφυγόπουλα από τη Συρία και το Κουβέιτ, τα οποία εντάχθηκαν απόλυτα στο σχολικό περιβάλλον.
Γονείς, παιδιά, αλλά κυρίως οι δάσκαλοι και ο Διευθυντής του σχολείου κ. Ιωάννης Μιχελάκης, τήρησαν την ιστορία της Αλικαρνασσού τιμώντας τις παραδόσεις της φιλοξενίας, της κοινωνικοποίησης και της αποδοχής.
Το παιχνίδι ενώνει τα παιδιά
«Τα παιδιά επικοινωνούν με τη γλώσσα του σώματος ή το παιχνίδι», δηλώνει ο κ. Μιχελάκης στο neakriti.gr. Και συνεχίζει λέγοντας ότι «η ένταξη έγινε πολύ ομαλά. Μέσα από δράσεις που οργάνωσαν οι δάσκαλοι και το σχολείο – παιχνίδι, αθλητικά ή θεατρικά δρώμενα – εντάξαμε τα παιδιά αυτά στα τμήματα τους».
Ακόμα και δράσεις με μαγειρική διοργανώθηκε στο 1ο Δημοτικό της Αλικαρνασσού όπου μαμάδες έφεραν στο μυαλό των παιδιών αναμνήσεις μέσα από τα αγαπημένα τους φαγητά. Μικροί και μεγάλοι ενώθηκαν γύρω από τραπέζια με αχνιστά φαγητά της Κρήτης, της Συρίας και του Κουβέιτ.
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα αποδοχής της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας που δημιουργήθηκε στο σχολείο τα δύο παιδιά από το εξωτερικό έγιναν αποδεκτά από τους συμμαθητές τους χωρίς να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα. Εξάλλου η Κρήτη λόγω της γεωγραφικής της θέσης ήταν ανέκαθεν σταυροδρόμι πολιτισμού.
«Δεν δημιουργήθηκε κανένα θέμα ούτε από γονείς ούτε από παιδιά» αναφέρει ο Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου. «Έχοντας την περσινή εμπειρία θα φιλοξενήσουμε και φέτος προσφυγόπουλα. Το σχολείο είναι ανοιχτό στην κοινωνία, χωρίς διακρίσεις», καταλήγει ο κ. Μιχελάκης.
Πώς έγινε η ένταξη στην τάξη
Στο διδακτικό δυναμικό του σχολείου υπάρχει δάσκαλος Γενικής Αγωγής από την περσινή χρονιά.
Το σχολείο διαθέτει λεξικά στη μητρική γλώσσα του κάθε παιδιού αλλά και σχετικό υποστηρικτικό υλικό σε βιβλία ανάλογο με εκείνο που χρησιμοποιούν στις τάξεις υποδοχής.
Τα προσφυγόπουλα εντάσσονται κανονικά στην τάξη σύμφωνα με την ηλικία τους, παρακολουθούν κάποιες ώρες το πρόγραμμα της τάξης υποδοχής ενώ συχνά οι δασκάλες μιλούν και στα αγγλικά.
Να σημειωθεί ότι τα παιδιά από τη Συρία και το Κουβέιτ βρίσκονταν στην Κρήτη μόνα, χωρίς τις οικογένειες τους. Φέτος, ωστόσο, οι γονείς κάλεσαν τα παιδιά στην Αγγλία και την Γερμανία κι έτσι η οικογένειες ενώθηκαν ξανά.
Ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλικαρνασσού χαρακτηρίζει «καταπληκτική εμπειρία» την περσινή χρονιά με τα προσφυγόπουλα – μαθητές και εύχεται «καλή σχολική χρονιά σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Από την πλευρά μας πάλι, εμείς ευχόμαστε να βρίσκονται πάντα κοντά στα παιδιά μας δάσκαλοι που είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα άνθρωποι που νιώθουν τον πόνο του άλλου και με πράξεις προσπαθούν να τον ανακουφίσουν. Να διαπαιδαγωγούν πάντα τα παιδιά μας Δάσκαλοι που διδάσκουν μαθήματα ζωής έξω από τα βιβλία και τις τάξεις: τα μαθαίνουν τί σημαίνει αποδοχή, αλληλεγγύη, κατανόηση.
neakriti.gr
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…
Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…
Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…
Το ισραηλινό κράτος-δολοφόνος συνεχίζει τη γενοκτονική του πολιτική σε βάρος του παλαιστινιακού λαού που μέχρι…
Ποια ποινή θα πρέπει να επιβληθεί στον Ντομινίκ Πελικό, τον άνδρα ο οποίος επί περίπου 10…
Είναι γεγονός: Οι νεαροί Millennials (άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1995) και η γενιά…
This website uses cookies.